snuttetuffsan

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofie Karlsson - 3 mars 2012 21:03

Idag lämnade jag Gamleby by för att åka och hälsa på mormor :) mamma o pappa skulle dit med så var passande för då kunde jag hjälpa henne med sin nya mobil :)

men i alla fall mormor vart super glad att jag dök upp :) lilla mormor älskar henne så   

Men var lite ledsen när ja åkte ut ur Byn Gamleby :/ känner mig så hemma där och lilla familjen som finns där med dom är fan BÄST!!!!

Men när ja kom till mormor så skulle dom äta så vart lite kött och sallad :) sen en slät kopp kaffe och cigg...

Sen tog mamma fram mobilen och ja skulle vissa mamma hur man gör med en touch mobil Ericsson Experia

så skulle ta ut SIM kortet ur hennes gamla och skulle sätta i det i den ny aoch jag trode det var ett litet mini kort som skulle in i den nya mobilen men det var det inte ja tryckte lite och sen fanns det inget stopp så SIM kortet försvan in :/ hoppsan, mamma fick bita sig i tungan för att inte bli arg tror ja :) haha men satt o pilla o pilla men längre in kom mobilen, sen såg ja skruvar tänkte det att va fan jag åker bort till morbror Tommy och han hade lite grejer så vi skruvade upp den nya mobilen :) och hittade det lilla mini kortet där så ja tacka och bocka :) sen åkte ja hem till mormor igen han knappt komma innan för dörren förns mamma roppa det gick inte bra va ?? nej sa jag :) haha nevars mamma det gick bra men du ringer TELIA på måndag och beställer ett nytt SIM kort

så du kan andvända den nya mobilen!!!! så det så :)
men hur gör jag då???

Ringer

Vad säger ja då ?

sött mamma man har va? :P

Ring så hjälper dom dig :)


Sen var det att fara hem igen mamma vart lite ledsen tror ja :) lilla mammi   

Så vart att åka och handla lite tacos på ICA  brunneby gick där i min egna värld och helt plötsligt framför mig står min jobbcoch ja hade för över ett år sen :) Unn så himla kul berättade lite om mitt liv hur det går för mig :) så var så himla kul att jag är så himla glad en :) så dit ska man på kaffe non dag framöver !!!

sen hem och fixa iordning maten sen vart det så klart Melodifestivalen  men hallå Torsten flink??????

skojar ni eller oki ja vet Sean banan kanske inte direkt är någon Schlager låt men va fan TORSTEN FLINK!!!!

men men sånt är livet Sverige kommer nog inte till någon Eurovision song contest !!! men ja gråter inte för de :)

Så har jag ringt och pratat med min älskade bror Joakim :) han har varit och tävlat idag i starke man och han kom på 3- plats :) stolt lilla syster men han är, kommer alltid vara starkast i mina ögon   

stort grattis till dig brorsan  :)


Jag och Tove har pratat en massa massa massa gamle minen :) så himla kul hur fulla vi varit och vilka vadslagingar man haft hahahahaha så himla kul, sen pratat om mina 32 kg :) så himla kul att folk blir stolta över en när man gjort något så stort!! Tack älskade Tove och Joppe :)

Och snart kommer Mickan och Davve på Kaffe :)



Bjud på er själva det blir så mycket roligare då, ja lovar er :)


Puss Puss

/Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 3 mars 2012 15:04

Ja då vaknade man kl 8.00 av att vara utvilad :) skönt sov som en stock!! Sen vart det ägg o kaffe och cigg med bästa Tove <3 sen var vi ute och gick uppe vid ridskolan och kollade på hopp träningarna ;) underbart att se dom små ponnyerna hoppa ;) saknar de så in i skogen!! sen har jag kollat på Tove när hon tvättat bilen ;) och druckit kaffe med Hasse och Marie ! Underbart att vara här nere lugnt och skönt !! Just nu sitter ja och försöker vara ett litet stöd till Tove när hon skriver arbete som hon ska lämna in till skolan ;) lite hjälp får hon allt !! Haha snart är det nog dags för att åka hem tror ja nog kanske drar mig för det lite ;/ men vill nog hem till min älskling han skrev på Facebook förut att han hade dammsugit och torkat av golven hemma han är för underbar <3. Nu blir det mera kaffe så ja inte somnar här i soffan ;) kram på er och ha en underbar dag ;) puss puss /snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 2 mars 2012 22:07

Så himla skönt att vara här <3 älskart men tyvärr förstördes min tids planering som vanligt :/ ska fan aldrig säga att jag vill eller ska sluta tidigt non mer dag i mitt liv!!!!!!!! Sluta sent sluta sent sluta sent!! Idag var kl 15.15 istället för att ja skulle slutat 13.00 lite skillnad på tid kan man säga !! Men men ja är inte bitter inte!! Money money som ja brukar säga!! Idag var lite jobbigt helt plötsligt på jobbet pang bom så fick ja migrän anfall :/ det vart ju inte bättre när ja slog i ett jävla hörn i köket då försvann migränen en stund men vart ennu värre sen så klart var nästan att ja spydde i diskhon idag :/ men nu i alla fall ligger ja i soffan bredvid Tove och pratar om allt från himel och jord ;) och förut var vi nere på Costas och käka vart bondsallad :) och jag känner att jag haft en sån hård vecka så jag fick pizza bröd till salladen så det åt ja och fy fan va gött det var ;) tack Tove och Joppe för maten !! Så bara så att ni vet har jag det jävligt bra !!! //snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 2 mars 2012 06:20

Fy fasen så trött ja är :/ hur ska denna dag sluta Sen fick ja ett sms av Emma igår och skrev att jag ät ledig imorgon om ni behöver min hjälp herre Gud vilka snälla människor det finns eller en stor ängel är hon <3 tack Emma !! Nu på väg in till jobbet trött som fasen in och få i mig lite kaffe och se om ja vaknar till ;) Hoppas ni alla får en härlig och bra fredag alla där ute Puss kram/ snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 1 mars 2012 20:19

Ja ni vad ska ja skriva om :/

personal finns men ingen med körkort :/

Imorgon skulle ja ha hemstäd som vanligt MEN det var ju det där med körkort :/ så ja fick ju så klart köra flyttstäd :/ det var min fredag åt helvete!! planerat i två veckor att jag skulle åka ner till min älskade Tove i Gamleby sluta tidigt som ja skulle gjort med hemstäd kl 13.00 sen åka hem fixa iordning sig sen dra ner till Tove och komma ner tills hon slutat skolan :) men vi får se hur det blir imorgon!! Det åter står att se!!

blir väl att jobba över som vanligt :/ känner att ja orkar inte så mycket till att jobba över men är man snäll så är man eller?!?!? Non gång kommer man väl själv att behöva hjälp !!

Jag rensade tankarna med både Mickan och Sanna det var skönt tack tjejer   

Och Sanna vet hur ja funkar så är det så som hon säger så kanske ja ska börja säga NEJ och säga JA när jag vill och sen tänka på MIG själv, jag fattar inte varför ja gör så här hela tiden :/

Det var en gång "låter som ja ska berätta en saga" hahaha men detta är sant

När ja gick i skolan för ca 10 år sedan på högstadiet så fick jag reda på att jag hade dyslexi (Och vid det här laget har ni nog märkt det) men jag fick reda på att jag hade det i alla fall, Mamma o pappa har kämpat hur länge som helst att det ska gå bra för mig i skolan men då i högstadiet kom BOMBEN DYSLEXI BOMBEN :/

Men det sänkte mig totalt, mamma sa till mig att "gumman det är många som har dyslexi nästan alla i kunga famlijen har det" sött lilla mamma för att stöta sin lilla dotter :)

Men jag pluggade och pluggade så himla mycket att det var det enda ja gjorde förutom att rida min älskade häst jag hade då Wozz    men plugga plugga plugga var det enda som fanns i huvudet i alla fall hade så mycket som jag låg efter med och jag satt uppe på näterna och läste m,m för att jag skulle klara av skolan.....

Men det var så mycket att till slut sa mamma en morgon till mig när ja kom ner och skulle äta frukost så sa hon att hon hade pratat med min lärare "mentor" hur jag mår min Mentor var med orolig tydligen och mamma men hon sa att dom hade pratat med vanadra och att jag skulle vara hemma resten av veckan!!

Och jag svarade nej ja kan inte måste till skolan och lämna in läxorna och göra prov bla,bla,bla,bla

Mamma: nej du är hemma punkt slut!!!

Ja det var ju bara att vara hemma och sov sov sov sov...

Sen när ja kom tillbaka till skolan fick jag panik igen så mamma o läraren tyckte ja skulle börja gå till kuratorn :/

tyckte väl sådär :/ men jag gick dit och testade! det vart allt bra men läxorna fanns kvar..

Så varför ja tog upp detta idag varför jag känner samma press idag som ja kände för ca 10 år sedan :/

jag är så rädd att komma dit igen !!!

Tack älskling för du finns för mig <3 och stötar mig när jag behöver dig!!!



Ta hand om er snälla för jag ska försöka lova mig själv de!!!!


XoXo

//Snuttetuffsan






Presentation


Hejsan Sofie heter jag är 26 år och jag har levt ett överviktigt liv och tog tag i de livet och blev ett resultat av -39kg men så pang på 1 år så gick jag upp 20kg!!!

Så nu är jag på väg igen med ett kämpande av en vilja av stål!!



 
  

Andra sidor ja gillar :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkivet

Se tillbaka på förra året


Ovido - Quiz & Flashcards