snuttetuffsan

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofie Karlsson - 22 mars 2012 20:48

en dunder toppen dag idag med :) as nöjd glad allt man kan vara en sån här dag som denna !! först en underbar dag på jobbet förutom min älskade kollega Kicki som fick åka amulans idag urs urs urs kännde sig lite dålig idag och ont i sin lilla nacke :/ var inge mer med det vi pratade och rökte innan vi sa hej då till varandra sen ringer Hasse till mig kl 9.15 och säger att Kicki fått åka ambulans :/ urs men ingen fara med henne hon är hemma och allt är lugnt med henne <3 fick åka hem och vila sig så gör det KICKI!!!! Och ett stort tack till Hasse Lasse och lilla Hasse som ställde upp till tussen idag !!!!!!
Cissi och jag var på cp humör nu på efter middagen :P as kul hade vi haha tror vi var lite över trötta :P kan nog vara så efter 6 st kunder och 6,5 h städ och med tajt me tid så är det nog inte så lustigt :) haha Och sen en annan grej har en kund som har en våg som stämer jo men vist hoppa på den där vågen i alla fall :P och vet ni vad 68KG hahaha jo men vist tänkte jag var inge mer med det roppade på Cissi och hon hoppade på vågen med och det stämde för henne men ja bara va fan kan inte stämma för mig jag hoppade på igen och jo då jag hade rätt jag står på mina 70 kg fortfarande :) men skulle varit sjukt om ja skulle gått ner !!! för det känns inte som det!! men nu är det hård träning och vägning om 1v 2v kanske får se hur det känns!!


Sen vart det hem och svida om till löppar kläderna :) måste nog köpa riktiga :) så men i alla fall åkte jag till kanalen pratade med mammi för hon var med ute och gick :) lustigt va :) haha sen gick ja i alla fall 10 min sen när ja gått över vägen till kanalen igen så började ja jogga och ja jogga jogga jogga jogga och jogga sen pratade jag med mammi igen under tiden ja sprang :P sen la vi på så drog ja på spotify med as mega bra musik !!!! och jag joggar fortfarande så ni vet!!! sen sista 500 m så ringde jag Cissi och ville ha push och det fick jag !!! och vet ni jag kom 3,88km på 31min!!!! varav 10 min gick jag sen jogga jogga jogga jag hela tiden!!!


JAG ÄR JÄVLIGT STOLT ÖVER MIG SJÄLV SKA NI VETA !!!!!

3,88km på 31min :)


Känner att jag bara vil ut och springa mera mera mera mera för när jag kom fram till min lilla golf igen där den stod parkerad skulle jag lätt ha kunnat fortsatt :) hade massa energi kvar as mycket :) och bara det känns kanon!!!

imorgon får vi se vad som blir jag har ju sagt gymet som idag med men det är ju sånt himla bra mega super bra toppen väder!!!! varför gå in i ett tråkigt gym?!?! så vi får se vad jag känner för för imorgon kommer Bitzi hem med så hon skulle tycka det var mysigt med en lång promenad vid kanalen det tror ja de :)

Men först imorgon så blir det fredags mys på jobbet med Cissi Ljungsbro, Västerlösa och Mantorp !!!



Tänk alltid posetivt på dig själv och tro på dig själv för det var det

som hjälpte mig idag på min löppar runda !!!



3,88km 31min

//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 21 mars 2012 20:39

gud vilken härlig underbar fucking dag :) är så himla glad över detta väder och det ska vara lika dant imorgon med :) underbart att man kan bli så himla glad i sin lilla kropp för att det är lite sol !!! underbart!!!

idag har jag jobbat med Cissi och vårat HS :) imorgon blir det HS med hela 6 st kunder hela 6,5h städ och imorgon blir det lång dag !! gör mig inget det är ju fint väder och jag kommer hinna ta en kaffe i solen kanske !!!

annars idag så har allt gått så himla bra och jag kom hem pratade med lilla Sanna om dagen och morgon dagen :) Sen tog ja min älskade vovve och hoppa in i bilen för att åka till kanalen då ringde bogseringslinan :) frågade vad jag gjorde m,m så ja sa att jag var på väg till kanalen och hon bara vänta på mig ja kommer :D då vart ja glad slapp jag och Bitzi att gå själva :) så det vart 50 min gå och 4.20 km och 213 kcal :D :D :D :D stolt och mycket skönt i detta underbara väder <3

Sen har jag en sån underbar hund hon är så sött man kan inte säga något annat låg i soffan Anders var och handlade så kom hon till mig och trodde nästan att hon skulle pussa sönder mig :) sött tror hon tycker om mig lite i alla fall <3 MIN LILLA VOVVE :)

Och ni skulle fått bilder på min älskade hund som jag tog på henne idag på promenaden men har inte riktigt ork att lägga upp dom, men imorgon kommer dom hoppas ja på  :)



Imorgon blir det gymet tror ja får se hur fint väder det blir annars åker ja hem och ut och går och springer vi får se men motion ska in i schemat på ett eller annat sätt men vilket får vi se :) men vovvis är inte hemma imorgon hon åker till svärmor och svärfar o hon ska sova över där tills fredag för jag och Anders jobbar fulla dagar nu så blir fredags mys när hon kommer hem igen med en lång lång promenad <3



Lär dig att älska dig själv som du är och hur andra är

Så kommer du få kärlek tillbaka

 

 

 

 

Love love

//Snuttetuffsan

 

 

Av Sofie Karlsson - 20 mars 2012 20:04

Idag vart det att åka till jobbet :) träffa chefen och kolla på det nya nya nya nya nya programet vi fått Timewave :/

men det funkar väldigt bra endå så kul att man får lära sig det. Så jag satt och pillade med det i några timar :) sen när jag gjort allt vart det att åka till the GYM :) med bäste Sanna hon var super duktig idag :) stolt!!!


Sen efter gymet vart det att åka hem och snabbt slå på kaffet och laga lite lunch och tacos vart det för mig gott gott :) sen satte jag mig ute i blåsten och drack min efter längtade kaffe :) Och så kom Mickan förbi innan hon skulle hämta sin älskade lilla dotter Hanna <3

När vi vinkat av mickan så gick jag och Bitzi in och tog våran eftermiddags mys :) älskade vovve <3


Det har varit en toppen dag idag :)





TRO PÅ DIG SJÄLV OCH MÄNNISKOR RUNT OMKRING DIG




Carpe Diem

//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 20 mars 2012 19:53

Idag förstår ni så var det dags för gymet :)

och det vart så mycket som :

20 min crostrainer

10 min springning och jag sprang 1,5 km :) håller mitt personliga rekord fortfarande!!

sen några utfall och lite träning för benen så det kommer kännas imorgon kan ja lova er ;)

sen imorgonens träning blir det ut och gå och springa och ja hoppas att det inte gör så jävulskt ont i foten då

jävla förhårdnader :/

 Och när jag sprang idag kändes det så himla kanon bra :) det rulla verkligen på kul !!!

Så ni ska veta att jag är sjukt stolt över mig själv idag :)  Så nu jävlar sten hårt i en 5 veckor nu !!



Tro på er själva då kommer ni komma långt !!!



Bräna bacon

//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 19 mars 2012 19:32

Åkte och jobba på morgonen och jag höl på att dammsuga och så kom Cissi och peka på något och jag bara "har jag missat något?  Nae men titta ut !!! Waaaaat ?? det bara vräkte ner med snö så in i helvetet :O det vänder snabbt alltså från att vara så himla fint i några dagar sen kommer det regn sen bara på några sek s¨snöar det så in i bomben :/ kan inte förstå och vill inte förstå heller!! men men sånt är livet ;)

