snuttetuffsan

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie Karlsson - 26 maj 2012 21:45

Japp fredagen vart det jobb och vi jobbade in tid så vi slutade tidigt så skönt så det vart in på systemet och inhandla till kvällens party :) sen in på maxi för inhandla köttet till partyt med :)

Sen hem fort som fasen och fixa lite sedan kom Oscar och vi stack och fixa släpp så for vi ner till Kisa för att hämta trädgårds möblerna :) så var skönt att det vart fixat i alla fall så man kan sitta ute när det var så fint väder !!

Så hem plocka ut sen tillbaka med släppet så hem igen och hoppa in i duschen för att försöka göra sig vacker inför kvällens partaj :) och det gick ganska bra :P hihi

Men i alla fall varmt så in i bomben var det att sitta i solen heregud att solen kan vara så varmt så sent Välkommen sommar för man allt säga nu :) sen i alla fall började allt folk rulla in och vinet slank ner för halsen och lullig vart man :) och några börja äta tidigare men vi åt väl sist vid 10.00 huget kanske :P så himla gott var det fy fan va gott !!

Och älskar såna här fester när man kan vara ute gå bar fota i tuna kläder och höra musiken innifrån dunkande och man kan sitta och prata utan att skrika till varanadra :P haha stort tack till er alla som kom uppskatat verkligen blir så glad när jag har mina bästa runt omkring mig <3 Men tyvär kunde inte alla komma :/ saknade er <3 <3

Jag och Klump hade as kul dansade och skaka rumpa :) hahaha han är för go han och så skulle han på Oscar med hihi Oscar var inte lika på att vilja krama Klump :P undra varför ?? tihi

Sen kom Sara och klumps bil som skulle ta dom hem mot Norrköping så kl var 2.30 ca när dom åkte så då fick Jag lite att plocka med när alla åkt hem så lyssnade på Oscar, Sörmis och Anders nä'r dom pratade en stund så när jag kände mig klar och klunkat vatten så gick jag upp för att försöka sova och fy FAN va varmt det var...... Herregud säger jag bara :P men sov gjorde jag tillslut  och vaknade imorse med skalle dunk så in i BOMBEN haha ner och klunka vatten och huvudvärks tabblet så var det bara att sova igen :P och vaknade vid 10.00 typ så ner och käka frulle och i med en Celsius så var jag igång igen :P

Så grabbarna hade planerat en liten åk tur idag så vi åkte till Motala, Vadstena, Vädersta, Trehörna, Mjölby, Skänninge, Mantorp, Ljungsbro och tillslut så kom vi till Berg och fick käka den efter längtade Mjuk glassen :P som alla har tjatat om sen vi åkte :) hahaha men gott var det!!!

Så åkte vi och hämtade min älskade vovve med <3 Så nu är vi sammlade igen !! skulle klippt gräset men tyvär ville den inte gå som den ska :( så vi får åka och hämta en annan imorgon så vi får det gjort!!

Sen imorgon blir det åka och fixa hus kontraktet :) 1 månad kvar så är vi framme skönt men dags att packa inte lika kul men blir bra när man väl är framme :P


Ne ni nu ska jag kolla på Eurovision :) och Romania är bäst hitils liten rimix på den så är det en sommar plåga :)


<3 Love <3





XoXo

//Snuttetuffsan :)

Av Sofie Karlsson - 24 maj 2012 20:50

Japp imorse tänkte ja som sagt ut Och gå men som sagt var helt slut i kroppen imorse TRÖTT :/ så tog min sovmorgon började inte förns 8.30 gött men när jag gick upp hade det regnat skulle ju ha på mig nya kortbyxorna :) men ja trotsa och Gu vad varmt det vart idag :P gött men byxorna är ju rätt varma kan man säga :/ men solen är så välkomnen ;) allt har gått bra som vanligt idag :P så när vi slutade så hade jag 1 h tills jag skulle till Emma så jag hade med mig tränings kläder så jag tog på mig de och gick ut en sväng varför sitta på kontoret och rulla tummarna :) bör man kan gå ut och röra på fläsket haha så nästan 3 km gick ja så vart en kortis idag :) men var skönt sen in till Emma och gjorde om naglarna så nöjd jag är som vanligt :) vart blå och vitt med en tatch av bling bling :) skit fint imorgon då då är det jobb 6.30 -13.00 efter de systemet och maxi så är det dags för lite partaj :) så hoppas på en underbar kväll men skulle vilja ha trädgårds möbler tills imorgon men vet ej om ja hinner hämta de i kisa ;( och måste ha med mig någon som kan bära med för den delen :/ så hoppas folk tycker om att sitta på baken sin :) på gräsmattan !! Hihi så grillning står det på schemat med sommaren är här kan man säga <3 välkomnen <3 sen nu har jag handlat, käkat, diskat, fixat matlådor dammat , städat toan och dammsugit mitt lilla hus :) och klockan var 18.30 när ja kom vem :P och nu sitter jag i soffan och tar det lugnt och klockan är 21.00 :) haha kan det vara celsius i kroppen Japp :) hahaha älskar denna dryck :) men fy fan va varmt det är i detta lilla hus :/ hoppas ja kan sova i natt!! Men Puss och god natt <3 // snuttetuffsan :)

Av Sofie Karlsson - 23 maj 2012 18:12

japp 2 dagar har gått och det kan hända mycket :P

och det har de gjort för mig men allt har löst sig till slut i alla fall på både på gott och ont..

Alla kan inte älska alla så är det tyvär !! Men den jag älskar mest är vid min andra sida av linan :) <3

Och sen är det ju så här att alla kan göra fel eller? är det inte så JO!! och sen det här med att prata med folk om man kanske är lite upprörd ibland det kan alla men då ska man prata med dom man litar på och det gör jag eller gjorde men man lär sig alltid något varje dag!! Men i alla fall jag har många gånger sagt fel saker gjort fel saker ja jag har gjort allt men allt går inte att lösa tyvär så är det i livet har jag lärt mig...

Denna dag natt var jobbig kunde knappt sova urs men men jobbet kalla och som tur är så jobbar man med bästa Cissi som ser när man behöver prata <3 och stöta mig när jag behöver det...

Och som sagt mitt huvud går på fullvarv i bland eller mycket ofta kan man säga när saker händer och kan hålla på länge och vill lösa saker och ting sån är jag men jag får nog sluta med det och tänka på mig själv mera istället för alla andra!!! Så det kom vi fram till!! Jag har hellre aldrig känt mig så hatad av en person i mitt liv som jag gjorde igår men då släpper vi taget och tänker framåt vi är nog inte gjorda för varandra om det blev så eller så gjorde jag något som var så idiotisk, skulle be om förlåt om ja nu bara fick chansen....önskar all lycka till dig <3

Men i alla fall vi har haft jätte kul på jobbet förutom att det har varit varmt idag :P skönt men jobbigt svetigt m,m

Så var vi och köpte var sin plata Celcius idag med innan vi skulle på lunch för det var brevid vårat hemstäd :)

Så gött då klarar man säg en hel månad förhoppningsvis !!! tihi så nu jävlar ska det bli bra det här känner jag på mig !! Ska förbereda mig inför nästa veckas pass non dag efter jobbet ska Cissi och jag träna efter jobbet i stan ska bli kul ska köra interval träning springa röven av mig ska jag göra!! haha

Imorgon blir det börja 8.30 så det är frågan om man ska var så jävlig att ut och gå på morgonen :) vi får se om ja kommer upp !! sen fredag är det födelsedags fest hoppas att det blir roligt i alla fall med dom bästa <3

hoppas vi med kan åka och hämta ute möblerna hos mamma o pappa med innan fredag så vi kan sitta ute in the sun :) hoppas hoppas !!!


Sen förstår ni står det -34kg 4kg kvar så får vi se vad det bär av sen :) lyckan sprids inom mig just nu.. bort med det negativa in med det posetiva <3



Glöma och förlåta

tänk på de



//Snuttetuffsan :/

Av Sofie Karlsson - 19 maj 2012 21:15

Chokladmousse


Det du behöver:


6 Små glas

100g Choklad 70%

3dl Vispgrädde

2 Äggulor


Gör så här :


Smält chokladen på en tallrik över en kastrull med kokande vatten.

