snuttetuffsan

Alla inlägg under april 2014

Av Sofie Karlsson - 16 april 2014 21:31

Hejsan!!!

Idag var en ny dag och en härlig dag ja var laddad idag för både jobb och träningen å passet!!

Men jobbet allt gick så bra så skönt!! Fick mycket gjort och även VAROT och gjort rent en kristallkrona :)

Skillnad va :) hihi as nöjd!!
de är så kul att se få se resultat i något i livet!!!

När klockan slog 16.00 så stack ja till gymet och ladda med en Celsius och snacka med den underbara personalen!!
Sen kom coachen och sa vad ja skulle fundera på så ja stack och värmde upp och tänkte på vad ja skulle ha för olika delar på passet!

Men de är mycket att fundera på för bli accepterad och trodd!!
Men verkligen en utmaning för mig så kallad "challenge" ; )
Men kanske ska skaffa mig en chefs keps??


Puss kram på er <3
Hoppas de känns bättre nästa gång!

Av Sofie Karlsson - 15 april 2014 20:33

What day!!!


Mini sovmorgon och den var välbehövd tyckte ja verkligen !!!
I alla fall efter gårdagens tränings pass!!!
Armarna jo tack de känns!! GÖTT!!
Och mina ben känns de i efter dom dubbla cykel passen ja även han med igår ;P hihi

Idag har jag jobbat uppe hos mina kollegor i Norrköping herre Gud va lustigt men va kul att ha dom nära kunna skrata med non :) hehe
fått mycket gjort även kan ja nu koppla in så ja kan ta emot samtal så de skall ja testa imorgon :)
Så stort tack till alla på Norrköpings kontoret en toppen dag <3
Så även idag blev de cykling på schemat så ja trampa hem ifrån Norrköpings kontoret :) men shit va långtid de tog genom stan :/ men ja hitta ut!!
Men trampa på å trampa på!!
Så ringde killen att han skulle komma ta väskan för den vägde nog 5 kg tror ja så de var tungt på ryggen!
Men trampa på och kom fram till killen och då hade jag 2 km kvar till 2 mil så han tog väskan och ja cykla vidare de sista för sen hoppa ja in i bilen för kändes sisådär i knät :/
Så lyssna på kroppen så kommer man längre!!! Eller hur ;)

Sen man vill ju så mycket mer samen jag har börja vänja mig vid tanken att detta kommer ta tid detta med min kropp just nu ja som sagt får vänja mig att få va knubbig en lång tid framöver !!!
Så mycket ja försökt nu den senaste tiden så får ja bara flytta med och gilla läget!!!

Satsa lite mer på jobbet och även den nya detaljen i livet skall smidas in så ja känner mig trygg och de är något ja velat länge i mitt liv men trodde ej ja skulle få men att ha människor runt omkring mig som tror på mig är en konstig känsla så då får man passa på att ta chanserna och se om de går ;) tack bästa coachen!!!

Av Sofie Karlsson - 14 april 2014 21:29

Tjena hejsan!!

Ja shiiit asså vilken måndag <3
Lämnat in cykel och fått tillbaka den som tipp topp!!
Sen har ja ju själv klart jobbat ;)
Kollat på städjobb och fixat och donat!! Haft måndags möte med chefen m,m ....
Tagit med mig allt hem så ja skall kunna jobba upp ifrån Norrköping imorgon pga ledningsmöte men dom är så duktiga i Linköping dom sköter sig själva :)
Men när väl tiden var inne för att sluta så stack ja till gymet för träna med finaste R :) och M så vi visade M hur man värmer upp de var kul :P hihi
Men vi körde bickeps :) de gillar R!!
Sen ett rygg pass...
Känns lite men kommer kännas imorgon kan man väl säga!!
Men de var inte slut för jag fick även åka med R en bit så ja kunde hämta ut cykeln :) så den var klar så ja bytte skor utanför sen begav jag mig hemåt men stanna hos fina Lotta för hade ju glömt vatten flaskan och hörlurarna så jag fick låna de av fina Lotta :)
Tack <3 <3

Så sen trampa ja iväg! Gick kanon så länge man har musik i öronen så går de lätt endå!! Inte lika jobbigt för tankar som rullar förbi!
Låren jodå de kändes allt! Kan man säg efter gårdagens tramp i motvind!

Sen när ja kom hem var jag riktigt nöjd med mig själv kändes kanon :)
Så la mig i soffan en stund kolla tv!
Sen kom älsklingen hem och ja prata med mammi och så kom karln in i tc rummet och hade svidat om till cykel kläderna och ja vill ju med!! Så la på med mammi fort så trampa vi iväg :)
Motvind, brände lite i benen men se släppte och vi trampa på bra!
Höll snitt 22km/h men kom upp i 30km/h ibland!
Riktigt gött att trampa på med non riktigt kul!! MEN uppförsbackarna asså dom är ju fan inte kul!!! :/
Shiiit ja har inte kraft att bara trampa på de bränner sattan men älsklingen trampar på som aldrig för!! :) han skulle cykla med bror han i uppförsbackarna för han är en jävel med i backarna!

Men nu ska ja säga er ligger ja utslagen i sängen och skall snart slänga igen ögonen :)

Så puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 13 april 2014 18:42

Tjena hejsan på er <3

Ja de blev kliva upp skapligt vaknar jätte bra om mornarna nu <3 så skönt att få känna sig utvilad.

Så upp käka frukost och sen begav vi oss ut för trampa lite cykel :)
Så himla kul att trampa iväg ihop vilken känsla slippa trampa ensam :)
Men han trampar som fan min man :P men så stolt att han har sån kämpar glöd!!
Men vi cykla bortåt Lill kyrka och svängde in där och där börja helvetet "MOTVIND" kan man lungt säga så vi hade motvind från lillkyrka och till Beatelund och de var tufft men den sista 1,5milen var med vind och då trampa vi på som aldrig för!! Så jävla härlig känsla underbart!!
Men sen blev ja sopp slut jävlar asså as trött verkligen så har slumrat till på soffan en stund nu på eftermiddagen :) efter pannkakorna vid lunch däcka ja :P de där med mjöl tunga grejer!!

Men motvind kan vara många saker och ja känner att allt ligger i en enda stor motvind just nu!!! Men ja hoppas hoppas verkligen nu att de släpper för ja vill verkligen de!! <3 tänk om ja bara kunde få 1,5 kg jag skojar inte ja skulle må så mycket mycket bättre så ja håller tummarna <3

Men puss kram på er så ska ja börja styra med Söndags maten fläsk filé med rotfrukter <3


Puss kram på er :)

Av Sofie Karlsson - 12 april 2014 23:06

Lördag har varit lång och skön!!

Vaknade pigg ich allert men endå så att ja skulle kunnat somna om igen :P men ja vakna till ett underbart mysmonster <3

Så blev upp och käka frukost :) en smothie de var länge sen nu !! Och gott var de!
Och älsklingen gav sig iväg på en runda på cykeln ja stanna hemma pga knäna "IFALL" ska ja säga jag körde ett bra pass torsdags och i fredags på väg hem från jobbe så gick de med uta helvete :P
Så blev vila som sagt och ge oss ut imorgon och hoppas hoppas hoppas på bra väder!!
Sen luncha vi fixa tvätt och disken så tvätta vi oss :) och piffa till oss lite och gav oss iväg till Borensbergs för möta upp herr och fru Tevell och frun och jag satte oss i bilen igen för åka hem till dom för dricka de godaste kaffet <3

Satte oss å prata m,m tills karlarna kom hem igen efter en båt tur :)

Så blev kaffe igen :) hihi och sen fixa mat till kidsen <3 underbara barn <3
Så natt matt till stora tjejen och lilla !
Men Lill tjejen kom ner igen för ville ej sova och efter ett tag så kom hon till mig satt i knät <3 då smälter man när
Dom tar de steget att vilja sitta hos en! <3 kärlek!!!

Så denna kväll med kaffe och underbar mat ja de tackar man ej nej till plus underbara pratstunder och planering inför sommaren <3

Så ja/vi checkar ut för idag så puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 10 april 2014 21:36

Hejsan hejsan på er alla !

Nu är ja här igen <3
Ja vart ska ja börja jo !! Igår var de en super bra dag på jobbet <3 Gud halva dagen spenderade ja med chefen och de var överförväntan trevligt ;) eller de brukar vara de men de var lite extra bra denna gång!! Nya mål!!
Sen P-möte gick kanon tack alla för ni kom och är så BÄST!! Fortsätt med detta!!
När de var slut så kom älsklingen hämta mig och ja hoppa in och shoppa födelsedags present till en fin prinsessa som fyllde 4 år igår <3
Grattis fina du!! Och när barnen lagt sig så tog M och ja varsin kaffe kopp och prata <3 lyssna är de finaste i vänskap vet ni om de ?
Men klockan sprang iväg som vanligt om kvällarna så hem fort för slänga sig i sängen för sova och vakna upp till en nya dag som idag ;) hihi

Så redan torsdag varför ska de gå så fort? Förstår inte!!!
Men ja blev skjusad till mitt hemstäd och där möts ja av detta !! :O

Och en fina ord av vad bra det funkar med städningen va glad man blir :) de är sånt som gör de lilla i vardagen uppskattningen till varandra och man vågar säga eller skriva va DUKTIG du är eller va de nu kan vara!!