Sen var vi hos en HS kund och städade lite gick bra som vanligt :) sen drog vi till kontoret och ringde och fixa lite sen drog Cissi och jag hem men inte jag, ja drog till Sanna och hämta upp henne sen GYMET !!! Hallelulja Hallelulja Hallelulja....  :) as kul så nu 2 månader gärnet i alla fall 6 veckor innan ja drar til turkiet vad tror ni når jag 69 kg eller når jag mer vad tror ni ? vågarna ni gissa? för det gör ja :) 68 kg tror ja om jag kör som planerat!!!

spännande va :) hahaha


Annars mår jag toppen idag härlig dag lite kalt men super super bra och bara väntar på att få åka till jobbet imorgon biti :) hoppas ni mår toppen <3


Nu en Sofie pepp till min älskade vän <3

Jag har en mycket snäll och mycket älskade vän i min när het och nu är det min tur att peppa dig

tro på dig själv Sanna du kan, du vill m,m och det är många som tror på dig och nu måste du börja tro på dig själv

du är stark, du kan springa på bandet i mer en 7 min, du klarar mer en 10 armhävningar kommer du ihåg den gången jag skrek på dig i mitt kök när du gjorde armhävningar med mig?? det gör jag och du var så himla stolt över dig själv för du gjorde 5 armhävningar och varför gjorde du det? jo för du gav dig fan på det du hade viljan, du var stark, du var glad, lycklig!! Nu får du älskade lilla Sanna ta tag i detta och jag är bered och vill hjälpa min älskade vän. Kan jag så kan du det vet jag annars skulle jag inte skriva allt detta för jag vet att du är en sån toppen tjej och du är stark,glad, snygg, sött ALLT kom igen nu POWER POWER ALL TOO YOU <3

JAG TROR PÅ DIG!!!! KOM IHÅG DET :)

 

 

 

stötta dina vänner så som du vill att dom ska stötta dig när du mår piss

lär dig att visa kärlek mer det skadar ingen

 

 

 

 

Hallelulja

/Snuttetuffsan

 

Av Sofie Karlsson - 19 mars 2012 19:17

Idag körde jag och min älskade Sanna lite träning 30 min kondis på bandet skönt att börja det med veckan :)

Sen hade jag lite Sofie pepp talk med Sanna <3


Så måndag vart 30 min på bandet

Tisdag crosstrainer + magmusklerna + armhävningar

Onsdag ut och gå

Torsdag bandet + magmuskler + rygg + armar

Fredag ut och gå

Lördag får vi se :) kanske åka och simma !!

Söndag blir det gymet :)


Sen idag sa jag och Sanna upp vårat gym kort för min del sa jag upp det för vi ska flytta och känner att inte lika kul att träna utan Sanna :/ men ska kör sten hårt i 2 månader nu sen är det ju sommar och man kan gå ut och gå, springa träna hemma med magövningar m,m det går och är gratis :) sen får vi se i höst om jag skaffar ett gym kort igen :) och då blir det självklart Medly i stan stanar på Medly känner jag för det är as bra ställe + simhal m,m så skaffa er ett gym kort på medly då får ni allt!!!


Vill ni veta mer vad hur när jag tränar är det bara att fråga :)

hjälper er alla så gärna !!!



Bräna fett

//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 18 mars 2012 21:36

Ja idag vakna vi i Kisa och jag vakna av att först att Bitzi lå på min rygg ;) och sen att jag hade så jävla ont i rygg och Nacke men jag sover as bra i Kisa men kanske för bra att jag slappnar av så himla mycket :/ men men sen var vi förbi hos svärfar och svärmor och käka söndags middag kött :) gott gott !! Sen fika vi :) sen for vi em för att lämna Botzi sen fara iväg igen för att åka till motala och handla på maxi :) inför kvällen och veckan ! Och på vägen hem for vi till älvan för lite kaffe ;) och kolla på den upp eldade gräsmattan :) sen hem igen och käka lite och kolla kontoret .. Kollade lite på Facebook och fick se bilder från min brors sons dop ! Jätte söt han är då lille Nils skulle varit kul att varit där <3 men men nu ni ska jag sova och vakna med att ej ha ont i necke och rygg ;/ annars får ja nog åka till min lilla bogserings lina och höra om hon skulle vilja massera mig om hon orkar skulle vara gult värt <3 Ne ni nu kom min älskade vovve och pussa på mig hon vill ha sit kvälls mys innan vi ska sova <3 natti natti !! // snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 17 mars 2012 19:47

