snuttetuffsan

Alla inlägg under april 2014

Av Sofie Karlsson - 6 april 2014 16:38

Hej på er!!


Jo då jag har soffläge fortfarande herregud varför :(

Men om jag endå kunde få må lite bättre så ja orkar åka till jobbet ja de spelar ingen roll ja ska till jobbet imorgon!!

Måste styra upp allt skicka mail svara på mail och fixa allt som skall fixas.


Men en annan grej de är ju lustigt att man skall äta allt annat som man inte äter annars ja allt med socker i :P hehe

men jag är sjuk så detså så man kna säga att jag har fått så det räcker för denna gång :P hihi

Sen vill ja så gärna bli frisk träningen jag saknar den som bara den!!!

Jätte mycket alltså men sen har ju knät börja jävlas mer så måste prata med coachen se om han kan kolla på de se vad de kan vara och om ja kan träna något annat.!! 

Men vad lustigt det är vad man kan sova jag har nog inte gjort något annat en sovit men det är ju bra säger dom!

torsdags sovit sovit fredags sovit sovit i om gångar lördag var jag ute och rasta mig åkte in och köpte löppar set behövde ett nytt och till mannen med.

Men 36 hade jag förra året och nu 42 den var inte rolig ska jag säga er urs urs urs urs!!!!

Så något har hänt kan man säga om jag endå var gravid tänker ja ibland med de är det ju inte heller!!1

Men de är bara att göra något åt de så är de bara!!

Sen när man väl var hemma igen så sov jag igen !!! idag sovit sovit sovit sovit!!!

Men Ladd batterierna kanske de kallas :P


Från och med imorgon så skall det tänkas klart klokt POSETIVT inga negativa tankar överhuvetaget!!!

Ingen ska få ta min energi överhuvetaget tyvär alla så kommer det vara "ME TIME" ett tag nu framöver ja måste komma i fas igen!!

Så tack på för hand hoppas ni alla förstår!!!




Men nu skall jag gå och ta ett stort glas med vitaminer

och så klart Berocca Performers

 

PUSS & KRAM









Av Sofie Karlsson - 5 april 2014 14:59

Ja feber attac förmodligen när vi börja åka in mot stan :/
Så kände hur värmen flöda inom mig :- / fan ja som trodde ja mådde bättre så ligger här i soffan och mitt hjärta har fart ut på en cykel tur alldeles ensam <3
Tänk om ja med kunde få följa med :/
Men han är så himla duktig blir så stolt..... Du är bäst hjärtat och super snygg i dina nya kläder <3

Älskar dig <3


Sen kom ja hem med en prisent till mitt fina monster :)

Älskar dig med mitt monster <3

Av Sofie Karlsson - 5 april 2014 11:58

Ja hejsan på er :)

Ja mannen han vakna kl 5.30 som vanligt han kan inte somna om.
Men ja snarka på som vanligt till kl 8.00 i alla fall :P
Förkylning peppar peppar har get sig så nu små snorig och nyser :) så skönt inget svidande känsla i halsen så toppen!!
Käkat frukost ägg macka ;) Och en go kaffe <3

Så nu blir de stan en snabbis för handling av sporta kläder :)
Sen hem igen för älsklingen ska ge sig ut för cykla jag är lite feg törs inte ge mig ut en för halsen och förkylningen ifall ja får en smäll igen så de får bli en promenad med monstret <3

Så puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 4 april 2014 22:04

Hejsan hejsan


Ja idag har jag tagit en lång sovmorgon sova bort mina sjukdomar!!

Och åt frukost och la mig igen i soffan och titta på serier och film efer film :) så skönt att ha sådana dagar ibland !!

Mer idag så har jag pysslar mycke med bloggen de enda jag ska göra är en ny header är de någon som vet om de finns program på en MacBook Pro?

är ju inte så kunnig en :P hihi

Men annars pysslat med test färg och så man kan klicka sig fram till instagram kontot med :) fan ja är riktigt hajpad en då alltså ja fick till de :)

så fick till det tillslut även skrivit lite nytt om mig själv på info under bilden :) sen har ju jag även bytt bild där med :)

Så ser jag ut just nu :) eller ja inte så fin alla dagar i veckan kanske :P hehe


Men det har jag pysslat nu idag och ikväll framför tv efter ätit en god middag som karln bjöd på av grillat i en sån här fin kväll vi hade vind stilla och solen var även framme :)
Så super god middag bra start på både det ena och det andra och vår och sommar :)


Sen hur mår jag då jo efter allt sovande och lite glass och Tea med honung och citron så har de get sig och ja mår bra i helsen PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ!!!

Men vi får se imorgon hur de är i halsen ska inte säga för mycket!!!

Tempen har börja gå upp nu har legat på 35 grader nu igår idag låg de på 35,5 grader så ska se vad de är imorgon..


Men nu skall ja söva :) s

Puss kram på er

Av Sofie Karlsson - 3 april 2014 13:06

Hej svejs
Ja då hade förkylningen kommit till mig svin ont i halsen och ont i kroppen så de blev hemma idag :/
Påsätt ovis är de skönt att få vila för en gång skull men ja vill inte vara sjuk. Men men alla ska vi den vägen vandra!
Så nu har ja förflyttat mig till soffan och fått i mig 3 mackor. Ska koka mig Tea tror ja men man ska orka gå upp och göra de! :/

Men jag har sjuk sällskap idag

Men hoppas de släpper de värsta ac allt ja har ingen mörkt rum dom säger ju de att sova mörkt svalt så hjälper de fortare men ska ja lägga mig på toan då? Nae inte de men får slänga något över huvudet !!

Puss kram älskar er <3

Av Sofie Karlsson - 1 april 2014 20:30

Ja hejsan.....

 

Idag varit en riktigt rolig arbetsdag de var länge sen jag kände de!

Först jobb på kontoret börja kl 6.00 för fick åka med killen in i morse för min bil är på verkstaden skal hämtas idag.

men allt mega kul idag allt flöt på och en ny kille hade jag med mig idag och han är as duktig verkligen guld stjärna till honom.

Så jag gick till stationen med kollegan och fick resekort så ja kunde åka hem :)

Så tog pendeln till Linghem för gå och hämte bilen och de gick bra så blir att åka och besikta bilen imorgon biti :P så håll tummarna för mig!!

sen väl hemma så åt jag en sen lunch kl 15.00 :/

så när jag ätit så slog ja på tv för kolla på Biggest Losser Sverige och "BAAMM"

Så kommer alla skänslor som finns jag klarar verkligen inte av att titta på Biggest Losser de går verkigen inte och det var just en kille som är med han med mössa på sig kommer ej ihåg vad han heter men han berätta precis så som ja känt och känner.

 

Från liten till stor har jag fått kämpa med mig själv, få jobb, få vänner, gå ner i vikt, ta hand om hemmet, laga BRA mat m,m ja som sagt de vara när man var stor de eller så kallad vuxen!

Liten så var de svårt i skolan för min dyselexi, mobbad för man var ful och glasögon orm man var tjock m,m ja som sagt den där egna självskänslan har inte funnits på många många år... Och så fort ja gå upp så komemr alla dessa skänslor tillbaka allt jag fått höra m,m ett enda kämpande hela tiden.. . Och som sagt jag har varit stor sen liten!! så de har ju varit ett kämpande som sagt!!

 

Denna tjej som finns på dessa bilderna saknar jag så in i bomben de är så sjukt jobbigt att titta tillbaka vil så gärna vara där NU!!!

 

   

 

Men som sagt min självskänsla m,m är inte på toppen och de är något ja kommer få kämpa med för alltid....

De känns som om man förstorar upp allt men de är så här ja känner allt är jobbigt och tänk er själva att kämpat i flera år och resultat blivit att gå ner 39 kilo :D skit kul stotl över mig själv asså shiit skit stolt. MEN så nu på ett år har de hänt något ja har gått upp 20 kilo och det är ju inte kul att berätta de jag skäms!!!!

Ja jag skäms verkligen för att ja känner detta som ett misslyckande!!

Försöker tänka bra jag försöker verkligen men det går inte allt kom bara över mig!!

 

Och idag var de jobbigt med för knäna spelar mig ett spratt just nu känns inte bra alls.

Sen Svidande skänsla i halsen :/ suck allt på en enda gång Men jag är så sjukt stolt över min älskling han stack iväg ikväll när han kom hem på cyckeln :) stolt jag blir skulle så jätte gärna följe med om jag mådde bra i hals och knä!

Men min älskade mor ringde och vi prata en stund och fick energi hoppas ja kommer ta mig igenom detta och att de vänder non gång.....

 

 

ÄLSKAR DIG MAMMA <3

Men tack för ni lyssna  <3  

 

   

DENNA BILD ÄR SJUKT JOBBIG ATT TITTA PÅ DE ÄR SOM SAGT JAG SOM SITTER I BLÅ LILLA KLÄNNING ;/ URS.. MEN SOM SAGT ALLDRIG MER..

    

Ovido - Quiz & Flashcards