Den kom skjusen igen för hämtning av lilla mig :) hihi så for vi till kontoret och där väntades nästa jobb sittning!!
De gick fort och smidigt men imorgon blir de rejäl omgång av kasta saker,handla, beställa, undersöka m,m och skall även ta ut lite av alla mina övertids timmar så få en tidig fredag kanske :)
Men ja for på lunchen till gymet ;)
Träffade på the gang!!!
Så coachen hälsa med tjena TERMINATER!! :P
J hälsa med - TJENNA TYNGDLYFTARN!! :P haha
Ni är ju för sköna !! Så satte mig tog en Celsius och snacka lite med dom!
Sen rulla ka loss på mina ben för kanske få det att släppa vid knäna!! Och aj aj aj aj aj va ont se gjorde!!! : I
Men blev varm och hick och värmde upp och sen ut och köra stöt lungt och mark lungt "öka med 10kg" haha
Men när ja var klar så snacka vi lite och ja är så frustrerad över BLÄÄÄÄÄ
ja va ska ja göra med knäna då??!?
Knäna var jätte varma!!
Ja coachen svara med VILA 1 vecka!!
Eeee va? Svara ja inte tid!!


Men vi får se ja fick lova att cykla lite i alla fall "lungt" ja då de ska ja!! :P ska försöka!!
Så redan när vi kom hem så blev de bytta om och ta ut våra cyklar :D

Så 2 mil :) och knäna känns oK endå!! Så peppar peppar så hoppas ja cyklingen inte förstörs!!


Så grymt kul att vara ute igen <3
Men ni ja måste fasen sova dygn trött
Puss kram på er!!
Imorgon är de fredag :)

Av Sofie Karlsson - 7 april 2014 20:01

väl på väg hem så stanna vi vid Ica i Linghem för handling inför resten av veckan för att kunna överleva :P
Så det blev att sticka hem och styra upp de där hemma :P
"Ja de märks ju att du varit och jobbat idag" hihi får ja en hint av karln när ja börja hemma :) haha

Så de blev köttfärssås lådor och taco lådor :) mums!!!

Så satte vi oss i soffan och ja kände hur ont ja börja få i benen knäna så som man fick när man var liten!
Så ja sa de till Anders att ja tror ja har växt värk :)
Nae Sofie du har fått "krymp värk"
Hahahaha du är ju för go!!


Så puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 7 april 2014 16:54

Hejsan svejsan på er fina där ute!!!


Ja Jag sitter fortfarande på jobbet ja jo vist!

ni som inte hänger med :P så har jag idag skcikat in mitt körkort till transportstyrelsen skall ej få köra bil på 1 månad

så från och med idag så får jag få åka med min älskling in till stan i alla fall just nu pga jag inte är så kry i kroppen en men bättre är ja!!! Men seg i halsen lite gran bara, men i slutet på veckan kanske ja cyklar till jobbet men skall testa med knäna först!! Se hur dom mår nu känns bättre idag endå men skall cykla först!1


Och tillbaka till kökortet igen då jo de var ju så att ja krocka i Februari och jag körde in i en bakifrån :/ känns inte så bra men gjort är gjort.
Och det var verkligen inte meningen och solen lös i mitt ansikta och jag böev blendad!!!1 Men böta 2000 kr och dom tar körkortet ifrån mig 1 månad så de ska jag bli en bättre förare på!!! Men som jag skrev på facebook så kommer ja förhoppningsvis bli en jävela bra cyklst :)

Så det har hänt idag :P har även varit och hämtat ut mina sov piller hos coachen så stack dit idag en snabbis "GICK" dit :P så gick ja tillbaka igen :)

skönt att de är nära men hoppas ja skulle kunna hoppa in på ett pass där nu veckan skulle vara dö skönt komma lätt igång igen efter sjukan!

sen även ta små spring turer lite lätt hemma så hoppas ja slipper med sjuka nu!!

Nae bäst att runda av här ska nämligen bli hämtad av min bäste chufför :P hih



Hörs då :)

 

KISSES & HUGS & PEACE



Skapa flashcards