snuttetuffsan

Alla inlägg under mars 2013

Av Sofie Karlsson - 18 mars 2013 14:10

Ja då har halva dagen gått och allt har gått bra idag på jobbet.

Men slut pratat om de :) hihi

Frukost : LCHF bröd från maxi 1 skiva med smör och skinka på :)
Och 2 dl dilikates yoghurt jordgub.
Har ni inte smakat på den så är de ett måste så grymt jävla god.
1 kopp kaffe med mjölk.

Lunch : LCHF bröd en skiva med smör och skinka plus 2 ägg med majo..

Motionen idag har varit 2 h hemstäd.
För som sagt min jävla kropp vill inte bli frisk :/ ligger just nu i soffan och skall ta en power nap :) hihi

Så hejsvejs hörs sen :)

Puss kram
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 17 mars 2013 19:40

Min kropp klarar inte av kolisar mår shit eller inte shit men uppblåst dålig i magen, FISER som aldrig för.
Sen har ja sagta men säkert gått upp!! Suck.
Så imorgon måndag börjar ja med LCHF igen se hur jag kommer må då..
För har även varit så grymt jävla trött till och med Anders har inte känt igen mig....
Och har ställt mig frågan om de kanske är därför ja varit sjuk för jag inte haft en bra kost nu på ett tag? Kan de vara så Tro?
Och Anders sa de så gott lönen kommer så åker du och gör en häls kontroll. Jag vet att ja skrivit de att ja ska men jag är sån att nae det är bara förkylning det är ju så denna månad vabruari som alla säger.. Men de skadar väl inte att kolla upp sig..

Så som sagt info kommer imorgon om vad som intagits av mat och hur ja mår och hur träning allt allt allt så hoppas ja kommer hinna skriva mera nu i framtiden.. Imorgon då jävlar!!!
och halsen är 50/50 :-/ känns ju bättre på kvällarna men får se imorgon biti!!

Pussss och kram
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 17 mars 2013 11:46

Så var de söndag igen..
Varför ska det gå så fort :/
Tänk om snön kan försvinna så skönt det skulle vara få VÅR!!!
Sätta sig mot en hus väg med en kopp kaffe och en filt omlindad runt sig och bara få njuta få första färgen på ansiktet och få energi!!!
Känner att det är de jag behöver just nu.. ENERGI!!
För just nu ligger ja i soffan och försöker få bort de svidande i halsen med en kopp citron te och honung har även köpt starka hals tabletter och den som känner mig vet att mint eller alla starka hals tabletter hatar ja de svider och smakar äckligt men nu jävlar ska det onda bort!!

Så en vecka med träning har gått och frågan är om man blir frisk :/ eller om man skall vara hemma igen en vecka!
Blir så trött, men vi får se hur jag mår senare ikväll och Imprgon om ja går till gymet eller inte!!

Ha en fortsatt bra söndag på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 16 mars 2013 23:40

Rätta ordet f*n....
Igår kväll efter jobb och gymet så känner ja att hals ont börjar komma IGEN!!! Va F*N säger ja bara!!!
Vad gör ja för fel? Vad är det min kropp inte gillar?...
Har skött mig denna vecka som alla andra veckor börjar lugnt efter sjukligheten....
Antingen har det inte brutit ut ordentligt eller så har jag så jävla dåligt immunförsvar!!!
Och som jag skrivit har jag inte tagit tag i att ringa centrumkliniken :/
Om hälsakontroll!!! Men blir endå att det är ju en jävla månad februari är ju vabruari nu förtiden alla är sjuka och som sagt det jobb man har är väl inte så lustigt att man är sjuk.. Men känner att min tidsplanering brister liksom har lite annat att tänka på!!!
Träningen
Kroppen
Vikten
Må bra
Tjej milen
Halv Vättern
Blod omloppet

Ja som ni läser så är det en del jag vill uppnå detta år och det hjälper mig inte just nu direkt!!!
Men det löser väl sig när man gifter sig detta med!!

Så allt gnäll är påväg tillbaka igen så TYVÄR är det gnälliga Sofie....

Hoppas ni mår bra <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 15 mars 2013 18:48

Ja kom hem från jobbet älskling kom och hämta mig <3
Så vart att lägga sig på soffan och smack så somna Sofie :) underbart!!
Sen nät vi åkte hem köpte ja en Zero och det var inte så gott som jag hade tänkt mig :) så de är ju bra!
Så hade ja ju godis i skafferiet som ja väntat på hela veckan :) de var gott!
Så Anders fick mer smak så då tänkte vi åka in till stan men de är ju det att golfen har inte startat på 2 dagar nu :/ han är lite sur just nu tycker de är för kalt tydligen :P men så vi chansa och golfen gick igång :D hoppsan tänkte ja så då vart de att åka in till stan för om vi gjorde de så skulle vi unna oss fraller tills imorgon biti :) mums..
Så de vart frallor, citron te, citroner, zero, lite godis och Marabou choklad lustigt både Anders och jag sa ååå choklad vill ja ha :) en annan är ju uppvuxen med Marabou choklad typ nae vars men pappa älskade de och då åt man ofta sånt hemma :) när de väl fans.
Så när ja betala så vart de inte så fallit dyrt så de va skönt. När ja gick fram till varorna när ja skulle packa så stod pedegri där och dela ut hund foder och katt foder :) så tog ju hundmat så klart men kom ju på de kunde ju sagt båda två så kunde ja ju fått katt mat till Saras och deras katter :). Men men
Så nu väl hemma så fixar älsklingen med maten blir kött och potatis till honom och jag var inte alls sugen på de gott och tänkt hela dagen på pankakor så gott men då hade han ätit det till lunch . Men jag vill ha de så ska göra pankakor :) Muma...
Så Älsk har gjort smeten åt mig han kunde den utan till :) sött nött..
Så har även pratat om livet på vägen hem så ska bli intressant hur allt kommer att bli..

Så mys pyss på högsta nivå eller hur!!
Puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 13 mars 2013 21:01

Jajje men idag efter en jobb dag åkte jag Clara och Therese till actic jätte kul att Therese med följde med :)
Hoppas det blir fler gånger!!
Så idag körde jag 30 min PW
Sen så hämta ja mot lilla papper och körde överkropp idag det var tufft :) men så skönt att komma igång!
Sen vidare till mag övningarna fick hjälp av instruktören med pilates bollen för kändes inte ok igår men idag vart de bättre!!
Påt igen på fredag och då firar vi in helgen med att köra fullt konditions pass och hela tränings programmet :)
GÖÖÖÖÖT!!! HEJA MIG :D

Och glömde ju skriva igår att körde ju även PLANKAN 1 min utan några problem!! :D

Puss kram på er Sötisar <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 13 mars 2013 09:37

Jajjemen idag sitter man på kontoret och har massor att göra!
Ringa ringa ringa åter ringa kunder!
Sedan planera allas hemstäd plus kolla så allt stämmer med vårat underbara program vi har :P
Så precis tagit ett mellan mål en banan mums :)
Skall även gå och fylla på vatten flaskan :) hihi känner mig så duktig!
Och 3 dagen utan zero känns kanon men igår var ja söt sugen för min kollega Clara skvalra om att hon hade ätit godis!!! Då vart huvudet helt fel på mig då tänkte lila hjärnan att då får du med Sofie!!! Urs att man får såna tankar men jag tog inget godis vi hade faktiskt hemma STOLT!!!

Så nu är det dags att fortsätta!!
Ha en fortsatt bra dag alla Snyggingar!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 12 mars 2013 21:32

Ja verkligen är så glad lycklig!!
Men 2 dagen ja varit på gymet och idag körde ja kondition 25 min sedan hoppa ja in i mitt nya tränings program ja fick igår av instruktören :)
Så idag vart de benpress och höga benpress för träna stjärten ;)
Sen mag maskinen grymt jobbig sedan pilatesbollen för bål övningarna!
Och kändes sådär men frågade tjejen som gjorde programmet åt mig och hon skulle hjälpa mig imorgon :)
Känns så himla toppen att ha en så bra kontakt med dom på actic för det blir så mycket roligare att gå dit när man blir bemött som om man känt dom länge :)
Men imorgon kör vi igen :D

Puss och god natt mina älsklingar!
// snuttetuffsan

Skapa flashcards