snuttetuffsan

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie Karlsson - 17 maj 2012 12:24

Japp ni såg rätt älsklingen är hemma men kunde han ta sovmorgon? Nae hans chef ringde kl 7.00 tror ja sen fick han upp vid 7.00 ca så vaknade själv som vanligt så satt han här nere i soffan och drack morgon kaffe själv :) men roligt att han är hemma så jag hällde i mig mina vitaminer och en kopp kaffe och cigg så åkte kg och Bitzi till kanalen för morgon promenad :) det vart 4km idag skönt sen var det hem och ta en belönad frukost med två ägg och majo :) sen har jag diskat och gjort knäckebröd LCHF !!! Så snart klart är det så ska bli gott mumsa på denna gång gick det bättre i alla fall :) så nu ska jag gå och fixa iordning innan knäckebrödet ska ut hejsvejs :) // snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 16 maj 2012 19:21

Japp idag är det en sån dag jag mår så jävla bra!!!!!!!!!!!!!!

Underbar dag men började inte så bra försov mig men kom nästan i tid :P men Cissi fixade morgonen med nycklar m,m <3 Idag har vi haft hemstäd som vanligt underbart skönt och är så glad att jag har Cissi <3 En super stor applåd till henne för hon är så duktig!!! min lilla (STORA) stjärna !!! : )

Och idag var hon så där super snäll som en arbetskollega Vän m,m kan vara fick åka med henne hem underbara dig : )

Och innan vi åkte hem från städet idag så föreslog jag för Cissi att vi kan ta en liten sväng förbi tannefors :) och det gjorde vi så bjöd jag henne på en Celcius !!!!! Im Love it!!!! is the new shit <3

Så hem och släppa ut min älskade vovve så stod vi och pratade lite innan Cissi skulle åka hem till sin lilla Vovvo <3

Så när hon åkt så gick jag in och klädde om super fort sen iväg till kanalen : ) så jävla skönt det är att fått in det igen älskart !!!! är så jävla pepp nu så jag fattar inte själv vad som hänt men nu är det på igen och hoppas mina vitaminer kan hjälpa mitt imunförsvar att bli starkare så jag kan få vara frisk och köpa en platta Celcius nästa vecka Det är grejer de fy fan alltså har ni inte provat så gör det sen är ni fast så jävla gott och jag blir en durasel kanin kan jag lova er :) så underbart att känna den kännslan att man kan ge ennu mera : )

Så när jag fått i mig min älskade dryck så stack jag som sagt till kanalen ringde min äslakde Sanna och prata lite skit sen ringde jag min älskade Hannah som fyller år idag Stort grattis till dig min älskade vän <3

Hoppas verkligen ni kan komma den 25/5!!

Men sen i alla fall så ja gick och gick så mycket som

5.86km

tid 1h

och gjorde av med 292 kcal


Så jävla gott fattar ni ååååååå så skönt !!!!!!

ut och gå med er ta det steget för jag fick ett så himla bra pepp sms igår som har hjälpt mig så himla mycket i mina tankar att JAG kan VILL och inget kan STOPPA mig!!!!!

Alla skulle ha en sån vän !!!!

Och det är så klart jobbigt innan man kommer in i det så klart som fan det är de men ta tag i det då ut med dig första gången är jobbigt så är det med allt men sen jag var ute igår så vill jag bara ut igen kom igen nu alla ni som skiter i det KOM IGEN NU!!!!!!!!!

Kan jag så kan DU!!!!! fattar du???


Och hitta era favo låtar och jag har hittat en jag ska spela så in i bombem imorgon och här kommer den!!!


Älskar denna låt !!!!!



Ta hand om er där ute och lova mig det att ta tag i era liv för det gjorde jag och det

Gjorde jag själv ingen annan kan göra det åt dig kom ihåg de!!!!

Och du kommer bli så stolt över dig själv om du gjort allt själv!!!




Puss och kram

//snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 15 maj 2012 20:48

Du behöver:

Kyckling innerfiler

5dl grädde

2 st burkar crem frach (chili paprika)

0.25 dl Kinesisk soya

2 tsk Sambal oelek

Och en ungsform


Sen rör ni ihop allt till en smet och sedan häller över kyckligen som ligger i ungsformen : )


170 grader i ungen och sen ställ in ungsformen låt stå 1h :)

Sen är det klart att servera med så klart en riktigt god salad till !!


Hoppas det ska smaka : )




//snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 15 maj 2012 19:42

Japp ledigt idag som sagt :) skönt jag ställde klockan på 8.00 och vi låg och drog oss jag och Bitzi till 9.00 :P

skönt att ha en hund som tycker om sängen lika mycket som jag !!!

Sen ner och tog tre LCHF macka och ett glas RÖD mjölk!! och Kaffi :) och morgon ciggen så var Sofie igång

Men som sagt jag var lite velig imorse om jag skulle ut och gå eller inte men jag gick ut men Bitzi fick vara hemma för anders hade åkt med både bil nyckel och alla koppel till Bitzi så på med musiken och ut och PW :)

det var jätte skönt skulle tagit en promenad nu ikväll med men regnet kom ju så klart :/ men behöver ju inte köra fullt ut 1 dagen !!

Och när jag kom hem från PW fick jag ett pepp sms från älskade bogseringslinan


Här kommer lite energi, ut och gå strunta i om det är powerwalk eller bara rasktakt, ut och gå, rör på dig,

vadå Bitzi inte har något koppel, ta ett rep för bara en gångs promenad?

Kom igen nu!!, ut med dig!!! Det blåser lite men vad gör det? Ska det få stoppa?? Nej det är skönt med friskluft!!

UT MED DIG KOM IGEN NU SOFIE!!!

jag vet att du kan och vill!!

Men vågar du utmana blåsten i motvind? jodå ut med dig!!!


Vilken underbar vän man har va att hon vill peppa en!!!! <3


Så idag vart det 3,46 km och 34 min ovh 183kcal :) super skönt var det

Sen kom Hanna förbi en sväng och hade en skön prat stund ute på trappen :) så det var härligt och hon var snäll och körde mig till ICA i borensberg och Östenssons så jag fick allt jag ville ha för middagen och det vart så jävla gott super tack till Kajsa som jag fick receptet av :) tack!!! ska lägga ut receptet med så får ni testa super gott var det !!!

Sen har jag tagit en liten lurring i soffan med för vaknade av att jag hade lite ont i nacken :/ inte bra att det har börjat spöka för mig igen men jag och Cissi har sagt att vi ska åka upp till Norrköping på massag hos henna jag har varit hos ska kolla lönen först så det går ihop sig :P

Så tog en huvudverks tablet och la mig!!

Sen upp igen och förbereda maten och prata med mammi <3 som varit hos ett par munkar idag i ydrefors hon hade massor att berätta :)

Önska jag bode närmre min älskade Mammi <3 hon är det bästa i mitt liv <3<3<3 Skulle inte kunna klara mig utan mamma !!!!!

Imorgon är det jobb kl 6.15 - 13.30 ca hem och ut och gå :D



Försök gör din dag till det bästa gör det du tänkt annars kommer du ångra dig!!!


Pepp Pepp

//Snuttetuffsan

PW

Av Sofie Karlsson - 15 maj 2012 10:35

Japp dags för PW trodde ja jag hitta ingen bil nyckel Så då tänkte jag gå runt men så hittade jag ingen koppel :/ för det hade Anders också ned sig :/ så nu ligger ja här i soffan och funderar på vad ja ska göra och har bestämt mig nu jag ska ta en kopp kaffe och cigg sen ska ja ut på PW men Bitzi får tyvärr stanna hemma !! Lilla snuttan ... Sen idag ska jag göra Knäcke och så ska jag försöka åka och handla grejer till kycklingen ja ska göra idag :) så kommer Hanna på fika idag med underbart hoppas vädret blir bättre så mm kan sitta ute :) ha en super bra dag alla där ute nu dags för kaffe och PW // snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 14 maj 2012 19:26

Att skriva lite åt er :)


Ja vad ska jag skriva om idag :P ingen aning !!

Jag har haft en lugn och underbar skön helg :) Med mys mys mys

Sen idag har jag varit på jobbet rörigt som vanligt :P men det löser sig alltid när man heter Sofie Karlsson

Jag och Cissi startade med Kontors städ, och två hemstäd och ett av dom var ett nytt och det vart så fint fint fint så klart det blir det vi är ju HS3 Linköping liksom <3 Haha och vi fick respons av kunden fick ett så fint sms av dom nu på eftermiddagen :) att det var så fint och skinande rent !!! så himla kul när kunderna skriver sms till en vad dom tycker!!! underbart

Men sen åkte Cissi til Lasse ute på landet vid vreta skolan typ på stor städ och jag åkte till Hasse på andra stor städet :) och hade hur härliga kunder som helst :) och kanske en ny hemstäds kund vi får se kanske :)

Kl 15.30 vart det hemfärd för mig skönt och allt gick bra på jobbet så skönt att åka hem !!!

Och just nu mår jag väldigt bra men saknar min nya dryck Celcius!!!!!! måste åka och köpa den kanske imorgon vi får se kanske !!! men gott som fasen, sen denna vecka ska det bli att ut och gå imorgon biti hoppas ja på med min älskade vovvo och jag dödar den som vill att det ska regna imorgon biti!! eller resten av dagen för jag vill ut och gå annars får jag väl dra på mig regn rocken och ge mig ut!!! för jag känner att jag verkligen vil komma igång nu för nu är det slut på att vara sjuk m,m måste komma igång nu känner ja annars får jag spader!!!