Vispa grädden lät (OBS) den ska nästan vara rinnig sedan tillsätt äggulorna.

Och rör i den smälta chokladen :)

Dags att servera i dom 6 små glasen :)



 

Smaskens

//Snuttetuffsan : )

Av Sofie Karlsson - 19 maj 2012 20:25

Japp då var det roliga slut igen :P bara att vänta 1 år igen då !!! tihi


Japp dagen efter trött som en gnu när klockan ringde det var bara att gå upp och kul ingen frukost hemma ingenting :/ inte bra men men bara att ta en kopp kaffe och mitt glas med vitaminer :) sen göra sig iordning och sticka in till stan och jag var ju tvungen att få i mig något i magen så jag åkte och köpte fralla på Hemköp i ljungsbro jag dör om jag inte får i mig frukost!! men 24 h innan det är ute ur kroppen är bara att ut och träna...


Men väl framme inne på Biltema så hoppa min lilla Annelie in i bilen :) så himla kul att se henne igen och tänk att vi ska bli grannar igen :) så roligt... Vi började med att ta en latte för min del och annelie en vanlig kaffe!!!

och satt nästan en timme och pratade skit så himla härligt att sita och prata med henne :)

Så gick vi in på New Yourker :) älskar denna affär men Norrköpings affär är fan mycket bättre !!!! men i alla fall jag skulle inte handla något !! haha just de där inne vart det 1 linne och en t-shirt :) döskalar på mohahaha as snygg

Sen gick vi till HM men Annelie hitta inget :/ synd när hon har present kort där.... så gick vi in på glitter och sofie karlsson ska ju inte ha något :P men vart ett par örhängen enu större kors :) skit snygga !!!

Så gick vi förbi Gina Trico och som sagt skulle inte ha något där med men där låg det ett par as snygga slitna jeans :) ghaaaaa måste ha tänkte ja prova stl 29 :) kul tänkte ja men så satte jag mig ner brevid Annelie ååååå fy Faaaaaan :) hahaha ska nog hem och träna om man säger så det är ju så jävla fullt när det väller ut fläsk på jeansen där det liksom är hål på och såg ut som en kassler där jeans trådarna gick :) hahahaha så en av dom som jobba där frågade mig om dom var bra jo då klart dom var bra MEN!!! ska nog hem och träna lite till eller lite mycket :D hahaha hon bara skratta !!!

Men vi gick upp en trappa och där hittade Sofie så klart lite till haha men t-shirt liknande typ as snygg och skön :)

Och så testade Annelie en så jävla snygg klänning i skrik neon gul :) så snygg hon blev och sexig :) hahahha men hon köpte den inte fan skulle hon ju ha på ÖRS tycker ja :) sött hon är när hon bjuder på sig själv!!

Sen var det dags att åka hem igen tiden går fort när man har roligt :/

Lämnade Annelie på Biltema igen och jag åkte hem och se om älsklingen var vaken :P och det var han så han fixade kaffe till mig tills jag kom hem <3

Så frågade jag om han ville följa med och ut och gå och de ville han :) kul slippa gå själv MEN det fick jag i alla fall han har långa ben inte jag men jag gick så fort så han orka inte hänga med :) hahahaha så han låg väl nästan nästan 1km bakom ett tag hahaha men jag pina på så petade av 5.44 km  :) med 4min intervaler!! as skönt

varit och handlat till kvällen och frukost :P så det vart grillat ikväll as gött som vanligt :P Och hemma gjord Chokladmousse :) mums mums

och nu mys pys framför tv <3 Helt underbart det är bara lördag idag och en dag kvar av ledigt sen är det måndag och jobba med Cissi buss :)


puss och kram på er alla där ute <3 Var rädda om er där ute !!!

