snuttetuffsan

Alla inlägg under januari 2013

Av Sofie Karlsson - 21 januari 2013 20:01

Ja Gud vilken energi jag fått i min kropp så jävla gött!!!
Och min kropp mår som den ska och mage m,m inga kolis fisar :P
Då är det är kanon tecken att man går på LCHF i alla fall för min mage :P hihi

Så när jag kom hem idag så tog ja en kopp kaffe fixa disken, tvätta och andra tvättmaskinen är igång, dammsugat, eldat och lagat mat och nu ligger ja i soffan med mina älsklingar <3 härlig start på denna måndag och den avslutas enu bättre med mina älsklingar vid min sida <3
Hoppas även ni haft en toppen måndag som jag :)
Hitta även en söttis under filten :) älskade vovve <3
Puss kram på er

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 21 januari 2013 15:44

Ja man får höra det rätt ofta nu förtiden vad lustigt det är förut för en lång tid tillbaka sen så var det helt annat då var de att man skulle inte äta de inte dricka de för då blir du tjockare det är inte bra för dig!! Och du måste tänka på din vikt gumman bla bla bla
Va lustigt det är va?

Jag lovar er jag ska inte bli anorektiker!!
Jag tränar för jag vill och det är väl bra va? Eller?
Jag tränar för jag har mål i mitt liv en av dom alla målen är att träna mig i form med Carola för att köra tjejvättern eller halv Vättern och även tjej milen m,m
Sen det andra målet som jag skall klara är ju att trappa ner på min rökning i en lugn takt för att lyckas med detta måste jag ge belöning med massa träning!! Jag tränar för att må bra till ett enu hälsosammare liv :)
Som sagt ja lovar vara mig själv hela vägen från topp till tå och även vara den glada spralliga snälla Sofie som alltid!!!

Förstår ni mig nu? <3 <3 <3
Älskar er för ni bryr er verkligen!!
Älska mig för den jag är och för det jag gör!!!
En tillbaka blick på bilder och ja hoppas att ni försår hur bra jag mår idag även att jag är samma Sofie på bilderna lika glad och sprallig men så döljer ja många tankar på varför jag skulle vara den tjocka i familjen och den äckligaste på festerna!!
Och frågan ja ställde mig ofta älskar Anders verkligen mig för den ja var?
Och det gjorde Han för de säger han många gånger!!! <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 21 januari 2013 13:20

Jahop då var det måndag igen SHIIIT vad helgerna går fort!!!!
Men på en ny jobb vecka igen :D
Och kom upp när jag skulle imorse och kom till jobbet med som ja skulle :)
Har jobbat och härlig dag att börja med en ny vecka me!!
Så nu sitter vi på kontoret helt utmattade och lunchen är i magen!! :)

Idag vart det ett hårt intensivt pass på gymet idag!! :) GÖTT
Så 33 min 4,60 km och 300 kalorier brända :)
PW 1 km sen löppte ja 1 km
Sen PW 1 min sen löppte 2 min
Så körde så i 33 min :)
Och dom sista 3 min börja jag på 8,5km/h sen öka öka öka öka öka
Den sista minuten körde jag på 13,5km/h :) så jävla gött bara såg BOB och Jilian på varsin sida av löpparbandet när jag sprang idag så jävla gött!!!
Så hejsvejs ni ha de bäst idag!!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 20 januari 2013 21:45

Glömde ju :/
Har ju träffat världens skönaste människa Mickis så härlig människa <3 fy fasen va kul vi haft ihop som sagt gått på vreta ihop i 3 år :) festat haft Taco mys efter Taco mys även haft för fester hos dom HAFT SP HIMLA JÄVLA MEGA KUL IHOP :)
Hoppas vi ses snart igen Babe!! Och vill ja träffa dig så åker ja till Flen till Statoil!!! <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 20 januari 2013 21:06

Ja idag vart det Sörmland för att åka och fira Niklas som fyllde år i fredags så vart tårta och kebab idag så nu på väg hem kl är 21.00 och jag ligger inte i sängen en :/ oj oj oj hur ska detta gå :P kommer Sofie komma upp imorgon?? Hihi jo de kommer nog gå bra.. Ska även fixa morgondagens frukost och ta fram matlåda ur frysen fixa kaffe bryggarn tills imorgon biti så det är vara att trycka på start när ja går upp :) så jag får min morgon dos av kaffe!!
Denna vecka har gått jävligt bra med LCHF tar inte så hårt på det endå liten potatis klyfta här och där ja menar jag har lärt hur min kropp funkar nu och jag går ner av bara farten med så jag kör mitt egna lilla LCHF och det funkar kanoners :D så på onsdag får vi se hur mycket vågen visar då :)
Och imorgon blir det träning ett hårt pass och intensivt ska det bli känner ja lite attacfas mor kroppen kan man säga BURN THE FAT!!! så de blir det imorgon innan lunch med brudarna sen tisdag blir de gymet kanske ett pass beror på hur tidigt jag måste börja jobba.. Och sen onsdag blir de att ösa på med ;)
Men ni ha en god natt sömn så hörs vi eller ses vi eller så läser ni imorgon :)
Puss kram// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 19 januari 2013 22:23

Ja vilken mys kväll det vart idag med<3 båda brasorna är igång i vardags rummet och köket så i kväll lär jag nog inte behöva 2 st filtar över mig för att inte frysa blir nog tvärt om...
Och har sätt Ice age så härlig film :) älskar den... Och nu till en enu mera myss film DIRTY DANCING!!!! <3
Gud man vill bara dansa med.....

Receptet på Taco pajen-
600-800 g färs
Taco krydda
Taco chips
Crème fresh
Gurka
Majs
Riven ost

Du behöver ugns form
Sätt ugnen på 175 grader

Krossa chipsen och lägg i ugns formen.
Stek färsen och krydda den och lägg sedan över färsen på dom krossade chipsen.
Sen blandar du crème fresh med ja gurka majs och ost det brukar ja ha du kan ha allt möjligt va du en nu tycker om. Och lägg överst på pajen :) sen in i ugnen!
Men som sagt du har den inne i ugnen tills den fått en fin färg ;)
Hippas se ska smaka!!


Ha en fortsatt härlig lördag kväll!!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 19 januari 2013 20:39

Ja jag är mycket för inredning och pyssla det ska se ut som ett hem och vem som bor där :)
Så här kommer det några bilder på mina grejer och pysslandet..

Och den vita skålen jag har ljus i den kommer från - living and room
Och dom 2 st höga martiniglasen kommer från - perfect home
Och den djupa glasskålen med ljushållare uppe på kommer från
- Partylite

Av Sofie Karlsson - 19 januari 2013 11:16

Jadå idag är man färdig köttad för idag :) hihi
Varför gör man inte detta oftare?
Kan ju vara att man jobbar tidigt om veckorna :/ men så jävla skönt att träna på morgon kvisten sen har man ju hela dagen framför sig!!! Helt underbart!!!
Och längtar as mycket till nästa helg för då blir det spinning pass med Carola :) och hoppas att Ida är där me!
Längtar massor!!
Men tillbaka till nuet, har som sagt gått ner en del i vikt bara den senaste veckan plus dagar as kul :D känner att jag är igång igen imorgon blir det ledig dag med sov morgon och en massa mys med älsklingen <3
Så kolla på lite pass tills nästa vecka hoppas de finns några men måndag börjas de med pass innan lunch för jobbar bara till 11.30 och brudarna hänger med kul att dom är på :)
Och vilket vackert väder ute as FINT!
Men nu ni ska ja hoppa in duscha av svetten och svida om till behagliga kläder :) hihi
Ha en fortsatt trevlig lördag <3
Har ni tränat idag?

Frukost- smothie Kaffe
Och även min älskling tog en smothie till frukost sött <3
Efter träningen vart de en CELCIUS!

// snuttetuffsan

Skapa flashcards