snuttetuffsan

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofie Karlsson - 8 juni 2012 20:59

Nionde dagen

Går lika bra som dom andra dagarna fast den här mycket bättre idag körde jag 1km intervall och kanon så nöjd med mig själv :)


Innan träning Celsius <3


Träning

6km 47min och 375kcal

50 sittups

15 armhävningar


Mat

Frukost: tre rostade LCHF mackor ost och kaffe :)

Lunch ; 2 ägg och lite mörk chocklad och zero

Middag: Kycklig crem freach Chilli paprika


 

målet jag ser min älskade röda bil :) han står och hejar på mig som alltid :)



Tionde dagen

Japp det är idag och de vart en liten fredags runda :) en PW


Innan träning Celsius


Träning

PW 4 km 37 min och 229 kcal FINT!!!

20 utfall

50 sittups

1 min planka

20 armhävningar


    




Mat

frukost : 3 LCHF mackor rostade ost och mjölk till

Lunch: gårdagens middag Kyckling Och en Celsius :)

Middag: Tacos MUMS!!!




KÄMPAR GLÖDEN ÄR I MIN KROPP OCH STRIDEN MOT MITT EGNA LIV INGEN ANNANS!!!

MITT FETT,MITT LIV, MITT TEMPO, MITT EGNA LIV SÅ SOM JAG VILL HA DET!!!





37

//snuttetuffsan



Av Sofie Karlsson - 8 juni 2012 20:07

Japp då var det helg IGEN fasen vad det går fort hänger liksom inte med längre :/

nyss var det måndag och nu är det fredag :P hallå ni ser ju liksom så fort det går!!!

Ja går dagen var ganska lugn hård tung dag på jobbet men Cissi och jag klarar det ovavset vad som händer :P

We are best and beauteful :) tihi <3

Och det vart träning med för den delen :) klart stolt stoltare varje dag över mig själv känner mig så jävla bäst :P

sträcker på mig varje dag!!!!

Och helt plöstligt var vi på fredag igen :P japp jobb står på schemat och var ap trött imorse som alla andra DAGAR hatart fattar liksom inte men men sånt är livet upp och jabba en annan måste ju gnegga ihop lite så man klarar sig i livet :P just det föresten hade ju möte med chefen i måndags :) och då är det så att jag är ARBETSLEDARE FÖR HEMSTÄD I LINKÖPING :) så himla kul fatta liksom för 1,5 år sedan så var man en bon kärring som var ute och mjölkade och hade bara kärringar (KOR) att prata med och nu har man städ team med bästa Cissi och varit vikarie för kajsa som arbetsledare och ÅRETS medarbetare :) och nu ARBETSLEDARE FÖR HEMSTÄD LINGKÖPING :) så himla stolt och jag ska lägga så mycket tid och ork på detta för jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater <3 Och tack för ni finns och ett stort tack till STÄDARNA SVERIGE AB för jag skulle inte vara denna person om ni ej trodde på att jag kunde :) tack!! så det var de jag gjorde i måndags så nu är det att smida lite planer för hemstädet och ha möten med alla mina medarbetare :) så hejja mig och oss i linköping :)

Så idag hade vi ett nytt ställe vi skulle ta över, över ett annat team och dom blev så himla nöjda :) och så himla kul då blir man stolt och jag och Cissi blir enu mera peppade till vårat hemstäd :) tur jag har en sådan underbar duktig tjeja som Cissi <3


Så idag fick jag äntligen mina grejer från Katrin :) ÅÅÅÅÅÅ härlig fredag ;)


 

Foundation,puder, ögonbryns penna, nagellack och en as fin super bra rouch (tror det stavas så) :)

så L.R är bra grejer...


Väl hemma så ringde jag Sanna för säga att grejerna kommit så då handlade hon lite åt mig och kom förbi å hämtade sin grejer :) vart hon glad !! och jag med för att se min lilla Sanna <3

Sen ut för jag har redan häft i mig en celsius så ni vet :) ni trodde väl inte att jag skulle skita i den va :) hahha men jag har tagit den :) sen ut på fredags promenaden som jag längtat :) 4 km idag så himla skönt att vara på topp verkligen :) och idag med gick Cissi och jag och pratade om STUDENTEN nästan att vi gick och grät idag :/ saknar det verkligen när man tänker tillbaka på den tiden 5 ÅR SEDAN herregud 5 år av sitt arbetsliv har gått :)

blivit vuxen :D


Ne ni nu har karln äntligen kommit hem kl 20.45 herregud tidigast denna vecka :)

kul att han äntligen är hemma så vi får se den som sover längst imorgon biti ska åka och handla :P

blir nog Anders :P eller ska han sova länge tro?!?! vi får se.


TREVLIG HELG PÅ ER ALLA <3

Och mitt kämpande fortsäter även att det är helg !!


37

//Snuttetuffsan




Av Sofie Karlsson - 6 juni 2012 20:02

Japp och invägningen gjord!!!!


- 1 kg JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Så jävla gött alltså känner mig så jävla pepp pepp pepp :) sjukt jävla bra är jag !!!

Sen har jag mätt fläsket me :P och 1 cm 2 cm skillnad på kroppen är det så det är sjukt kul det med :)



Mat


Frukost: rostade LCHF mackor 3 st ost och kaffe :P

Lunch: vart Kebbab med sallad och sås :)

Middag: 2 hamburgare :) och lite gurka


Träning:

nästan 4 km PW

50 sittups


lugn dag ont i nacke m,m så tog det lugnt!!!



HEJA MIG HEJA MIG!!!!!!




Pepp Pepp
//Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 6 juni 2012 19:36

Japp det tog inte ens ett år innan vi sågs igen :P bara ca 3 dagar innan det blev 1 år :) hihi

så imorse så ringde klockan 7.30 åå fy vad seg jag var :/ jag tittade på bitzi och hon kröpp upp till mig och la sig igen och jag med så vi sov en stund till så himla skönt!!!! var länge sen jag tig en sov morgon känns det som. Sen ringde Bullan och då vart jag pigg :P så hon skulle inte klippa gräset idag så det vart IKANO med bästa Bullan <3 UNDERBART!!! det var inte igår kan man säga :P så vi tog en lång kaffe stund på ikano och pratade och pratade ;) Så himla kul!!! så gick vi och kollade smycken och glitter hitta vi en del jag hittade 3 st nya örhängen :P sånt jag inte har annars :P haha sen gick vi in på jack jones men så sa Hannah står det inte CARLINGS på prisent kortet?? jo de gjorde det ju hahahha så det var ju tur det så jag inte han komma fram till kassan tur det var kö så man kunde gå där ifrån lite smidigt :P tihi!!! men glömde gå till carlings :/ skit... Så gick vi in på GINA och det skulle inte vi gjort fy fan va snygga grejer dom har och ett par byxor som var så JÄVLA snygga asså fy fan ......... men inga pengar så vart inget och som tur var fans det inte i min storlek hahaha fans bara mini mini storlekar!!!

men det är väl bara att inse att man ska gå ner i vikt så man kommer i dom där jävla byxorna :P hihi

Så hela dagen gick åt för en underbar dag med min älskade bullan <3 Sen hem och dricka celsius och ge sig ut på min lilla PW och fy fasen vilken jobbig PW det var bläää SKOSKAV så in i bomben!!!

Men det var inte att gå hem för det... PW på bara :)

Så när jag och mitt lilla monster kom hem så vart det diska städa och bädda rent :) så ska bli så skönt att gå och lägga mig ikväll och ska gå och lägga mig tidigt!!

imorgon jobb, PW, städa klart, m,m så trevlig fortsatt onsdags kväll på er <3



Snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 5 juni 2012 20:48

Japp idag var det ledigt

igår efter jobbet stack jag ju ner till Kisa till mor och far underbart älskar min Mammi och Pappi <3

Idag ringde klockan 7.30 och lite trött men utvilad så ner och göra sig lite vacker för sedan äta frukost med min älskade mammi <3 åååå önska att jag bode hemma ibland saknar henne så himla mycket!!! och pappi med förstors!!

Men i alla fall skulle gå ner med Bitzi i källaren och hon ville verkligen inte gå ner lilla hjärtat <3 hon tycker inte om mamma o pappas tvättstuga :/ men hon liggre alltid och sover när man kommer så lite skönt tycker hon nog allt det är att vara själv :) mitt lilla barn <3

Sen for jag iväg till Vimmerby för att äntligen åka och klippa mig SÅ SKÖNT!!! Jag håller ju på att ljusa upp mitt hår känner att jag vill bli lite blondare en svart hårig :/ så det är en liten process tyvär men är snyg i håret för det förutom att utväxten kanske syns lite men va fan liksom skiter jag i för hon gör det så snyggt :) haha

så gjorde av med 1300 :- på klippningen idag :/ upps sen köpte ja ju vaxet hon har i mitt hår när hon gör iordning det och så skönt att ha ett super bra vax äntligen och sen väntar ju bara på mitt smink hoppas på det kommer denna vecka så jag kan testa det själv fixa och trixa :P längtar !! sen ska jag nog åka och fixa nya glassögon och LINSER jag vil nog köra helt enkelt en NY SOFIE LOOK :P ´hihi

Sen efter klippningen ringde jag mormor <3 Så hon kunde sätta på kaffe och koka ägg åt mig :) gulliga mormor älskar henne <3 Så massa prat och kaffe så var det dags att lämna gullringen med för att åka och prata med mammi <3 Och hämta min vovvis :) sen hem igen till lilla röda huset vid 34:an :P och slänga mig i soffan för att slumra till vart så himla trött efter denna dag :/ så vaknade när Älsklingen kom hem pratade lite sen ringer telefonen och det stod LINA KUSIN ÄLSK MOBIL så det vart ett kort samtal men roligt att prata med henne för vi var ju två tjockis kusinen förut och nu har vi gått ner över 60 kilo tillsammans as fränt tänk er liksom herre gud

men måste ses o prata mera!!! puss påre kusin!!

Sen gick det en kvart så va fan tog en Celsius och sen var jag ute på PW så jävla skönt!!!!!!!!

Så sista tränigen innan vågen skriker på mig imorgon biti :P ska bli spännande men är lite nervös om jag är svullen för har mens liksom va inte lika kul om man ska väga sig!!!! så tänk på mig imorgon biti


Imorgon så ska jag ut och gå men först väga mig :P sen frukost kanske stan en sväng med underbar vän <3

sen ska jag nog röja bland all skit man har hemma innan flytten kanske vore skönt och bra :P


Nae ni sista avsnitet av Desperata hemma fruar bäst att se det :) ha det gött alla där ute love you all <3



xoxo
//Snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 5 juni 2012 20:35

Jajje men sista träningen innan invägningen :P

känns gött gott väldigt bra denna vecka som gått och träningen med för den delen!!

Känner mig ennu mera peppad men saknar er persons pepp men vet att hon peppar mig innerst inne även att vi inte pratat på ett tag!!! tack för du finns <3 KÄNNER DIN KRAFT!!!

dagens schema var jag inte med på men gjorde det i alla fall klockan vart så mycket som 19.00 innan jag gav mig ut :)


Träning


Nästan 50 min PW

5 km och 264 kcal vart de :P

50 sittups

nästan 1 min planka :/ (JÄVLA RYGG)

15 armhävningar



Maten


Frukost: Två LCHF mackor med ost och Kaffe

Lunch : 2 ägg med majo hos mormor <3

Middag: Tacos med crém frach

Och en Celsius till träningen :P SÅ KLART



Ja nu är det inte mycket kvar, vill just du hänga med i min träning och mina

sista kilo häng på vetja du kommer klara det !!!!




//Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 4 juni 2012 22:21

Jupp det stämmer 1 vecka gången och 6 veckor kvar av hård träning och det har lönat sig kan man säga :P får ni se om några dagar !! Men i alla fall idag körde jag kjättestorps stora källar gym (hos mamma o pappa) ;) och 30 min och löpning i nästan hälften gött var det och nya skorna var kanon MEN har en annan funktion på hur jag rör benen tror ja !! bara så att ni vet kommer jag ha ASS ont imorgon och gnällig !!! Men det är det fan värt!! :) sen gjorde jag så klart 50 sittups 10 armhävningar ;) ätit idag vart frukost ägg och majo lunch Taco och kvällsmat köttfärs sås :) och dessert i kväll chocklad Mousse :) så en härlig start på måndag kan man säga sluta inte kämpa börja kämpa på riktigt!!!! Och ni ska veta att det alltid stor en människa bakom dig för varje steg du tar jag har en i alla fall som stötar mig på rätt sätt skaffa en sådan person så övervinner du ennu mera mål !!!!!!! KÄMPAKÄMPA//snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 4 juni 2012 22:05

Japp måndag var det på schemat och allt gick så himla bra att jag själv inte vet vart jag ska ta vägen :) trodde aldrig detta om mig själv för 1,5 år sedan Asså hallå!!! GLAD!! Hoppas ni andra med är lyckliga med mig :) vill ej skriva så Mycket mera om det men snart om 1 v kanske :P ja lovar det kommer upp en dag den härliga nyheten :) idag i alla fall har jag jobbat med Lasse för min lilla Babe skulle vara ledig :) så Lasse hoppade in snäll som han är :) så kontoret och hemstäd sen möte med chefen och gick bra :) sen möte stressa till det och det var det värsta möte jag haft :/ men tur för min skull så första städ på fredag ska bli intressant :) sen efter detta möte for ja till berg för städa själv nae vet jag ej om jag vill :/ köra så hela tiden hmm men det är ju ovant så klart men Svetig så in i bomben herregud tur ingen kom hem då skulle ja simmat ut där ifrån;) haha tillbaka till kontoret för LUNCH haha kl 14.20 hahaha snarare kvällsmat nästan :P så ringa hemstäds kund hit och dit och hit och ringa kontoret och bråka lite med dom ;) gillar dom så har dom lite och göra !!! Tur dom finns till hands!! Stor kram till er tjejer!! Sen hem i alla fall för hämta Bitzi och lite kläder och Krims krams sen ringa lite samtal på vägen ner till mor och far fick inte tag i hälften som jag ville prata med men dom flesta i alla fall :) sen prata med mor <3 så visade jag mina nya skor ja köpt :) så på med dom och ner i källaren och hoppade på gång bandet så idag körde jag gym kondition Kjettestorp :) smutt så upp och käka efter pass och prata Allvar med pappa o mamma :/ gick allt bra !!!! Och så bjöd jag dom på hemma gjort chocklad Mousse :) av en tach av jordgubbar <3 och nu ligger jag i sängen och är död!!!! Natti natti älskade vänner //snuttetuffsan <3

Ovido - Quiz & Flashcards