Och ca 6 veckor kvar till flytt :P

LOVE AND PEACE

//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 18 maj 2012 16:00

Nej det är ingen vanlig dag för det är Sofies födelsedag hurra hurra hurra ;) tack till mig själv :) tihi och alla andra förstors som uppvaktat mig idag <3 trodde det inte var så många som skulle gratta mig eller så :) blir så glad det värmer så himla mycket!! Och första presenten var av Cissi idag presentkort på stadium tror hon vill att jag ska köpa mig ett par löppar skor nu :) pratat om det länge nu : D haha tack Cissi !!! Och idag vart det kort dag skönt när det är fredag och så och sen min födelsedag <3 tihi älskling kom och hämta mig på jobbet Gull plutten sen släppte han av mig och Bitzi vid kanalen så fick vi hem Gu så skönt det var men blåste lite mycket men fått lära mig att det ska eller kan inte hindra mig :) så nu ligger ja på soffan ja och Bitzi och är helt slut och somnar snart tror ja :) och det med när jag kom hem sto det 24st roser på köks bortet tack Älskling <3 du är bäst !!!!! Så det blir nog en power nap innan vi drar på bio ikväll ut och käka innan med ska vi Så ska bästa Sanna följa med också <3 ha en super härlig fredag alla där ute för det ska jag ha <3 kram kram Puss Puss // snuttetuffsan : )

Av Sofie Karlsson - 17 maj 2012 19:42

LCHF Knäcke


2 dl Majsstärkelse

1 dl Solroskärnor

1 dl Sesamfrön

1/2 dl Pumpakärnor

1 tsk Salt

1/2 dl Rapsolja

2  1/2 dl Kokande vatten 


Så här gör du:

Sätt ugnen på 150 grader

Blanda allt torrt. Häll på kokande vatten och olja

ta ut tunnt på ett bakplåtspapper eller som jag i en ungsform.

Sen skär du skåror i så det är lätt att knäcka när det är klart.

innan det ska in i ugnen så strör du på fling salt :)


  


   


Så sätter du in plåten i ugnen så det får grädda i 1h

så när det stot inne 1h så stäng av och låt det villa i 15 min


Sen är det klart

Hoppas det ska smaka : )


   



Mums mums

//Snuttetuffsan : )  

Av Sofie Karlsson - 17 maj 2012 19:05

Japp det stämmer varit ute och gott som jag skrev tidigare idag :)

Sedan har jag och Anders haft mys dag underbart att ha honom hemma ibland :) Men imorgon är han ledig då me men en annan ska åka och jobba :P så himla tydligt bara för ja ska jobba ska han vara ledig :/ men han är ledig i helgen i alla fall så ska bli skönt att kunna umgås <3

Sen har jag gjort LCHF knäcke super super gott blev det :) som det ska vara det jag gjorde hemma hos mamam vart inte gott :/ men nu vet jag exakt hur man ska göra :P Och receptet får ni snart!!

Sen senare åkte vi till Sara och flyding till deras hus så på vägen så stanade vi till i Tannefors så skulle jag springa in och sola lite :) så jag gick in men då så klart funka inte växlaren på solariet så fick sticka upp till ICA och växla så när jag kommer tillbaka så skulle jag ta stå solariet men vem kommer ut där ifrån då?? Jo Cissi så det var nog meningen att jag skulle träffa henne bara för växlaren inte funkade :P hahaha


Imorgon är det Ingen vanlig dag inte undra vad det är för dag imorgon??? hmmm vågar ni gissa???


Och imorgon jobb Cissi tar tåget och vi slutar tidigt imorgon med så vi avslutar dagen i mantorp på sista städet och jag släpper av Cissi hemma hos henne och säger trevlig helg skönt att allt är som normalt igen och peppar peppar vi är inte sjuka :P



Ha en super super härlig Torsdag kväll och Fredag!!!

Ta hand om er !!



LÖVE

//Snuttetuffsan :)

Presentation


Hejsan Sofie heter jag är 26 år och jag har levt ett överviktigt liv och tog tag i de livet och blev ett resultat av -39kg men så pang på 1 år så gick jag upp 20kg!!!

Så nu är jag på väg igen med ett kämpande av en vilja av stål!!



 
  

Andra sidor ja gillar :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkivet

Se tillbaka på förra året


Ovido - Quiz & Flashcards