snuttetuffsan

Alla inlägg under mars 2013

Av Sofie Karlsson - 31 mars 2013 12:04

Ja vakna med att älskling väckte mig så som man vill alltid bli väckt <3
Sen låg man och lyssna på en stampande springande Nelie på undervåningen <3
Så ner och äta frukost och fick en stor stor kram av min älskade Nelie <3
Och hon hade bestämt att jag skulle sitta Brevid henne :) sött nött.
Sen så kom bror med lille Nils och han var så sött när han kom solglajerna var på :) så sött...
Sen pekade Nils på en tavla mamma och pappa har i halen en tavla pappa fick i 50 års present ett flyg foto över kjättestorp och det bästa av allt är att på fotot syna pappa när han sitter och klipper gräset :) hihi
Så den pekade nils på och snurra runt med armen och brum ljud kom från hans mun :) så då ville han ut och åka åkgräs klippare :D sött han är
Så vi klädde på oss och så gick farfar och Nils ut och hoppas upp på klipparn :) hihi
Sen ville ju så klart Nelie åka med så Nils fick gå av och Gud så ledsen han blev han bara skrek och pekade på farfar och skrev FARFAR Och pekade på klipparn och farfar <3 Gud så kär han är i sin farfar...
Sen körde pappa fast med haha jag snabb som fasen och tog kort så klart :) hehe

Så nu har vi lämnat kjättestorp och är nu påväg upp till skänninge för att träffa älskade svärmor och svärfar med familj :)
Så hejsvejs så länge <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 30 mars 2013 21:32

Påsken är här och vi for ner till kisa och träffa älskada mammi & pappi när vi väl kom ner så var mina små älskade brors barn där ner <3
Få blir man inget annat en lycklig!!
Så vart leka av sig med dom kurra göma, leka häst m,m
Så jag sprang omkring på alla fyra med Nellie på ryggen och Nils höll i tyglarna ;) alltså tröjan hihi
Sen vart det om bytta roller dom sprang omkring och lekte häst små shetisar blev dom <3 hihi söttisar
Nelie och jag fixade även en tårta till farbror Jocke <3 för han fyllde år i onsdags :)
Fixade ju till mammas krans hon har på dörren :) så bort med jul pyntet och på med påsk och vår känsla :)
Super nöjd blev ja!

Sen kom resten av familjen hem båda bröderna Anna och älskade mormor<3
Härligt att ha alla samlade!!

Sen åkte mormor bröderna och Anna hem med Nils och lilla Nelie ville stanna kvar så Blir enu mera mys <3
Sen så vart de påsk pyssel mamma tog fram tyg och frigolit bollar m,m
Så då vart det pyssel :)
Innan vi var klara med pusslet så gick vi ut för att fixa grenar till Sofies påhittade små grenar ja kom på vi skulle ha till kvastarna och viste precis hur dom skulle se ut :) hihi
Väl inne igen så vart de fixa det sista till påsk käringarna :)

Så nu är dom klara och Nelie som sagt hon har gått och lagt sig och fick en stor Puss innan hon gick och la sig <3 älskade lilla Nelie <3

Men nu ni skall ja mysa med mor far och Anders och lilla Bitzi <3

GLAD PÅSK PÅ ER <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 29 mars 2013 19:21

Ja de fick man höra i natt på Harrys :)
Vart kommer du ifrån?
Ja ifrån kisa ;) hehe
Ifrån kisa ja ja där ser man!!
Sen var de en man som kom fram och fråga om vi ville komma bort till dom jo men vi gick dit så fick vi ju sitt plats :) hihi. Så var en jätte gullig ja man vet ej hur gammal men han prata på ytterst lite men när jag väl visade min vänstra hand är honom så börja han prata på som bara den :P
Då frågade ja honom att varför han tyckte det var lättare att prata med mig när jag väl var upptagen ?
Och då sa han de att de vart jätte skönt för då slapp han tänka på att få mig på fall :) men de sa jag till honom att de hade han fått nu när han öppna sig :) så ja hoppas verkligen att han hittar den rätta men var jag i den ålder skulle ja ha fallit direkt.. Så heja honom..
Men hans käre vän KAJ han som Fixk med oss till bordet var den äckligaste gubbe ever!!!!!
Och sen sa han att ja du är ju jätte ung sa han till Therese och då kunde inte Jag vara tyst!!
Och hur gammal är jag då?
KAJ svarade med att ja du är väl som mej!!
Va fan säger du? Och jag börja ASG*
då sa han att du är väl 40?
Eee NAE skulle inte tro de!!!
JAG ÄR FÖR FAN 25!!!!!
Sen gick vi!!
Ja det är väl bara åka och köpa ANTI RYNK KRÄM!! :D

Sen igår då så fick jag en sån där jobbig kommentar det första man får när man Börjar dagen
Har du en cigg TJOCKIS!!!
Viste fan inte vad ja skulle säga :/
Så bara bita i det sura äpplet och bara svälja och ta emot som man alltid gjort som förr :/
Så känner ja mig tjock allt är bara bläää ://// men de löser sig..
Vill bara få träna non gång..
Får hoppas de blir den här veckan som kommer...

Och ni alla som var med igår stort tack för igår kväll på after worken :)
Och stort tack cheferna för
Vårat pris :)

Så nu mys med
Älsklingarna <3 puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 26 mars 2013 20:02

Hej Snyggingar :)

Ja jag vill så förbannat jävla gärna börja träna NUUUUUU!!!
Men man får hejda sig tills nästa vecka!! För annars blir ja väl sjuk!!!
Men känner mig bättre i alla fall så det är skönt men man känner endå att det finns något i kroppen som inte skall vara där inne :/
Lite snor lite hals konstig känsla!
Men dricka tea knapra hals tabletter och VITAMINER... Så hoppas ja kan träna nästa vecka så 2 pass skall planeras in i alla fall!

Och maten går hyfsat i alla fall så ökar på de med dag för dag..

Imorgon blir det jobb som vanligt :)
Kl 6.00 skall ja vara i stan och möta upp Clara <3 sen blir de köra hemstäd själv för påsk på fredag så dom kunderna också får städat :)
Bjuder på en mycket fin bild sen igår från våran våffeldag på jobbet :)

Men pussar och kramar alla fina <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 24 mars 2013 17:12

Ja herre Gud så dant :P
Skulle åka och köpa grejer till min älskade bil och sprang in och hämta besiknings papprena och den skulle tydligen varit på återbesiktning den 19:e alltså i tisdags :/ hoppsan tur att alt gått bra så låna Saras bil åka in och köpa grejer men då hade dom inga broms skivor hemma till min ://// så beställt och de kommer imorgon efter 14.00 ca så hoppas hoppas Anders hinner fixa de imorgon!
Och styrleden fanns hemma som tur var :)

Så hoppas hoppas hoppas allt går bra så blir att fixa ny tid till besiktningen :/

Sen har vi varit och stor handlat så de är skönt fyllt upp kylskåpet mes nyttigheter ;) så känner att Peppen börjat växa inom mig :D så känns KANON!!! Så i veckan blir det att köpa en platta Celcius!!!!! ÖVER LYCKLIG!!

Så hejsvejs på er hoppas er helg varit kanon!! För det har min varit!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 23 mars 2013 22:49

Lördagen började med en mini sovmorgon ;) vakna innan 8.00 och hörde att det tisslades och tasslades i köket och smög in i köket och älsklingen står och fixar med pankakor :) så sött han vände sig om och sa NEJ gå och lägg dig!! :) hihi sött älskar dig <3
Så åt vi frukost och sen kom spräng huvudvärken som jag vakna med fast mera så vart att ta tablett sen lägga sig och vila..
Sen fick ja sms av min kära vän Emma <3 så vart att åka in till stan och fixa naglarna :) och prata av sig och få pepp och en massa energi <3
Stort tack älskade vän!!
Sen hem fort satan och fixa iordning sen in igen och gå på bio med min älskade vän. <3 vart att se DU GÖR MIG GALEN! Var väl sådär i början men sen jävlar var den bra!!
Men om man säger så nack Massag tack vi satt längst fram :P

Så nu sitter vi och lyssnar på grabbarna :P hehe
Men fortsatt trevlig lördag på er ;)
Och min älskade vovve provar barnvagnar ;) emmaljunga är nog bäst hittills!! Hihi

En bra kommentar jag fick idag -
Sofie du spelar i en annan liga!!!
Tack älskade ni alt vart så mycket bättre <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 22 mars 2013 23:09

Ja idag vart det jobb iväg till doktorn..
Och ja det var ju bara en förkylning....
Så det är bara att vänta på att bli frisk och träna fick ja inte göra!!!!!!!!!!!!!
De är väl klart ja inte tränar när jag är sjuk, men sagt till mig själv att denna vecka ingen träning plus nästa vecka! Så nu är det bestämt så det så!!!
Så blir att gå ut och gå små promenader! Så punkt och slut på detta nu för nu har jag verkligen bestämt mig JAG SKALL BLI FRISK!
Hoppas ni håller tummen för mig!!

Så idag var det komiskt :) hihi såg ett bekant ansikte på maxi idag hehe 2 eller 3 gången vi träffas en fredag på maxi :) så roligt att pratas vid!
Så då aa hon att sin man ville hälsa tack till mig att han kör LCHF för att ja gör de :) så de är ju super kul att man kan inspirera andra och att folk säger de då blir man så glad!! Så han hade tappat jätte mycket så super kul :)
Grattis Andreas :)
Så då helt atomatiskt så blev jag pepp idag gladare piggare allt vart toppen :)

Och det är så jag vill vara <3 hjälpa andra insperera, peppa vara andras driv kraft :)
Men det är jag inte :/ känner ja!
Men just nu är jag sjuk orkar inte bryr mig inte så då kan man inte peppa folk ju.. Men jag LOVAR. Det skall bli ändring på de så fort ja blivit frisk!!!

Kvällen har varit underbar <3
Min älskade Hanna kom på besök åååå vad jag saknat henne <3
Så vart Taco mys och massa massa prat <3
Ses snart igen Babe!!

Men nu är det puss och god natt <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 22 mars 2013 06:35

Hopp då var det fredag igen :)
Gud så fort de går, men de är ju skönt de går mot varmare tider hoppas vi på.
Idag är stora dagen D ska till citykliniken :)
Hoppas allt går bra. Sen igår när jag tog mig på undre läppen så gjorde det ont så bad Clara titta på mig :) så hon sa du har något där så kolla i spegeln sen och jag har en svart prick på tandköttet kan inte säga om den sitter innan för eller vad det är men det ser lustigt ut gör inte ont när jag tuggar men den är där de stör mig men gör ju ont om ja trycker på den :/
Så är väl bra ringa tandläkarn med när jag endå är igång :/ men kolla upp det med igår om tandvård abonnemang och det verkar vettigt för har ju problem med tandköttet och hål i tänderna m,m så ska nog ringa dit med :) blir mycket man skall göra i slit endan...

Idag fredag ska ja jobba så mycket som det går för har kunder att ringa plus boka bord på Harrys till AW :)
Som vi ska ha nästa torsdag!
Sen ikväll kommer förmodligen Hanna :) så ska vi mysa till det hihi

Vad ska ni göra denna fredag?
Puss kram fisar
// snuttetuffsan

Skapa flashcards