Så hoppas jag att jag orkar komma igång med grusgången imorgon med så jag får iordning på den men önska at min älsakde Sanna kunde komma och hjälpa mig för vi hade så kul förra sommaren fullt ös på högtalarna och vi ute i grusgången och dansade bla!! :)

Och denna vecka blir kort ledig imorgon sen jobba onsdag sen ledig torsdag för röd dag! sen jobba fredag :)

sen var det helg igen :) gud vad tiden går fort. Får inte gå så fort känner jag det är som kompisens bebis sara och marcus deras lilla sötta tjeja blir redan 1 mån på onsdag helt sjukt!!! och på fredag blir jag 24 år helt sjukt det med börjar ju fan bli gammal :P tihi nevars lite kanske :)

Ne men att nu ska ja ta det lilla lugna lägga mig i soffan och läsa bok :) så jag får pepp pepp pepp skulle vilja ha non vid min sida som säger åt mig vad som skall göras så jag kommer in i ett mönster non gång så jag får igång mitt liv som förr !!!! GUD hjälp mig kan tänka på mig ibland !! men jag vet att det kommer bli super när vi flyttat då slipper jag den där jävla 34:an som går utanför oss just nu!!! men kommer sakna göta kanal!!!



...Ta tag i dit liv innan det är försent...



PussPuss

//Snuttetuffsan



Av Sofie Karlsson - 13 maj 2012 15:15

Japp -2 kg igen men tillbaka i vikten som jag var innan jag åkte till turkiet men fått en KICK igen underbart det var detta jag behövde :) Denna helg så har vi varit hemma och haft grill mys med Sara och marcus i fredags och lilla Isabell med förstårs <3 Så sött hon är lilla knyttet !!! och hon kunde ha dressen jag köpte en liten super liten adida dress :) Fanns så mycket sött nere i turkiet så det var inte klockt!!!

Sen i lördags morse så var det upp och städa diska äta frukost så kl 10.30 skulle vi havisning igen av huset och dom var jätte trevliga så hoppas dom ska flytta dit men inte vi som bestämer de : ) men Greta hyresvärden tyckte jätte mycket om dom med men en till som ska titta idag :) men då får dom gå in själva !!

Och igår då så sov vi över i Kisa hos mor och far för idag skulle vi fira alla i Maj :)


Och fick pengar och bio present kort :) tack tack så nu blir det att spara pengar.

Har träffat min älskade mormor idag <3 saknat henne så!!! och gosat med min brorsbarn sötta ungar de där!!!

Och imorgon är det måndag igen helt jävla sjukt!!! trött jag blir att det går så himla fort hela tiden..

Så då blir det PW och PR kanske får se vad min kropp orkar nu när den varit så sjuk men vitaminerna kommer ner i kroppen sen blir det att åka och köpa Celcius platta med så jag kan ta en sån när man kommer hem från jobbet och sen utt och löppa lite !!! måste uppdatera spotify med me as bra låtar så man får ennu mera öss i kroppen!!


Igår satt jag me och kolalde på bilder fy fan!!!!!!!! FLODHÄST.SE om ja får säga något ni ska få se!!

    



Och så här ser jag ut idag !!!! im so hot <3 :P

 



En kort av väldigt många från foto kvällen i Turkiet ni ska få mer non annan dag !!!


Ha en super trevlig Söndags eftermiddag alla där ute <3


Love

//Snuttetuffsan   


Av Sofie Karlsson - 8 maj 2012 20:23

Japp kl ringde vid 8.00 och jag skulle gå ut och gå men icke jag har blivit så slapp blir så trött och besviken på mig själv !!!!!!!!!!!!!!!! urs fy och blä men nu är det dags att ta tag i mitt liv imorgon då jävlar!! har varit och handlat på maxi med älskling så nu jävlar LCHF im back!!!!

Och första vitamin tableten är in tagen nu idag till frukosten.. så nu håller jag tummarna att ja ska få vara frisk och den som inte håller tummarna ska jag slå på käften kan jag lova för jag vill må bra det kan ni väl endå unna och ge mig!!!

Idag har jag även tvättat diskat och plockat lite här hemma sen satt jag och väntade på min älskade Anders innan jag drog till min väninna på kaffe stund :) så då visade han två roliga bilder på sin Ipad tog på kexet :) hahaha tycker han ska byta jobb till flyggvärdina :)


   


Eller vad tycker ni?? hahaha tur dom har roligt på jobbet :P


Sen kom jag i alla fall till min snälla sötta väninna och drack kaffe och pratade pratade och pratade <3 och fick mycket underbar kraft av henne känns helt underbart nu!!! Sen när min älskling vaknade så kom han upp och väkte mig :P hoppsan men jag fick så himla ont i nacken när jag kom efter kaffe stunden så jag gick och la mig en stund sen kom älskling upp och väkte mig när han vakanat :) söttis så han hoppade in i duschen så åkte vi till ICA MAXI och stor handlade men måste åka dit imorgon men fast till linköping för jag hittade inte allt jag ville ha :/ men men nya försök imorgon... Men vi sa att vi skulle grilla och mysa lite <3 och det gick ju bra men den där jävla grill kolen vi köpte var ju skit så Anders fick åka till Borensberg och handla nyt då gick det bättre :P

Så mys kväll här hemma till fullo <3


       



Så en underbar Tisdadag !!!!


Och jag känner att den där tableten jag tog imorse gör sig i kroppen :D


God natt på er alla!!

//Snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards