snuttetuffsan

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofie Karlsson - 29 februari 2012 19:59

Ja ni idag är det kvinnornas dag att få fria och en nära vän har friat till sin lilla man <3 så gulligt :) grattis till er !!

Men nu till annat!!

Jobbat idag vart 9 h sista dagen att skriva upp timmar och det såg bra ut kommer nog överleva nästa månad med :)

Sen vart det att hjälpa min lilla personal på flyttstäd mitt inne i centrum i linköping :/ det lägenheten var as fin skulle lätt kunna flytta dit men det var ju just det de var i STAN!! :/ men fint i alla fall med gamla lägenheter...

Men jag vill bo på landet och det gör jag med :) men vi får se om vi kanske byter färg från röd till rosa kanske ?!?! vi får se vi får se!! hitils ligger det på minus... :/

Så ja fick jobba mycket även idag med :/ :) kände ju igentligen för att sluta 14.00 men vart 16.15 money money

men man ställer ju upp på sina arbetskamrater för ja hoppas man får igen det själv non dag !!

sen ringde chefen asså han är ju för tydlig andra gången denna vecka han tror massa saker första gången nu i veckan svara jag med mitt namn och

han bara sover du?

Nej det gör ja inte jag jobbar :/

jahaaa *ASG* i mobilen

Sen efter en stund ringer en annan kollega i Norrköping och frågar sover du?? *ASG* hahaha jätte kul grabbar:)

Sen andra gången var idag

ja svarade i mobilen och chefen bara är du SJUK??

Nej jag ligger bara och vilar mig på soffan ?

Ja oki det lät som du var sjuk !!

Ja ni dom är tydliga med sina frågor :) hahaha

Sen har jag glömt i tisdags när ja kom hem så hade älskling diskat, torkat disken, tvättat och fixat och donat hemma :) sött nött veckans ros till dig älskling   


Ja ni jag har många bollar i luften nu känner jag IGEN!!!!

Måste åka och slappna av snart känner ja och det är långt borta känner ja just nu "TURKIET" som ni vet :/ men det kommer de kommer sen om ja skulle ha slutat tidigt denna vecka så lovade min älskade bogseringlina en massag av henne :) men har jag haft tid ? slutat tidigt? nej !! :( skulle behövt denna massag! men jag är inte bitter :) Men jag måste ta bort non boll så ja kan tänka klart!!!

Sen kan jag inte släppa att jag gått ner 32 kg helt jävla fucking sjukt!!!! bare fortsätta :)

tack ännu en gång över all pepp jag fått från er alla och ni vet vilka ni är   


Ne nu ska jag titta färdigt på tv sen ska ja sova så länge som möjligt tills klockan ringer 05.15 :)

puss på er och ta hand om er nu och era nära och kära runt omkring er :)



//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 28 februari 2012 20:03

Idag känner mig trött,ful,lite små fet, tråkig m,m allt är lite små tråkigt idag, sen fick ja inte sova så mycket i natt som ja brukar, vart att vi kom hem sent å sen upp tidigt för att åka till jobbet och så lämnade jag bilen hos Ryds bilglas så ny ruta härligt för vår lilla bil :) sen slutade jag idag 17.30 på jobbet kul va :/ men men som ja brukar säga money money ;) mer till mig som snart eller om ca 2 månader åker till Turkiet :)

Så vart det ingen Kaffe stund för mig idag heller på min älskade trapp med den härliga solen :/ men hoppas hoppas på att jag kan få träffa den på en liten prat stund imorgon ;)

Fan att mens fan inte ska sluta :/ den håller på fram å tillbaka fram å tillbaka :/ men det är väl braa ringa och boka tid !! men när ska ja ha tid med de?? det är ju frågan

Sen hade ja ju tänkt föra veckan att ja skulle åkt till gymet men svek mig själv och satte för mycet press på mig själv som jag inte ska gära :/ men tänkte ta det imorgon kanske vi får se men ska inte tvinga mig själv har jag hört av mina nära o kära att jag inte blir mig själv :/ så imorgon kan ja inte lova något om ja åker till gymet men jag ska försöka det beror på om jag får sluta tidigt :/ tihi annars får jag gyma hemma med as bra mega skön pepp musik<3


Sen idag vart det en så kallad flashback vart kallad "hörö du tjockis" kom upp nu och städa!!!

Asså det var så länge sen att det bara rycker till i kroppen och vart både ledsen och arg :/ liksom säger man så? och ja menar alla vet att jag tänker på min vikt och går ner i vikt och har gått ner massor!!! Ja menar säger man en sån sak då????? försöka lämna det bakom mig igen som allt annat man har blivit kallad!!!


Ne ni ska gå och sova men först ut med Bitzi sen ska vi gå och sova för klockan ringer 04.15 och då kallar duschen och ägg kokande :) sen jobbet !! Imorgon hemstäd med lilla Cissi :) UNDERBART!!




Love your self   



Puss Kram

/Snuttetuffsan


  

Av Sofie Karlsson - 27 februari 2012 17:57

Jahop då var det måndag igen ;) och är fan lite däven fortfarande :/ men jag tror fortfarande på att det var vinet som var dåligt ;) hahaha Idag började man kl 5.30 och vart kontorstäd med CIssi <3 och sen for vi till flyttstäd för att möta kund sen iväg igen på hemstäds möte som gick kanon ;) sen tillbaka igen för att börja flyttstäda! Och allt gick kanon bra idag! Sen tillbaka till kontoret för att se så allt gått bra för dom andra men dom hade redan åkt hem :/ men men då hade det ju i alla fall gått bra!! Men trode ja skulle åka hem men kl vart 16.30 innan ja fick åka hem eller hem det vart en road trip till Kisa för att följa med Sara och Marcus för att köpa min bror vagga :) och lilla Anders var ju med så klart !! Så vart en liten snabb visit hos bror och Anna o lilla Nils Nelie var inte hemma hon var på gymnastik ;) så fick inte träffa min lilla ängel men Nisse fick ja pussa på!! Nu är vi på väg hem från Kisa och sitter och lyssnar på Ex och Kex om har du kört på det gärdet ? Har du sätt de? Där har dom grävt!! Haha och Sara och jag sitter tysta här bak och kollar Facebook ;) Så snart är man nog hemma så msn kan äta och gå och sova igen ;) imorgon blir det jobb med Lasse och fixa till ett städ ;) den blir det nog hjälpa dom andra på städena man ställer ju upp ;) //snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 26 februari 2012 20:08

Fy satan så dåligt jag har måt idag fy fy fy fy fy :P men det är själv för vålat kan man säga :)

Men man kanske kan skylla på vinet ja drack igår :/ ha ha ha

Ont i svanskotan med, kan ha med att göra att min kära vän Berit slängde upp mig på diskbänken igår och kommer inte ihåg att jag fick ont då men kom på det idag att det är nog därför :P haha  

Sen när vi åkte hem så var ja så jävla trött och dålig i buken, fy fan vågade inte blunda i fall man skulle få spy :/ men det gick ju bra men när vi stanade på macdolnads så höl ja fan på att spy när Anders satt och vräkte i sig hambörjare fy det var länge jag måde så här!! men men själv förvålat :)

kom hem och tog med mig skurhinken upp ifall men skulle få spy så man slapp springa ner och spy i hela huset i stället :P men vart inget på hela natten men kl 7.15 då ni kom det :( det är det värsta jag vet att spy urs urs urs men nu börjar magen komma i form :P haha Men känner ju inte för att åka och jobba kl 5.30 :/ men ska ju jobba med min älsakde Cissi då funkar ju allt!! Och sen har vi flyttstäd + ett hämstads möte så hoppas vi kan fjäska till oss den :) Och det tror ja vi kan :P

Sen igår fick jag massa koplimanger om min vikt :) super kul när non säger något då vet man att folk ser en!!!


Ne ni nu ska man betala dom där roliga räkningarna så man slipper tänka på det!! sen ska jag gå och lägga mig sova lite till och förhoppnings vis kan vakna imorgon när kl ringer 4.15 då är det bara att gå upp duscha äta ägg och dricka kaffe :) och de med att hoppas på att detta blir en kanon vecka och så får jag ju ha något att längta efter för på fredag om allt blir som planerat ska jag äntligen ner till min älskade lilla familj i Gamleby   

Och ha mysigt och sova över :) längtar!!!



Ha en super bra söndag alla och sen se fram emot en ny vecka och nya möjligheter :)



/Snuttetuffsan



Av Sofie Karlsson - 25 februari 2012 15:01

Japp ikväll är det fest uppe på Vikbolandet uppe i Ugle :) dags att fira Berits födelsedag!!

    




ska bli kanon super mega ass kul kväll hoppas ja på och det vet jag att det kommer bli alla pollers och VIN på det Black tower börjar vi med sen kör vi på Tre apor Anders Göran Ove :) super kul kommer jag ha i alla fall :)

Så om en timme skall Sanna komma och hämta oss för att sedan ta oss in mot staden för att hämta upp Zankan och Frida :)

Men innan det ska jag Duscha, klippa Anders hår hoppas han kommer hem snart, sminka mig, kolla kläder allt är för "STORT" :P men men lika glad är jag för de !!!

Så stress..........


Får se om jag kan hinna slänga in ett inlägg på kladseln för ikväll :) ska försöka ta kort tar aldrig kort på mig själv när ja skall ut tycker ej om kamran själv men när alla andra tar fram en kamra skal jag vara med :) men då ska ni veta att Sofie är jävligt fuller med :P haha

Men jag får se hur det blir med bilden :)

Men ha en så himla fucking,underbar,toppen,mega bra kväll för det ska jag ha och unna mig :)




PUss kram

/snuttetuffsan





Av Sofie Karlsson - 25 februari 2012 09:16

Om en liten stund blir det att sätta sig i bilen och fara in till Ikano för att köpa handbolls klister till brorsan tror de var det klister i alla fall hörde jag :) sen köpa en prisent till Nelie som fyllde i veckan!

Sen ska vi bege oss ner till Kisa för att hämta pappa och åka ner till Jimmy, Anna, Nils och Nelie   

stress tress tress :/ sen hem fort som ögat och göra sig iordning bestäma vad man ska ha för kläder OSV :/ för ikväll blir det födelsedags party för Berit "Erik" Åhlén :) ska bli dunder mega ass kul :)


Igår vart det mys i elvan med mat och färgning av mitt hår gud så skönt och slippa den där jävla ut växten :)

så spela vi spel så klart riktigt roligt men anders försökte bara fuska igår den lilla grisen :)

Vi spelade Lilla jönssonligan :) och Trode du ja :) jätte trevligt hade vi kul kul kul!! 5 av 5 !!!

Och morgon kaffet är jävligt gött ska jag säga er :) mmmm älskart och sen med när solen lysser så fint enu bättre,

Sen en annan sak jag är lite lite piggare nu känns skönt att det börjar vända jag tror att det har med att göra att solen är frame :) underbart



Ha en toppen dag i det fina vädret och ta och ut och gå och rensa tankarna !!




Love ya

//snuttetuffsan







Av Sofie Karlsson - 23 februari 2012 19:46

Ha ha jag bara måste göra ett ensamnt inlägg om detta!!

Och det är bara en person som fattar presic vad jag menar tihi


Ex och Kex :)

Dom tycker om samma märke på traktorer, dom tänker lika dant och nu skojar jag inte kollar vädret samtidigt och så klart ska dom ringa och berätta för varandra att det kanske kommer snö, halt eller regn !! ;)

Sen idag var lite roligt, då hade dom varit ute och åkt med "lilla bilen" och varit på ett ställe som hette vin.. nonting men där i alla fall så köpte dom en stock av gotlands snus :) då sa dom det är ju billigare om vi köper en stock i månaden så kan vi dela på den så köper du en stock nästa månad och så delar vi på den då med !!!

dom är gulliga dom där två :)  vem är ihop med vem igentligen :) sen ska dom leka spannmåls bönder och köra i jeans i år inte vilka jeans som helst:) LEE jeans är ju dyra och dom tyckte det var bättre om man skulle köpa det istället en arbets byxer hahahaha för det var tydligen billigare en arbets byxor :)

Det är tur dom kan prata om alla små, konstiga idér dom vill och får för sig att göra :)


Ja du sara vad ska vi göra :) det är ju tur att vi har varandra och det är väl tur att dom har varandra vad skulle dom göra annars !!!

Kanske skulle vara bättre om vi skulle flytta närmre varandra ? :D

Så kanske dom inte behöver prata så mycket i telefonen för det är ju bara EX som har arbets mobil och det dröjer väl inte länge till innan EX skaffar sig en IPHONE och PRIVAT abonemang ;) för det har ju KEX, Ja ni hör ju hur det är men det är rätt gulligt tycker ja :)



Ta hand om varandra alla där ute...



/Snuttetuffsan 



Av Sofie Karlsson - 23 februari 2012 18:56

Jag var tvungen att göra en vägning nu imorse för morgon vägning är ju bäst :)

Så 32 kg på mina två års kämpande står det nu och 7 kg på nästan 8 veckor med LCHF !!!

Så himla STOLT över mig själv och jag skulle aldrig klara detta utan alla som tycker om mig, peppar mig, och stötar mig i allt detta :) Jag hoppas jag kan inspirera många där ute att börja träna, äta rätt, "typ med LCHF" :)

och fånga dagen som den kommer!!!

Är så himla glad med imorgon är det fredag och min CISSI kommer tilbaka :D tihi så himla kul det ska bli !!! lycklig!

Så kommer bli en toppen dunder bra Fredag!! sen är det ju lön enu bättre så jävla skönt det ska bli det är efter längtat kan man säga :) och äntligen betala turkiet resan! 25 april då kommer ja... och det med ni kanske kommer ihåg att jag skrev att mitt mål till turkiet att nå 69 kg TVÅ kg kvar!!!! WOW WOW WOW

så vi får se när jag når målet tidigare eller inte :D spänande och se tycker ja i alla fall !!

Och så längtar jag så himla inför helgen för då blir det födelsedags firande hos min Älsklings Nelie   

Hon vart ju hela 3 år i veckan :) och sen blir det födelsedags firande hos lilla Berit som vart hela 24 år förra veckan :) ska bli kul att parta lite!! för det är jag faktiskt värd så det så :)



Tänk på annat eller tänk inte så mycket låt det bara vara så funkar allt och du går ner i vikt!!



Fånga dagen

/Snuttetuffsan

Skapa flashcards