snuttetuffsan

Alla inlägg under april 2013

Av Sofie Karlsson - 10 april 2013 08:48

Vilken morgon ringa försäkrings bolaget och dom tog mina glasögon men självrisken är 1.200 så känns ju sådär jävla självrisk!!

Men skall ringa dom i kisa så ja kan få nya bågar där sen ringa försäkrings bolaget igen.
Sen idag kl 11.00 skall ja till vårdcentralen se om det är något fel på mig :P

Puss kram på er Snyggingar <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 9 april 2013 20:25

Japp vilken dag va och det värkar som de aldrig tar slut!! Shit shit shit.

Så en snabb repris från idag :P
Ringde tandis i linghem men hon tyckte de var onödigt att jag kon dit idag igen när dom inte kunde se något bla bla bla bla men ringde till en annan tandis då en provat tandis!
Smile i stan så ringde dit och hon sa samma sak men råde mig till att ringa min vårdcentral så ringde Cityakuten och sa hej hej och berätta allt hon lät lite fundersam ut när jag beröra om tandis :P fråga om jag var förkyld fortfarande Jajje men ont i halsen igen m,m ja för du var här för förskylning den 20 mars Japp ja men du får en tid imorgon kl 11.00
Så nu jävlar hoppas jag att de händer något!!!! Ge mig något starkt!

Sen vila jag på soffan 30 min ca somna som en stock efter tagit värk tabbleter så frågan är om man har något shit i kroppen.
Men de var inte de jag skulle komma till utan att älsklingen skulle lägga sig bevid mig och jag sa akta mina glasögon :) och då lyfte han på sig och PANG så var dom av :/ så dant
Eller vilken jävla månad detta blev eller vilket jävla år? Fy fan!!!
Men sånt som händer.. Och inte arg på dig älskling <3 du får bara jobba mera :P hehe


Hoppas då kommer den själva summera ner spalten då :)

Frukost: kvarg med fun light GREEN
Och en finn chrisp kaffe
Lunch: 3 ägg och majo och kaffe
Middag: ägg och majo orka inte göra något annat.

Minus denna dag en räkmacka :P men god var den.. Men What a fuck.. :P

Av Sofie Karlsson - 9 april 2013 17:40

Ja Gud vilken efter middag med bästa bästa bästa Cissi <3 Saknat henne så!
Så härligt hon är lika snygg som alltid!!
Så tog en fika på ikano och tack för räkmackan hjärtat <3
Mycket god macka :)

Sen gick vi och shoppa :) eller Cissi gjorde super fina grejer :)
Och Cissi köpte en super fin ring och hon köpte även en till mig :) som jag titta på ! Sötta snälla bästa Cissi!
Saknar dig redan ;)

Så nu hemma med tand värk ovanligt va?!?!

Puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 9 april 2013 11:54

Asså ni skall bara veta hur arg jag är :/
Ringde tandläkarn i linghem och hon frågade mig om jag hade ondare en igår nej de har ja ju inte sa jag :/ men har ju inte tagit några värk tabletter för ifall jag skall fått en tid! Nej men det får du ju!! Säger hon!! Men hallå igår fick jag ju inte ha värk tabletter i kroppen?? Ja ju men de är ju för vi inte kände vilken tand du hade ondast i... Men rönken bilderna då? ? ?
Varför såg ni inget där???
Men det är ingen inflammation i tandden eller tandköttet?? Eller?
Ska jag inte ha pencilin då?

Ja vi kan inget göra bättre att du väntar ett tag hållut!! Tack så himla mycket!! Ååååå så jag hatar folktandvården just nu!! Buuuuuu
Men skall ringa till smile istället i stan för som på jobbet tycker om dom!
Så hoppas hoppas hoppas ja får hjälp!


Men ni skall jag äta lunch ÄGG majo!
Puss kram <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 9 april 2013 07:16

Ja då var de tisdag morgon :)
Och jag mår brann har den där jävla tand värken :/ men det är bättre idag!
Skall ringa vid 8.00 se om jag får en tid!
Men min Väns mamma tror att jag har inflammation för jag fått ont i halsen igen! Så skall fråga dom! Och fråga dom varför jag inte fick äta värktableter :/

Frukosten idag åt jag kvarg :) med fin light GREEN super gott och en finn crisp :)

Puss kram på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 8 april 2013 20:18

Ja den började både Bra med -2,5 kg!
Men de dåliga med en jävla tand värk!
Och gör ont när ja sväljer

Men som sagt förra veckans mål är gjorda och känns kanon :)
Det enda jag ej gjorde var träna det var bara två PW men det är bättre en inget :P

Denna vecka ska jag fortsätta i samma spår :) äta bra och träna om halsen vill ge sig non gång!
Allt annat känns kanon för att ge sig in i en ny vecka :)

Summera ner dagen :)
Frukost: ägg majo kopp kaffe
Lunch: smothie en halv.
Mellan mål: resten av smothie
Middag: lax i ugn med citron och dill sås :)

Så en super bra dag :)
imorgon skall ja testa på en ny frukost
Men de får ni vänta att se imorgon :)
Puss kram på er :)
// snuttetuffsan..

Av Sofie Karlsson - 8 april 2013 18:29

Ja har kollat vad jag skrivit för ett år sen ja om säger så här så var ja sjuk då med :////
Så jag har väl dåligt emunförsvaret :/
Känner att de är shit alltså, jävla tjat om sjukdomar hit och dit och just nu idag på jobbet fick jag ont eller inte ont i halsen men en tor fläck bär jag sväljer precis så man får när man är ute och springer en lång runda och tillslut så blir man så tor att de är svårt att svälja :-/ så känns de :/ tagit hals tabblet men de hjälper inte ! Va kan de va? Lustigt att de bara kommer!?

Men sen har jag fått ont i en annan tand nu en fram tand :/ va fan är detta eller sätter sig värken lite här och där! Kanske är nerver m,m som spökar! Hoppas för Guds skull att ja får en tid imorgon igen och då ska jag fråga läkarn varför jag inte fick borra som idag!!! Lustigt. Men kanske är för att dom inte kunde se ordentligt på bilderna dom tog för att dom båda tänderna Brevid varandra är gamla lagningar!! :/ hmm
Och hon berätta i dag att en rottfyllning kostar 4000 kr känns ju inte så jätte toppen!!!

Men saga att ta tabbleter så jag kan sova i natt!!
Puss kram <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 8 april 2013 14:26

Ja fy fan så piss arg jag är alltså
Antingen är det jag som är dum eller non annan men ingen har sagt att jag inte skall ta värk tabbleter innan ja skulle till tandläkarn!!!!!!!
Så inget lagat idag SUCK!!!
Så får ha ont ett dygn till skall ringa om akut tid imorgon biti igen!!!!! Åååå så arg jag blir jag vill inte ha ont!!!
Sen fick ja reda på att dom måste fix allt i min mun först innan jag kan få tandvårds abonnemang :/ så det kändes ju sådär!!!
Så nu ligger ja i soffan och tjurar och känner hur det börjar pulsera igen :/
Så jag säger bara att stackars er som skall jobba med mig imorgon!!

Men ska upp med humöret för får besök av bästa Ida och Antonia :) så hoppas ja blir på bättre humör..

Och nej då jag är inte bitter!!!!
// snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards