snuttetuffsan

Alla inlägg under juni 2013

Av Sofie Karlsson - 8 juni 2013 09:15

Ja idag tog ja de lugn och ro!
Hade satt klockan för upp och köks frukost sen bege mig ut på cykeln men nae orka inte ville ha sov morgon för en gångs skull sen slippa stressa till dopet idag.. Så hoppa cykeln idag känner mig jätte dum redan nu :/ men benen är lite stumma sen häromdagen ja cykla. Så är väl bra att villa extra för ge sig påt imorgon!

Känns som om det är non som dömer mig för att ja inte cyklar :/ men de är väl bara en själv som trycker ner sig!!

Men nu äta frukost med älsklingen som kommit hem från jobb så jordgubbar och mjölk till frukost! <3

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 7 juni 2013 21:34

Nae de nog de värsta med mig att ja tänker alldeles för mycket!!!

Börjar få lite smått panik inför Vättern rundan :- /
Kommer ja klara de ?
Kommer de gå?
Kommer ja runt?
Kommer ja 10 mil?
Kommer ja 15 mil? Kommer ja inte klara det överhuve taget?

Som sagt panik panik panik !!!
Har cyklat cyklat cyklat och de är väl 76 mil nu så det är ju rätt Bea för att börja cykla sen sista helgen i april!

Efter 8 mil så får ja ont i fötterna :- / hur ska de liksom gå på Vättern rundan? : - /
Känner som sagt jävligt pressad ja vet att ja inte ska ha så höga mål men kommer ja runt så gör ja! Kommer ja halv vägs så gör ja så vi får se!

Men ska bli jävligt skönt efter nästa fredag och inte känna sig pressad att man måste cykla hela jävla tiden!! För som sagt blir ja pressad så är inget kul och de är liksom inte lockande heller att köra på!!
Så då tar vi tag i gymet igen saknar de som bara den :)

Men håller tummarna för mig i alla fall så bara trampa på dom sista milen inför nästa vecka 2 dagar på mig :)

Puss god natt <3

Av Sofie Karlsson - 7 juni 2013 18:28

Ja fy vilken jävla dag :/
Stress stress stress..

Skulle cyklat imorse till jobbe men vi skulle ha ätit med Tjejena efter jobbet och en sista måltid med Clara :P
Så bestämde kl 4.00 imorse att nae ja struntar i de sen kände ja av i benen och de finns fler dagar att trampa på :) så när kl ringde igen när de var dags att gå upp så hade ja fått en missat samtal av lilla Therese så ringde henne så hon var sjuk stackarn :/
Krya på dig gumman de löser sig ja hoppar in med Monica :)
Så in till jobbet och fixa nycklar och va fan tänkte ja en nyckel fattas :O hjärtat börja dunka så in i !!!!!!
Ringde Anders och ja den lå hemma i skrinet så hem kl va 6.30 så hem fort fan och tillbaka igen kl blev 7.05 när ja var tillbaka igen så fixa iordning allt. Och åkte till första städet nae då hade inte moppes öppet :/ eller han var inte dör han er att vi kommer kl 7.15 :- / men åkte vidare till ljungsbro och ringde kundern och sa att ja kom för lilla T va sjuk :/
Men de gick så bra så.
Allt gått bra idag pratat mycket med lilla Monica super duktig tös de där :)
Guld värd!!!
Och min mobil ha ringt för fulla muggar idag :/ strul med min allmenacka som inte lå på jobbet som den skulle men som sagt jag har väl för mycket att tänka på har helt för mig om att den lå på mitt skrivbord i onsdags när ja lämna jobbet !?!?!? Men tydligen inte den hitta lilla Christer på stora toan på jobbet :/ hmmmm lustigt men som sagt är väl inte riktigt som ja ska för tillfället lite mycket nu och det läskigaste av allt är känner av lite för mycket puls i kroppen för tillfället..... Inte bra!
Men de lugnar väl ner sig snart hoppas ja!

Och ja som sagt de var ju tur ja inte cykla till jobbet idag för T var sjuk. Men va skulle ja äta till lunch då ?? Blev frukost kl 10.00 för han inte med de på morgonen. Sen lunch macka från Hemköp i ljungsbro dö bra va ?!? Inte så lustigt om man har ont i kropp och ont i skallen och vrål hungrig nu!!

Skärpning Sofie!!!!!

Men nu äntligen kommit hem lämna jobbet kl 17.00 kolla igenom allt ja skulle gjort idag men han bara en grej :/ men finns bästa vecka men känner stressen Komma igen när ja ligger efter med allt!! Har inte koll på någonting känner ja!! Urs hasarden känslan..
Kontroll behov kallas de tror ja! Rätt och redigt ska de vara!

Men som sagt hemma och även hunnit handla och köpte tacos tills kvälls mat och celsius till och med Anders sa de glöm inte celsius för ja tog din sista imorse :P hehe så blev 5 st så har ja några dagar till !
Men va fan glömde de dör JÄVLA kaffet igen!!!!! Åååååå
Å så har ja hämtat hem snuttan från jobbe :) <3

Men nu lugna ner sig koppla av innan ja ska ut och klippa gräset..

Puss kram på er och ha en trevlig helg!

Av Sofie Karlsson - 6 juni 2013 16:29

Japp vi trampa på som bara den ;) va riktigt kul men svacka lite för mig emellan åt :- / men ja kom igen efter ett tag..
Jätte kul att trampa på med Clara och hennes kille Jocke :) så snälla som cykla med mig!
Men brände i fötterna lite bara men måste koppla bort de och köra på sen stanna ta av skorna och sen hoppa upp igen :)

Men jag är jätte nöjd med dagen så 7,5 mil och tiden kom ja inte ihåg men 3 timmar typ ? Ja ja men hade bra Fart hela vägen!
Och toppen väder så fått lite färg på kroppen med :)
Så nu slapp i soffan en stund slumra till ska jag med göra :)

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 6 juni 2013 09:27

Japp frukosten är nere i lilla magen!
Och Celcius förstårs :)
Ska börja klä om snart till cykel utstyrseln :P för bege mig in mot stan.
Är lite trött idag men gick och la mig sent och som sagt lite slut körd efter ett pass med brorsan :)
Idag som sagt ska ja in till lilla Clara och hennes kille Jocke så hoppas de får bra att ja hänger på dom är jävligt ovant att cykla med non har liksom cyklat själv dom 60 mil ja cyklat så de känns konstigt att cykla med non men de är kul jävligt kul..
Så hoppas att foten inte strular idag :/ vill ju liksom inte sabba för Clara och Jocke :/
Men 8 mil ska de bli idag så hoppas ja kommer orka hålla tempo med dom.

Så puss kram så länge :)

Av Sofie Karlsson - 5 juni 2013 21:32

Vi cyklade 2:01:37 men då är inte stopen medräknade . 5.2mil snitt 25.5 Så de är jag jätte nöjd med :)
Tack igen brorsan :)

Puss god natt !! <3

Av Sofie Karlsson - 5 juni 2013 21:07

Ja verkligen idag var de inplanerad cykel tur med brorsan :)
Och sitter hemma hos Clara och tar de lugnt pratar och har de mysigt med en daim glass :)
Så pling fick ja sms av bror kan du komma in till stan 17.00 ?
Eee kl var 16.00 när han skrev :P
Ja kan hinna in då ;) hehe
Så hej då Clara så for ja hem svida om slängde i mig macka och havrefras och packa in i bilen och for iväg igen så möte upp brorsan på parkeringen vid sporthallen!
Så vi skulle trampa mot sturefors och igenom där någonstans :P hehe följde liksom brorsan :)
Men mycket backar men bra träning och flåset kom upp kan ja säga er och brorsan peppa mig som bara den gav mig tips och hjälpte mig massor och jag hade ju så klart glömt den ena vatten flaskan på jobbet så hade bara en så fick en av Bror och efter ett tag säger brorsan att ta energi dryck :) jaha de hade ja i den flaskan och de säger du nu !! :P hihi så de hjälpte till!
Men i vissa studer så gick de as bra men backar är inte min grej alltså :- / nae urs men de kommer väl!
Roligast av allt bär ja skriker till brorsan ÖKA!!! Va? Ska ja öka? JAAA de går försakta!!! Hehe så de tyckte ja se as kul att få säga att han ska trampa mer :P
Och Gud vilket fint väder de bara brände i kroppen :)

Så as glad mega roligt och stort tack brorsan för cykel turen :) kram påre <3

Just de har även varit på proteinbutiken i Linköping idag fick ett tips av min vän Sanna - sannasaur.blogg.se
Att dom hade extra pris på hennes protein pannkaks pulver hon köper där så å då ska man väl kanske testa :)
Så köpte två burkar och Gud va trevlig killen var där inne :)

Så att om man säger så här kommer ja sova gott och hoppas ladda batterierna inför imorgon :) nya tag igen!

Puss god natt och just de ja är ledig imorgon :)

Av Sofie Karlsson - 4 juni 2013 18:16

Ja de kan man verkligen säga!! :)

Åkte från jobbet lagom idag så åkte handla och hämta Bitzi busan!!
Så hem tog faktiskt en celsius för att piggna till lite :P så pratade med mammi en sväng så hon skulle städa och då kände ja det ska jag med göra var länge sen känns de som varit så mycket träning jobb och annat nu ett tag så damma dammsugit torkat golv tvättat vädrat mattor och skulle gjort rent ugnen men ugns sprayen var slut :/// ja ja får väl ta de non annan dag!!

Så pyssla till de lite hemma också :D älskar att ha de fint mysigt vackert lantligt ja allt de mysiga i mitt hem men fattas bara en sak ett stort hus som är sitt eget!! :) <3 men de kommer väl inom en snar framtid va vet ja :)
Så pratat med brorsan med för
Planera tills imorgon kväll så då kommer väl ja vara helt slut skörd annat ja hoppas på :) hihi kul att du kan peppa mig och hjälpa mig!
Så skönt att man är ledig dagen där på men då kommer nästa pass hård träning med proffsen <3 Clara och Jocke då är de nog bäst ja ligger sist i ledet :P hoppas dom säger till om ja gör något fel!!

Så nu ligger ja i sängen för invänta det goda som luktar från spisen snart klart är vrål hungrig!!
Blir kyckling med sås - mildas örter och vitlök med grädde och band pasta till lätt inte helt fel va :) tack Sara för receptet! Du är påhittig du <3

Så de var min eftermiddag och kväll de imorgon nalkas de jobb med lilla Clara <3

Även en bild på den nya cykel t-tröjan :)

Puss kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards