snuttetuffsan

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie Karlsson - 31 maj 2012 20:22

 Andra dagen!!!


Frukost: LCHF macka ost,gurka och Kaffe

Lunch: 2 st korvar :P

Middag: Kebabsallad :P


Träning:

Kände ju mig lite kraslig i halsen så ingen PW

men lite träning vart det:

50 sittups

1 min planka

10 armhävningar



Tredje dagen


Frukost: LCHF macka ost, gurka och kaffe :P

Lunch: 2 st ägg med majo mums..

Middag: Kyckling file med philadelfia ost med vitlök och ört smak och bacon rullat runt kycklingen och osten :)


Träning:

Idag gav jag mig fan påt att jag skulle ta en PW

så det vat det med :P och en Celsius innan med SÅ KLART!!!

1h PW

50 sittups

10 armhävningar

och en mag övning till som jag ej vet vad den heter :/ tyvär får lägga ut en bild non dag så

får ni se hur man gör :P hihi




syns imorgon med nästa etap dag 4 :)


//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 31 maj 2012 19:17

Japp igår vart inget bloggande men idag kommer jag tillbaka med massa massa roligt :)


Ja så igår då Onsdag så var det jobb som gällde för mig och det gick bra som sagt :) vad annars va :P hihi

Men jag älskar mitt jobb känner ja just nu och nya utmaningar varje dag as kul :)

Sen inte så kul igår tyvär så vaknade jag med lite slemig i hals fan!!!!! urs fy och blä men men jag var i alla fall inte ute och gick igår det vart lugnt!!

Var tvungen att städa lite diska m,m för hade Vissning här hemma som jag skrev lite kort om igår L.R heter det

Och ni som inte var här ni missade verkligen något!! Jag ÄLSKAR DET!!!!! helt jävla såld på detta alltså

sminket Oriflame kan ju slänga sig i väggen :P haha men jag handlade lite :) åååå !!! vill ha hem det nu!!!

Tihi..... fick även ett fint fint nagellack av kära Catrin <3


Sen torsdag då idag :)

Så har det varit jobb åkte in tidigare en vad jag behövde lovade att jag skulle prata med en tjej på jobbet som varit lite jobbigt just nu för henne så jag ställer upp för henne så klart hon är ju så himla gullig <3 Så vi pratade av oss massor behövde både hon och jag!! Sen åkte alla på flyttstäd och jag gick ner på kontoret och jobbade lite innan jag skulle börja 8.30 då Cissi skulle komma och vi skulle sticka iväg på vårat hemstäd :)

Och idag var en sån där seg dag igen fattar inte vad som hänt allt brukar gå så fort annars !! lustigt men kan vara vädret säkert :/ och trött har jag varit med nu dom senaste dagarna lustigt Vädret??? säkert...

Men väl hem kommen så i med en läskande Celsius <3 Så jävla göttans.... Sen ut på promenad !!

Och en lång promenad + ett långt underbart telefon samtal <3 TACK KÄRA DU...

Och nu är maten nere i magen min :) och nu ska jag inte göra ett skit ska jag säga er eller jo titta på tv så klart :P

Men ha en super super bra Torsdag alla mina fina läsare <3



<3 Var rädda om er <3



Love

//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 30 maj 2012 17:56

Japp allt är ganska bra idag :/ känner mig så klart som fan inte bra i halsen !!!! Skit skit men men sånt är livet nya tag imorgon idag var det jobb m,m gått bra som vanligt :) och det ni allt visade bra imorse på vågen :) stolt över mig själv så nästa onsdag morgon är det dags igen :) pepp pepp pepp !! Men i alla fall nu sitter värdinna färdig för ta emot Catrin som ska komma och ha visning för mig och mina två små vänner som kunde komma :) så får se om man köper något !! kort inlägg idag tyvärr :( men ha en super bra onsdag kväll alla där ute puss kram //snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 29 maj 2012 20:51

1 dagen


Frukost : LCHF macka med smör, ost och en gurk skiva och en Celcius :)

Lunch: gårdagens Tacos :) mums + kaffe på de

Kvälls mat : Korv och gurka mums va :)


Träning


Idag har jag kört 4 minuters intervaler :) kändes kanon.

Så 2 låtar först som uppvärmning med PW sen när tredje låten kom så vart det springning :)

så höll ja på så i 44 min om man ska vara bettig :P

Men 361 kcal förbrännt idag :)


Så när jag kom hem och hade pulsen uppe så körde jag


10 armhävningar

plankan 1 min

50 st mage :)


Taggad Jajjemen !!!!!


Så mätt mig med så hoppas ja mätt rätt :P


Bröst: 93 cm

Midja: 80 cm

Buk: 95 cm

Rumpa: 97 cm

Lår: 58 cm

Vad: 36 cm

Överarm: 30 cm

Spänd : 31 cm :P



Träning gör dig glad <3


//Snuttetuffsan <3


Av Sofie Karlsson - 29 maj 2012 20:10

Jahop då var det tisdag kväll igen då :P så fort det går herre gud!! Idag har jag varit på jobbet och kört lite kontorsrått jobb :) haha suttit med Kajsa och kollat över hur allt är och kollat nya schemat hur det funkar har inte suttit så mycket med de en men det är kul att hålla på med nya grejer !! Så det gick allt bra lite rörigt men roligt! :) Så har jag pratat med Niklas och Hasse om hur det funkar lite gran med papper och avtalen med nya kunder m,m så hoppas det funkar för dom! rörigt för dom det förstår ja.Så vad det en kund som ej varit nöjd så då skickade Kajsa över telen till mig så jag fick prata med kunden och vi har kvar den fast bytter team till mig och Cissi så möte måndag och städ nästa vecka på fredag :) kul när man kan prata omkul kunderna till det bättre !! Och så möte med chefen på måndag nästa vecka med så blir intresant vad han vill :P sen så fick ja sms av den andra chefen om att det fans en ny hemstäds kund så då ringde lilla SOfie och var så där trevlig som man ska vara :) och då blev det möte redan imorgon så då blir det att prata så in i bomben så vi får denna kund med så får vi en dag till som blir hel :)JIPPI = )Ja sen kände ja att jag ville sluta och få åka hem till Bitzi då åkte jag förbi elgiganten ja just det SIBA vart det ställde mig på fel parkering satt i min egna värd när ja skulle parkera men jag gick in på SIBA i alla fall men fy fan ska aldrig handla där fick inte hjälp överhuvud taget stod och kollade på nya skall till mobilen men kom på att jag skulle ha ja vet inte vad det heter men ett armband så jag kan ha Iponen där i så kan jag ha mobilen på armen när jag är ute och går och springer :) så hittade inte till Iphone men fick ingen hjälp kan ju inte ställa mig och skrika hjälp!!! men när jag fick gå och leta leta leta så hittade jag det till slut :) så skulle jag ju ha en våg ja hör ni jag ska köpa en våg :) hahaha inte haft det någon sin :P haha men den vissade bra så nu är det bara göra det imorgon biti och köra varje onsdags morgon :) och så ska jag mätta fläsket och kolla om det händer något :P hihi så är så spänd har en 6 veckors schema nu som jag ska hålla så hårt jag bara kan och jag kan !!!!Så idag vart det 3-4 minuter intervaler as skönt men tyvär höll batteriet på mobilen att ta slut så vart bara 44 min skulle kört 50 min men det tar vi imorgon så ska köra varannan dag med spring intervaller så imorgon sattsar jag på att PW istället :) känns skönt !!! så 1 dag och 6 veckor av klarad :P Imorgon blir det jobb och PW och äta något så kommer Catrin och ska ha L.R visning hemma hos lilla mig imorgon tyvär kunde bara Hanna och Sanna komma :/ men Catrin ville köra på i alla fall :) så imorgon som sagt fullt ös!!!Tänk på varandra ta vara på varandra och stötta varandra och älska varandra!!!//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 28 maj 2012 21:11

 Falsk Fläskfile


1kg fläskfärs

3 msk Aromat krydda

5dl 2 st Matlagningsgrädde

 och en platsbunke


Gör så här :


Blanda fläskfärsen och aromaten

Sen rullar du färsen ja som en fläskfile så som den ser ut :)

Men det gör inte jag :P jag höftar lite på ungeför hur dom ska se ut men du väljer själv :)

sen gör du små små biffar i alla fall och steker dom som sagt i stekpannan

när du känner att dom är genom stekta så tar du fram matlagningsgrädden

och häller över mini biffarna :)

Och lått puttra en stund!!


Sen ja så vart det klart


Serveras med sallad för det är ju LCHF :)


Hoppas det ska smaka :)


  


Snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 28 maj 2012 20:35

Ja ni det var nyss helg och nyss måndag morgon och nu är det måndag kväll ?!?!?!

Så himla fort tiden dagarna går :/ både bra och dåligt men ibland kan det vara skönt. Men det är inte så kul att sitta själv om kvällarna men skönt när man väl ska få gå och lägga sig men endå inte för då är man själv då med... Saknar min älskade man ibland när han jobbar men jag tycker om att vara själv men bara ibland men inte ikväll för det är en sån där jobbig kväll då jag tänker på min älskade älskade ängel <3

Jag vet att du finns hos mig varje dag och vakar över mig, men idag fattas du mig känns så tomt varför idag? jag vet att det inte är bara mig du ska kolla till men jag känner så fort du försvinner <3 blir så tomt ;/ önskar varje dag att du en dag ska komma tillbaka jag lever på hoppet men jag vet att det ej går men om jag hade tre önskningar så skulle jag önska att du skulle få komma tillbaka frisk och jag skulle velat haft en egen dag med dig och fått berätta allt som hänt och att du skulle få se mig hur bra jag mår idag för jag vet att du skulle bli så stolt <3 <3 Älskar dig min älskade älskade ängel jag vet att du finns där uppe någon stans <3 Jag kommer aldrig glöma dig, och du ska veta att även min barn jag ska skaffa mig i framtiden så ska dom även få veta vilken fantastisk ängel du är och varit för mig i mitt liv <3 kan inte sluta skriva om dig saknar dig!!!!!!!!!!!!




.....En dag då mötts vi igen.....



//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 26 maj 2012 23:45

Va vad de jag sa sverige vann !!!! Fy så jävla bra en stor stjärna <3 Hon är så sjukt jävla bra älskar henne !!!! Äntligen är Sverige på kartan igen :) 5 gången vi vann ikväll Och det tackar vi Loreen för !!!! Vackra människa!! Natti natti :)EUPHORIA!!!!!!!

Presentation


Hejsan Sofie heter jag är 26 år och jag har levt ett överviktigt liv och tog tag i de livet och blev ett resultat av -39kg men så pang på 1 år så gick jag upp 20kg!!!

Så nu är jag på väg igen med ett kämpande av en vilja av stål!!



 
  

Andra sidor ja gillar :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkivet

Se tillbaka på förra året


Ovido - Quiz & Flashcards