sovmorgon var så jävla skönt ska jag säga er :) Anders var inte hemma tyvär :( han var inne och jobba! jag gick upp vid 9.00 och koka kaffe och ägg :) diskade tvätta en tvätt plocka lite bäddade m,m pratade med Toviiiie en stund med :) underbara människa   Sen kom Anders hem så då var det dags att fara till Kisa och köpa bil :) så nu äntligen så har vi hittat rätt familje medlem :) haha så nu har Anders att göra imorgon han ska sanera min bil från gödsel m,m :) haha så imorgon kommer han ha fullt upp tihi sen ska han polera upp den med :) har man skakat hand på det så har man !!!! Älskar dig hjärtat!!!

Sen hem efter fika stund hos den "förra" bilägaren lite komiskt när vi såg bilen på annons på blocket så stog det KINDA och ägare OSCAR hmm tänkte jag och Anders måste vara den Oscar vi typ känner :) jo då när jag ringde och kolla om bilen fans kvar så var det ju goa glada Oscar i luren :) så vart en fika där innan vi stack och fick med en aluminum fälj till golfen med vi ska testa och se om golfen kan ha den fälj storleken :)

Sen i alla fall hem fort satan och svida om till snygg kläder och åka på 40 kalas :) hos kära släktingen Ewa som fyllt år plock mat och hör och häpnad 22 sorters KAKOR haha den ni men jag tog inte en enda JÄVLA kaka :) stolt enu en gång över mig själv!! så mamma hela tiden vid kalaset typ när vi tog maten "COCHEN" får ja äta de? äta de? äta de??????? Ja, NEJ, Ja, NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ mohahahha sötta lilla mammi   

Sen hem i alla fallvar lite små sugen på något lite hungrig med kanske men ja kokade ägg i alla fall :) gött gött

Just det mammi har ju en stegräknare på sig hela tiden nu sen i måndags ochhon bara går går går går går det har satt sig på huvudet kan man säga :) men jag ska inte säga något när jag väl har köpt batterier till min så kommer jag med bli likadan kan ja slå vad på för mor som dotter :) haha men nu hade hon bara gått 10 000 steg idag jätte mycket tycker ja men hon går nere på bandet nu för att få sina jävla steg :) duktig mammi stolt över henne !!



Sen det här med posetiv, beröm m,m allt det där man blir glad över men jag vet inte hur jag ska säga tack till folk ska jag strecka på mig eller jag vet inte men jag blir så himla glad över vad folk säger till mig om min vikt m,m idag på 40 kalaset så sa alla det är ju bara halva du som är här :) och sa att vad har du gjort har du sprungit ifrån kilona? haha sötta jo ett kämpande jag har hållt på med många många många måånga många........................

ja många år men för två år sedan så sa ja NE NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG!!!! och skulle inte jag gjort det skulle jag varit dubbla dubbla ja kanske ?!?!?! men stolt så klart är man ju men hur ska man visa tillbaka att man blir glad jag vill liksom inte säga jo tack jag vet att jag är skit snygg och as duktig :/ :) lite konstigt allt det där man jag tror nog att det bara räcker med att säga tack så mycket :)

Och jag känner mig så himla smal och as duktig och nu denna vecka när jag gått hem har jag tänkt så mycket på allt och alla och mig själv så klart opch haft en underbar tid med min älskade hund    hon blir så himla glad när hon ser mig och lyssnar direkt om jag säger något nu I LÖV HER :)


Ne ni nu ska jag ut och cigga med mammi all kärlek till er alla som vissar mig kärlek ni gör mig till den människa jag vill vara I LÖVE ALL OF YOU



PEACE AND LOVE

 

XoXo

//Snuttetuffsan



Ovido - Quiz & Flashcards