snuttetuffsan

Alla inlägg under mars 2013

Av Sofie Karlsson - 11 mars 2013 07:56

Ja gu så fort veckorna går helt sjukt!
Men men då kommer sommaren fortare!!
Idag ska jag köra den gamla ut tjatade meningen att på måndag kör vi på Allvar igen :) hehe
Men så är de sitter med två ägg och majo och intag av kaffe snart :)
Sen blir de ut och jobba plus gymet idag :)

Och stort grattis till min bästa älskade vän Annelie som fyller år idag <3

Men ha en toppen mega härlig dag idag <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 10 mars 2013 20:19

Ja verkligen mys mys mys
Idag hat vi fixat med veden jag hat packat och Anders har sågat.
Sen åkte ja hem och Städa, tvätta och putsade fönster gick bra i kök sovrummet men när ja kom till tv rummet så frös de på fönstret kan man säga :/ gick och kolla då var de -2 helt plötsligt!! Så då körde ja bara insida så får ja fixa utsidan i veckan ;)
Så när älsklingen kom hem vart de mys i soffan och åkte och hämta pizza och så köpte vi en godis påse :) hihi
Mums men det är bara mumsigt idag sen är de hårda tag Clara och jag måste liksom peppa varandra denna vecka och ja måste sluta med mitt zero beroende !! Och imorgon kl 14.00 ska ja ha en instruktörs timme :) äntligen efter 2 mån på gymet!!
Så då jävlar :)
Pratat med bror om cykel med så ska spåna lite på de med!!
Men ska komma igång med livet igen slippa gå runt att ha uppblåst mage och fisa :) hihi så ska ta tag i de och komma igång med träningen igen!!
Och fan om ja blir sjuk igen!!

Men nu ska det svulla för sista gången :) så hejsvejs
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 10 mars 2013 12:46

Hopp då börjar helgen lida mot sitt slut inte riktigt en men snart om några timmar :/ men helgen har varit fantastisk mys hunnit med mycket fixat med massa ved inför nästa vinter och fyllt på med nya påsar inför veckan som kommer man får ju fixa sånt så man rer sig i veckan :) nu när Karln jobbar borta!!
Så snart lunch dags och sen hem och putsa mina egna fönster varit sån snäll kompis och putsat åt älskade Sara <3
Så som sagt hem och ta tag i mina "mini" fönster :P

Så ha en fortsatt underbar söndag på er alla <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 8 mars 2013 23:43

Ja jag är inte Guds bästa barn det har jag aldrig sagt jag är som alla andra på denna jord även jag kan göra fel!!
Och bete mig fel säga fel saker göra fel saker prata med fel människor...
Men något jag försöker lära mig är att man inte kan lita på alla tyvärr så är det så... ://
Men har man förtroende för någon för man är ledsen på någon annan eller vad det nu är så tänk er för en extra gång vem du ni pratar med!! För det är så man kan inte lita på alla!!! Och det har jag lärt mig av!!
När man ser att allt är som vanligt igen så blir man så jävla trött och nästan lite ledsen inom bords att så jävla lurad man har blivit eller så jävla lätt lurad :/ och jag vet ju vart ja har er...

Men som sagt jag älskar er inombords det ska ni veta men alla kan inte älska Sofie Barbro kajan Karlsson :P så är det ju alla älskar inte alla!!
Men ni puss och god natt och man lär sig av sina misstag och svek man fått!
Ville skriva av mig lite tack <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 7 mars 2013 19:47

Åååå äntligen har älsklingen kommit hem efter en lång vecka så är han äntligen hemma!! Ååå så glad ja är är ny kär igen hihi!!
Så älsklingen är påväg att hämta hem våran älskling bitzi <3 hela familjen måste ju vara ihop!!!
Det har varit så himla tomt utan henne med annars brukar hon vara hemma men inte denna vecka så har varit jätte jätte tomt!!! :/ men snart är som hemma och då blir det sen kvällsmat kajsas kyckling i mumsig sås och bandpasta till!!!

Och imorse vakna ja med Inge hals ont :D lite seg bara!! Så skönt så imorgon skall ja ringa centrumkliniken för kolla om hälsokontroll och se om de finns något hopp om livet :P
Och det blir nog även ett pass på gymet innan ja tar fredag :)
Så jag börjar nästan se hopp om livet igen att halv Vättern finns framför mig!!!

Ne ni puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 6 mars 2013 18:43

Ja imorse fick ja ett slagg i ryggen :/
Lite svidande och konstigt lustig känsla i halsen ://///// fan fan fan fan!!
Alltså va är detta är det allvarligt någon som sitter med wodo docka hemma eller? Nae vars men varför!!!
Jag blir faktiskt ledsen på detta!! Så fredag skall ja ringa för att få en hälsokontroll på kropp fan nu för den enda jag vill och begär är att få må bra och få träna så mycke ja vill!!! Men inget av detta får ja!!! Men man ska väll inte ha tur alltid inte!!! Nae då!!
Ååååååååå suck och stön gnäll gnäll gnäll!!!
MEN det känns bättre i halsen känns knappt något men ja blir endå så ledsen för började träna i måndags LUGNT OCH DÅ MENAR JA LUGNT!!
tisdag vart de LUGNT. Fattar INTE!!
Men sånt är väl livet då!! Så jag behöver inte spara pengar till non jävla cykel m,m känns som om Halv Vättern är så jävla långt borta nu!!!

Hopp Imprgon är de jobb i alla fall så de är de ja kan nu!!!
Och ja jag träna ju inte idag då!!
Så ni vet!! :/
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 5 mars 2013 20:31

Spralliga lilla fia igång :) helt underbart 2 dagen på gymet är gjord GÖTT känner mig kanon i kroppen men tagit det mycket lugnt med konditions träningen ökar på den sakta men säkert..
Så idag vart 30 min sakta PW sedan bygga ben och core övningar ;)
Så 1 timmes träning idag, och de känns så skönt att vara trött på kvällen länge sen man var de SKÖNT!!

Imorgon blir de jobb städa städa städa :) och kontors arbete och gymme ett mini pass!!
Så hejsvejs mina älsklingar <3
Så vill ja bara släppa en stor suck innan ja går!!!
SUUUUCK!!
Tack!!

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 4 mars 2013 21:00

Här är jag tillbaka igen !!
Japp då har man blivit frisk från både förkylning och fyllefrossa :P
Ja fy fasen vilken fylle kalas :) hehe
Jätte kul men Gud så dåligt man kan må dagen efter :P de märkte ja igår i alla fall!! Så den gamla normala meningen kom ut ur min mun "jag ska aldrig mer dricka igen" Hahahaha
Så dant!! Börjar väl bli människa nu :P

Så idag vart de ju jobb kontor med en massa jobb intervjuver :)
Och tror ja ska få löneförhöjning!!
För vi frågar dom som kommer på intervju om varför dom sökt till oss?
Så min blogg kom på tal :) hihi
Så det var ju kul även att det är en vän som sökt jobb :) hihi
Så de var ja snabb och ringde och sa till chefen och sa om löneförhöjning :)
Han bara skratta kanske på ett bra sätt eller? Kanske!! :)

Sen efter jobbe innan hem gång vart det första eller sista passet på gymet?
Får se om jag håller mig frisk ett tag nu!! Ni får hålla tummarna, för de gör ja i alla fall!! För idag förstår ni fick ja se ett vår tecken när ja åkte till jobbet imorse en som sprang in till stan ;)
Fejnt!!
Men i alla fall första passet vart det idag på gymet och körde 20 min gång och lite armhävningar och sittups :)
Så får se om ja kommer iväg till gymet är ja frisk?? Ska bli spännande!!

Nae ni nu ska nog tant gå och sova :)
Puss och god natt!!
// snuttetuffsan

Skapa flashcards