snuttetuffsan

Alla inlägg under december 2012

Av Sofie Karlsson - 19 december 2012 21:49

Ja Cissi och jag höll på att lägga ner vårat hopp om julklappar av kunderna i år :/ men nu börjar dom rulla in så sötta dom är fått choklad hår produkter hand gjorda ljus tvål från Finland :) dom är så himla sötta våra kunder man blir så himla glad :) så man vill bara ge dom en stor kram!!! Och imorgon får vi se hur det avslutas då :) jul fika hos en kund plus jul frukost på fredag kl 7.00 hos en kund hihi

En annan fick ju lön idag och de var skönt att gå runt på ikano och Ikea utan att trängas med folk :) men 9 st klara av 15 st så att imorgon väntas City handling för min del :/
Stress??? Ja de kan man säga och springa inne i stan själv är se värsta jag vet hitta parkering hitta jul klapparna hitta alla affärerna hitta hitta hitta och plus hitta en RÖD skjorta till mig själv!!!!
Tänkt på en sak fasen va mycket bättre det skulle varit att åkt till Ullared köpt allt på samma plats plus bra mycket billigare!!! Eller varför inte ge prisent kort till alla!!!!
Men men leta vidare imorgon :)

Och just de ska ni köpa filtar köp dom på IKEA asssssss stora plus mjuka och varma :) kom ej ihåg vad dom heter men ska kolla tills imorgon :)

Puss och fis som Lotta brukar säga!!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 18 december 2012 20:39

Ja vet inte riktigt vart jag ska börja!!!
Ja degen börja ju riktigt bra som skönt är Kajsa och kg åkte till linghem för hemstäds dags och fick en jätte jul klapp av kunden <3 så glad man blir herre Gud!! Så fick hår produkter så kan ju tro att dom tycker vi har risigt hår :P nevars men super kul!!
Så for vi till Ö&B handla till kontoret och vidare sen till lambohov för nästa HS!! Och de gick väl allt Bra men fick sten golvet bra tillslut..
Sen tog vi snabbmat på väg till kontoret för var sena till ett möte så vart lunch i bilen för Kajsa och jag vid skrivbordet som vanligt :/
Och jäcklar va jag fick att göra kan man säga.. Gå igenom alla avtal som antagligen blivit alla fel men men hoppas ja har löst det nu men de märks om min lila Judith hör av sig imorgon :)
Men just de kl 17.15 kom ja på när ja äntligen var klar på kontoret att ja jul stjärna kanske man ska köpa tills veckan så iväg till blomster landet för att köpa 13 st plus stå där och slå in dom så önska ja att tänk om Clara kunde varit här då skulle de gått på en Piss kvart :) men de gick sakta men säkert för en annan :P men ringde till henne och frågade blomster proffset om man var tvungen att ta upp dom från tidnings pappret och skönt var att de behövde ja inte sa hon.. Så kl 18.00 stämpla ja ut från jobbet !!!
Idag var en sån där dag att jag skulle kunna ge bort mitt jobb men man måste väl ha en sån dag non gång va??? Imorgon jobbar ja med Cissi och sen 2 dagar till sen jobbar vi inte mera ihop :/ för hon har semester nästa vecka och sen har jag ledigt 1 veckan i januari och då jobbat Cissi sista veckan :/ sen börjar hon skolan.. Så det kommer bli tomt <3 men super glad för hennes skull <3

Ne nu ni ska ja fan gå och lägga mig snart efter denna shit dag så kommer morgon dagen bli super tror ja :D
Ha de gött på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 17 december 2012 19:39

Ja mellan hemstäden idag så hämta vi handbollslagets tränings kläder.. När vi väl var tillbaka på kontoret så gick vi ner med tvätten och jag skulle börja tvätta men va fan de luktar gott ju!!! Ne då var de rena och dom skulle ju inte hämtas :/ ja ja de var bara att åka tillbaka med dom igen.... Suck!
Sen vart kolla jobb om de fans något och de fans de :)
Men jag fick åka hem tidigare så de var skönt men frös och nack ont så jag och Bitzi eldade och la oss under filten och somna en stund på soffan gött ;)

Har ätit och ligger i soffan och tittar på The Big Bang Theory asgarvar hela tiden :) älskar detta program !!
Puss på er// snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 16 december 2012 21:10

Så fort det går :/ hinner inte med alls!!
Kanske dags att köpa julklappar ?? Eller :) jo de får bli denna vecka när man fått in lön!!
Idag gick ja upp 5.30 Jajje men min tur att fixa frukost till älsklingen :) så upp fixa kaffe skink macka köttbulle macka m,m :) mysigt varför så tidigt är för att älskling skulle jobba så därför de vart tidigt :) så mysigt tända ljus över allt och mys i soffan :) så när älskling åkt så tog jag och Bitzi täcke och kudde och la oss i soffan :) mys och somna så gött i soffan :)
Så vart plocka här hemma 2 st tvättar gjorda med och diskmaskin skall startas med. Sen for ja till ica köpte frimärken och så klart bara för jag la skicka i tid :) så hade dom inga JUL frimärken kvar :/ så vart vanliga så hoppas dom kommer i tid :)
Sen åkte jag och bitzi och drack kaffe hos Sara <3 var alldeles för länge sen!

Imorgon blir de jobba jobba jobba :)
Så nog bäst att lägga huvudet på kudden snart :) så sov så gott alla små hjärtan där ute <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 15 december 2012 20:40

Ja ni de kan man verkligen säga fy fasen så seg man varit idag :P hihi
Men Gud va kul de var endå god mat och härliga människor omkring sig så kan det inget annat en att vara bra :)
Chefen bjöd upp till dans en bugg ;) hihi eller fylle bugg :) haha hände massor under kvällen cheferna sprang halv nakna utomhus med dammsugare eller va de var och doppa huvudet i vatten sen vidare runt alla bilar och in i garaget igen :) Ulrik van vad ja kommer ihåg i alla fall !!
Sen vart det upprop av åretsmedarbetare tyvärr så fick ja inte chansen att säga det :/ var tanken med det först men cheferna säger inte saker till varandra :P men det vart LOVISA :) stort grattis till dig gumman det är du verkligen verkligen värd!!! <3

Men sen vart det hemfärd för oss och Clara och jag fick med oss Lotta och även Johan hem :) så kl 01.00 tror ja vi kom hem skönt :)
Men va fan var Ju alert när ja kom hem tror ja i Alla fall :P men idag fy faaaaaaan va dålig ja varit :/ men men tur de är lördag bara en så länge :)!!
Och jag hade klänningen :) vart så fin så..
Och just de Hahahaha jag och Clara hade ju en box vin med oss så hade ju den i bilen mellan oss och sög på :) kom in med den på partyt och sög i mig där vi bordet och chefen Ulrik hahaha bara skrek SOFIIIIE!!! Med ett ASG* haha titta på honom och sa VA DÅ?? :) ASG* mot varandra hihi

Men ska bjuda på lite bilder ja fick igår :)

Ha de bra kramar
Och tack alla för igår :)
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 12 december 2012 18:56

Ja precis idag var de upp med tuppen för att åka och jobba med Cissi <3
Kontor städning sen vidare på hemstäd och ett stort plus till en kund som ringde och sa att dom var sjuka hemma och sa att vi inte skulle komma de är inte så vanligt att dom ringer! Så mycket plus till dig :)
Så efter HS så vart de kontors jobb hjälpa HS4 som ja startat :) så de går bra för dom super duktiga!!!
Så gjorde en "ATT GÖRA LISTA" tills imorgon biti så blir att åka tidigare för att hinna med allt som skall göras!!
Och imorgon blir de lucia fika så då blir vi tre på HS så vi kan åka till kontoret så där väntas mini lunch och fika :) tack vare Kajsa!!!

Sen har jag bestämt mig att jag ska ha semester från träningen!! Så januari går det ett start skott igen!!
Ja ni kanske tror att de är nyårs löfte men nej icke ska bara lära mig att de är ingen fara att vara ifrån träningen så länge man äter bra och jag städar ju varje dag så de är ju motion kan man ju säga va :) så januari börjar jag med normal träning 2 - 3 tränings dagar!!! Det är också en grej som ja måste lära mig de är fortfarande super bra att träna 1-3 dagar en att inte träna alls!! Så då vet ni de :D

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 11 december 2012 20:07

Ja då vart de Ikano med fina Sanna efter ja jobbat klart för dagen så började med en trevlig lunch med taco buffe' :) så gick och kollade skor och så skulle vi ju kolla kläder till mig inför fredag till julfesten på jobbet :) så gick in på Carlings :) så såg en klänning precis när vi skulle gå ut men fasen så snygg de är ju en sådan klänning ja letat efter :P så frågade killen som jobba om han kunde ta ner den :) och de kunde han så klart snällt! Så frågade han vilken storlek vill du ha ja ta M och kan testa en S med. Så sa han S ska du ha!! Så glad man blir så testade klänningen S satt som en SMÄCK :D så är ju sådär med klänningar och ni vet de putar ut lite här och där ser en annan och Sanna är så himla ärlig så skönt att ha med henne <3 så den var perfekt tyckte hon men ja väntar komma lite andra plagg med.. Så kollen frågade om de var till nyårsfesten? Nae svarar ja till julfesten på jobbet! Så killen sa de att den julfesten skulle jag vilja komma på :) viste inte riktigt vad ja skulle svara :) men va glad man blir av såna små komplimanger :)
Så vi gick vidare till sta butik där hitta ja en snygg tröja som ja både kan ha till fest och till vardag :)
Sen vart de Gina där jag sätt de jag skulle ha på mig ett par as läckra byxor och en röd genomskinlig skjorta med den där skjortan !!! BLÄÄÄ så konstig framtill så nej den vart de inte men byxorna vart de och vet ni !!!
Storlek 28!!!! Ååååååå va kul Jajje men då var man nere på storlek 28 i byxa :) så JÄVLA underbart!!!
Och ni jag gick tillbaka och köpte klänningen :) så hoppas ja bestämmer mig att ta den på fredag!!
Och tur är ju de att de ät bara tisdag idag :) så ja hinner vänja mig :)


Men nu blir det tv mys <3 men Bitzi <3

Puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 10 december 2012 22:14

Ja precis äntligen så kom Partylite grejerna :) :) :) så allt är uppdelat och klart härligt men kan säga så här de luktar alla möjliga dofter här hemma nu :) kan nog göra en egen blandning :P

Anna allt lugnt tog en PW nap när ja kom hem Karl låg och sov vid tv så kunde inte göra så mycket hemma så la mig själv i sängen spela spel och ställde kl så ja sov 1 h de kallar ja PW nap :) hihi
Imorgon är de jobb åka och handla en massa sen städa sen träffa Sanna på Ikea och ge henne en super mera stor dunder kram som bara ja kan göra <3
De behöver hon känner ja :)
Då på ikano blir de köpa kläder :) hitta min göma med pengar hemma :P
Så något fint ska ja allt hitta!! Och tur att Sanna är med och kan se om jag blir fin :) och jag vet exakt vad ja ska köpa hihi bilder kommer på fredag när ja är som snyggast :P

En annan sak man kan tro man är osams med sambon :P han ligger och sover på soffan hihi!! God natt älskling <3

Och god natt på er med <3
// snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards