snuttetuffsan

Alla inlägg under november 2012

Av Sofie Karlsson - 17 november 2012 15:02

Igår vart det träning i spåret efter en underbar dag på jobbet med Cissi <3
Så väl framr i spåret vänta jag på Anders som skulle komma med lurarna till öronen så jag kunde ha hög musik i öronen för igår var en sån dag som jag var så där halv kul att träna :/ men jag gav mig ut men efter ett varv och lite till så var jag tvungen att åka hem lite nödig kan man säga!!! Men men ett varv och lite till vart de ju i alla fall :P
Och väl hemma så blir jag så lycklig älskling hade varit och handlat och städat hela huset fixat med tvätt till och med dammat :P sött älskar dig Babe...
Sen ja efter jobbet höll ja på att glöma var förbi mediamarkt efter jobbet hitta värsta fynden ;) en stavmickser för 99:- sen en box med de tre första twiligt filmerna 99:- :) och så köpte jag Cockpit så bra men lite lustig men bra :)

Och idag ringde klockan 7.30 men gick inte upp förns 8.15 :) hihi men sätta på kaffe fixa macka tända brasa gå ut med hunden gav frukost på sängen åt älsklingen :) åt själv frukost sen tog celsiusen ut kylen ockrats k iväg till staden för ett gym pass kl 10.00 med Anna på friskis och Svettis ;) skönt så nu är bara 1 dag kvar på denna tränings vecka :) hihi

Hitta mina termobyxer och ASSÅ SHIIIIIT!!!!! Vad tjock jag varit!!!!


//snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 15 november 2012 21:23

Ja ni kanske har undrat ibland att vilken tjej hon är den där snuttetuffsan :) som ger sig ut och springer spinning m,m och tack alla ni som läser och säger till mig dagligen att va duktig du är gumman vilken toppen tjeja!!!
Blir så glad..
Men nu ska ni få veta vart min styrka,ork, vilja m,m kommer ifrån det är från en sån "liten" men stor kille som totalt har ändrat hela sin livsstil från "strongman going ironman"
Ja några vet nog vem jag pratar om jo min älskade store bror Joakim Karlsson han är en sån inspirations källa att jag börjar grina när jag skriver detta..
Han har tävlat i tygdlyftning varit med i Sveriges starkasteman blivit starkast i linköping och han tog 300 kg i marklyft och ni ska veta att han bara vägde lite över 100 kg vilken kille alltså han gav fan inte upp även att alla var 2 m längre och 20 kg fetare :) men så en dag nu i år 2012 i somras så bestämde han sig för triatlon! Så nu har han svidat om hela livet med mat och med träningen nu cykel,löpning,rullskidor och simning så fullt ös på honom nu och han har tappat en massa i vikten kan man säga han är ingen "liten" köttbulle längre :P utan en slimmad kille :)
Och Jag har frågat honom många gånger brorsan hur ska jag göra här och här och här m,m och han har verkligen hjälpt mig med mina svar!! Älskar dig så himla Mycket brorsan du är så jävla fucking bäst!!!
Det är dig jag tänker på när jag är ute och springer eller när jag ska iväg till spåret och springa arslet av mig!!
Det är du som har varit där om det varit något!! Vet inte vad jag skulle göra utan dig!!!


Det är du som gör så att jag vill!!!!
Orkar!!
Törs!!
Kan!!


www.jockekarlsson.com
Av Sofie Karlsson - 14 november 2012 18:57

Jajje men svida om på jobbet för tänkte springa en runda innan PW med lilla Nina :) men glömde ju för fan hörlurarna hemma imorse :/ skit sen ville Nina låna skor så hem prata med älsklingen <3 sen åkte jag en 30 min innan till spåret så sprang 3 km och slog mitt rekord på 1 km 5,18 min :) hade bra ös på benen idag kändes kanon :) GÖTT!!! Så ringde Nina Och sa att hon var framme så då löpte jag på så in i bomben :) skönt så vart det PW på de 2 varv i spåret med mycket prat och mycket skratt :) väl framme vid bilarna så skulle ja åka hem men Nina hurtbullen skulle ta ett joggning varv stolt jag vart :) blir så glad när man gör spontana grejer!!! Bra jobbat Nina!!

Så exakt 8,14 km i spåret idag :)
Och imorgon efter jobbet så ska Annelie och jag ut och springa och fick med mig Nina med GO GIRLS!!

Så hejsvejs för idag
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 13 november 2012 18:43

Idag Vart det en skön härlig sov morgon :) med älsklingarna <3 så upp för och duscha och vidare in till stan till jobbet! För 2 h intervjuv av non :) hihi men prata om jobbet m,m gick bra men fy vilka jävla frågor! Knep o knåp fråger :) pang bom efter det så fick jag värsta värsta migrän anfallet :/ fy bubblan det var nära att jag spydde :/ blä så gjorde de jag skulle och sa hej då jag önska verkligen att ja kunde fått skjuts av någon det var verkligen en pers att ta sig hem.... Väl hemma så tog jag choklad Marabou hmm men men gick och la mig somna som en stock och jag vakna utan huvud värk skönt!! Så satte mig i soffan och var så där grymt jävla sött sugen så tog lite mera choklad :P tyvärr vart det halva choklad kakan!! Men va gör de ska ju träna resten av veckan :)
Men jag vet varför ja fick huvud värk och söt sug sen frukost och ingen lunch idag :/ så man lär sig av sina sned steg!! Och ikväll åt jag äntligen äntligen kebab och potatisgratäng i ugn :) mums men fuck vad mät jag vart :/ så idag skulle ja tränat men migrän :/ så Anna och jag har planerat att lördag söndag blir det träning :) gutt gutt äntligen kommer ja dit.. Så legat och tänkt att tisdagar ska jag nog ha som en ledig dag att ja måste inte träna denna dag så skönt beslut tycker ja :) men imorgon slutar man skapligt i mina egna planer i alla fall sen får vi ju se om de blir så :)

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 12 november 2012 20:51

Haha lura jag er va :) hihi
Ne ni vart åka handla först blåbär och nypon soppa mår Inge bra stackarn :/
Väl hemma så klä om fort sattan och genast ut på vägarna ;) härligt känner mig jävligt hurtig :) så vart 2 km asfalt sedan upp i min omtalade backe :) upp och ner 2 gånger så 4 km så 6 km sammanlagt vart träningen denna dag så skön den backen är men de tar några gånger innan man spurtar upp :P men de kommer hihi

Förra veckans träning!
M,O,T,F,L och söndag
:)

Men det bästa passet var i lördags spinning :)!!!!!!!!
Har funderat en del på att träningen tar så mycket tid och ork i sin vardag! Tar inte alls upp mycket tid inte för min del det gäller bara att göra det till en vana!! Och inte något som tvingas av sig själv de ska va kul och skönt när man tränar eller hur??
Och just den känslan har jag fått in i min kropp och vardag och det är så himla skönt att äntligen äntligen på Mina 24 år äntligen fått in denna rutin!!

Gör träningen till en rolig grej klart det inte är roligt att träna om det är tråkigt! De är ju så!!
När jag började träna mer och mer tills jag tyckte det var kul så träna ja på gymet under vinter tiden även vissa fredags kvällar :) hihi
Men då när ja tappat mer och mer i vikt och orkade och tyckte det blev kul att springa på bandet så vart det min nya grej :) när man liksom helt plötsligt klarar man 10 min på löppar bandet whaaaat!!! vad hände liksom!!
Sen försvann snön och börja bli tort på vägarna :) började med PWs ett tag sen börja jag läsa katrins bok om intervall träning google mycket om löpning tills slut så kom den dagen jag åkte till kanalen och hade hitta en as bra låt och börja löpa :) 1 km i taget ökade emellan åt sen PWa 1 km sen körde jag så varvade sen kom det ennu en dag så sprang jag hela 2 km och 3 km 4 km gladare och gladare för varje km och ju längre sträckorna blev :) underbar känsla!!
Tillslut så vart det en tävling mot mig själv och mitt egna PB :)
Så gör så det är sån j*vla pepp i träningen att slå sitt egna ;)
Lycka till alla där ute!!
Just nu är mitt egna mål 1 mil 1h 8min
Så får vi se när jag springer milen igen och vad det kommer ligga på då :) spännande...

Har ni planerat eran träning denna vecka?
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 11 november 2012 18:53

Jajje men så himla bra helg detta vart bättre en att vart hemma!!
Lördag morgon vart spinning kl 10.00
Med bästa sötta Ida :) så vart hårt pass med Anna :) as bra pass hoppas på fler pass med henne :)
Sen for jag hem duschade sen iväg till älskade älskade mormor fick middag kött och potatis :P mums och kaffe och kakor på det söta älskade mormor <3 med mycket prat och kaffe så gick jag ner två kvarter till lina kusin :) och mer kaffe där :) härligt att se henne!
Sen tillbaka till mormor som var barnvakt åt Bitzi " och vid detta laget borde ni veta att det är min hund" :)
Sen for vi tillbaka till kisa hem till brorsan för få nr till röda huset :) så bjöd pappa på mat :) så hem till pappa och käka med honom :) mys pyss

Så vart det söndag så pakade iordning alla grejerna ner åt frulle och så gick bilen upp mot Linghems spåret för köra ett varv i spåret vart bara ett för kändes lite lite i låren sen var jag inte så pepp men 2 km PR och 1 km PW
PR- power Run :) hihi
Sen hemma igen och prata med grabbarna så åkte vi till Sara och flyding för Berit skulle hämta traktorn och pumpa vatten brun :) sen vart de åka till Ica sen Pizzan :)
Så glad att jag tränade lite i spåret idag :) och i lördags
För denna helg vart mycket av det goda men då kan man säga så här då blir det plus för denna vecka att mera träning på schemat :D kul skönt gött

Så hejsvejs alla ha de så gött resten av denna söndags kväll och grattis alla pappor och särskilt stort grattis till min älskade pappa ;) älskar dig pappa du är bäst!!!! <3 <3

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 10 november 2012 19:38

Ja precis det stämmer 81 kg kan ni tänka er helt jävla sjukt!!!

så mycket har Lina och jag gått ner ihop!!!

Varit och träffat min älskade kusin idag, super treligt kaffe fick jag med mums

vi hade verkligen mycket att prata om kände jag !! barn, vikt, familjen m,m

kom på när jag väl satt hos Lina att jävlar så duktiga vi har varit och är <3

Och hur sjukt mycket jag har saknat henne!!!


Jag 38 kg

   




 

gå in gärna och läs hennes blogg super bra :)

 http://minplatsblandorden.blogspot.se/





//snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 9 november 2012 19:54

Ja Ida och jag har kört PW i lilla Kisa idag :) helt underbart gått små vägar där man har sprungit runt fuller och dan :P hihi men kul har man haft!!
Köpte pizza kit så ätit middag med mamma pappa och Ida och nu ska vi avnjuta ett par glas Tania vin inför morgondagens spinning ;)
Fick med mig Ida med :) pepp pepp pepp!!!

Har mina aningar att min kära svägerska Anna kommer köra slut på oss :)
Men skål på er ;)
// snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards