snuttetuffsan

Alla inlägg under maj 2014

Av Sofie Karlsson - 30 maj 2014 20:44

Dagen började med ett morgon mys med värdens bästa monster <3

Sen gick vi upp för äta en god frukost gröt och en Celsius blev de för laddning inför gymet :)

Så bruma in mot staden och pratade med mina kära vän <3
Och många goda tankar <3

Så hoppa in på gymet för sedan dra igång träningen :)
Och så klart över kropp över kropp
Men körde på och körde axlar, rygg lite Brön sedan mage så klart!
Svetten kom allt fram :)

Men de var nog sista nu på ett tag skall koncentrera mig på cyklingen nu fram över :)
Och se till att knät pallar!

Så jag och världens bästa cyklist gav oss ut förut på en cykel runda så Gistad - Skärkind - Gistad - och ja trampa vidare mot Linghem för känna på knät lite och peppar peppar kändes de bra VG bra :)

Så älskling hämta mig i Linghem för handling på ICA för kvällen.
Så fick 2,7 mil i benen!!
Men de känns endå j*vligt bra!!


Haft en bra dag endå tillslut ligger på soffan och laddar batterierna!
Men skulle hunnit med mer idag men de är just de ja måste lära mig!!!
Men köpte massa massa fina blommor idag <2

Så längtar tills söndag när ja ska plantera ner dom :)

Puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 29 maj 2014 22:00

Ja hej på er de har varit ett tag sen nu!
Känt att ja inte kunnat dela med mig av något ja känt behövligt tyvär skulle de blivit en ledsamt tråkig blogg!!

Så ja tyvär just bu ett tag så har de varit jobbiga stunder.
Jag vill få tillbaka glädjen igen! Hemma ser de ut som hej kom och hjälp mig ! Utomhus inte en enda blom jävel har ja köpt en! Asså ja bara orkar inte och då så vidare blir de att ja mår dåligt!!! Städade varje torsdag men inte längre dom tiderna är förbi :/ men ska suksesivt ta tillbaka de!!

Sen de hör med vikt osv så är de inte så skoj längre ja just nu två säckar med kläder ja ej kan använda och de är jobbigt med de just nu!
Men ja ska inte sluta om ni tror de
Men ibland blir de sjukt jobbigt när inget svarar rätt i kroppen min inget fett eller muskler m,m visar något!!
Ja de är jobbigt som sagt!!

Men de är då man har fina fina vänner och särkilt världens bästa mammi <3 prata med min älskade mammi igår <3 och hon är den som förstår och som hör om något är fel!! Älskar dig så mammi <3

Har även haft en annan underbar vän som vet precis när de inte är som de ska vara <3 älskar dig du är sån fantastik vän så blir så tår ögd blir påmind om dig varje dag hemma med dessa fina blommor hemma <3

Så idag vakna jag och måde sisådär mycket trött och inte så mycket sömn!

Men gick upp och ställde mig på vågen som ja ej gjort på länge!!!
Så 79,5 kg de kändes ju skönt endå har ju gått ner :) så de var ju bra!!
Men de är endå långt kvar mycket långt kvar och de är ju de som tär på en med jag var mycket nära mitt mål i januari förra året! 64kg och ja nu 79,5kg de är skillnad!! Och de kommer ta super lång tid tills ja är där igen!!! :/
Men själv klart ingen skall stoppa mig!! Ja ska dit men jag måste även få bryta ihop ibland!!
Man måste nästan de för att kunna gå vidare eller Kunna orka igen!!

Men har lärt mig en sak lyssna bar på dig själv ditt inre va du mår bra av!


Imorgon skall jag bara göra de jag känner för!!! De jag mår bra av!!

De kommer ni få läsa om imorgon :)

Puss kram och kämpa på för de tänker ja göra!!!

Och även fått energi av världens bäst brors barn älskar er <3
Nils och ja busade massor idag <3

Av Sofie Karlsson - 25 maj 2014 19:06

Sorterat bland mina kläder!! Och det var inte så himla kul men de
Är ju något som måste göras ibland!!!

två påsar med kläder ligger nu ner packade och skall bort från livet eller ja läggas på lager är ju endå kläder ja ska i igen!
Men de är ju bara att acceptera att man inte kan ha dom!!
Jätte jätte jobbigt massa snyggt som ja kunde ja förra året!

Men bara kämpa vidare och åka köpa större kläder så man slipper gå naken!!

Bara fortsätta med kämpandet!!

Puss

Av Sofie Karlsson - 22 maj 2014 21:51

Hejsan svejsan :)

Då var de torsdag och vakna utan vatten ja de är f*** inte kul!! Så ingen dusch hör inte :/ borsta tänderna? Nae!!! Ååå utan vatten är fan inte kul!!

Så bruma till jobbet för få mig en kopp kaffe i alla fall :) hihi
Så blev skjusa folk imorse till byggstäd och det var ju som hej kom och hjälp mig på stället herre Gud ingen ordning alls!!!
Men fick brudarna och pojkarna i arbete sjukt duktiga är ni!!! <3
Så jag bruma iväg igen för att köra HS hos min egna kund!
Så de fick kanon och en grymt snygg soffa hade han köpt sig med !
Men jag åkte därifrån och drog iväg till byggstädet och de gick kanon för dom!!! :) Ååå så duktiga ni är!!
Aå dom blev klara tidigt och jag körde järnet på kontoret och får fortsätta imorgon igen inte klar med hälften liksom!!! Men kul är de!!

Och jag pratade även med naprapaten idag och fick ett godkännande av att trampa på igen LUGNT!!! Och nigningar fredag lördag söndag SOFIE!!
Ja nej de ska ja inte :)

Nu gäller de verkligen att hålla tillbaka nu!!! Och ta hand om sig!!
Så ska hoppa upp imorgon kanske efter jobbet innan Vi ska iväg !
Men lugnt och försiktigt värma upp mer och öka lite så får vi se vad som händer!!!

FÖR FAAAAAN NU FÅR DE TA OCH SLÄPPA!!!

Ge mig power nu!

Ikväll fick jag avstå från att vara med på blodomloppet ja kände att jag kan inte för denna vecka har de VAROT lite värk och inte så lustigt var på värsta massagen igår!! så att jag är mör i kroppen en!
Trycker ja så är ja öm så fick hoppa de :-/ sjukt tråkigt att ja inte kunde vara med mina kollegor <3
Men fick se bild på dom och de så toppen ut och fin fika i gräset efteråt :)

Själv ligger ja i sängen nu och äntligen fått duschat <3 blivit ren, borstat tänderna. :) hihi


Men så att puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 20 maj 2014 22:03

Ja då börjar även denna tisdag lida mot sitt slut!!

De går sjukt fort verkligen asså!
Skönt på sätt o vis för på fredag sticker vi till Sala <3 till våra underbara vänner saknar som så!! <3

Imorgon blir de jobb på kontoret gå igenom alla scheman godkänna osv :) men börjar först med möte kl 7.00

Idag var de dags för massage där min store bror går hos här i stan och hon tog tag i mina lår och vader haha !!

Så hoppas de hjälpte enu mer nu på traven :)

Så nu håller ja tummarna att detta skall bli bra!
Och imorgon blir de att prata med min naprapat och se vad han säger om de!


Och ibland kan man känna sig bort glömd har ni tänkt på de?
Ja urs man vill tänka positivt men tyvärr är ja så men ja får kriga vidare ensam!

Puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 18 maj 2014 19:35

Ja då var de bara vänta ett år igen då!
Innan man får en egen dag igen.
Idag vakna jag nere i kisa och prick kl 00.00 fick jag god natt puss av mina älsklingar <3 så somna jag om.
Och vakna i alla fall vid 9.00 hugget och gick upp för intag av frukost :)
Och fick grattis kramar av mot och far <3 och födelsedags pengar!
Så blev god frukost och kaffe
Innan mot och jag fixade tårta och middagen som skulle bli kl 13.00

Så när alla kommit så satte vi oss och åt och efter de blev de mat koma typ! Så slapp och sen intag av Budapest tårta med fina choklad dekorationer som ja gjort men glömde ta kort :P

Tog även söt bilder med min underbara mor <3 hon ät verkligen min bästa vän kommer alltid att va!!

Jag fick väldigt fina saker <3 av min en bror och hans familj och själv klart har dom älskade barn valt vad jag skulle få <3 hihi

Dom är för söta <3

Och av mammi & pappi & bror fick ja pengar.
Och present kort av Anders syskon.

Vad jag har köpt till mig själv i födelsedags present är detta :) så fint!
Och även de fina halsbandet som en pepp i mitt liv just nu känns att de behövs.

Så slapp innan man ska ladda om för en nu arbetsvecka som börjar imorgon igen!!! Heja heja!

Puss kram och tack för alla gratulationer <3

Av Sofie Karlsson - 17 maj 2014 22:03

Hej hej hej hej hej :)

Hihi har ni haft en bra dag? ?
Ja de måste ni haft va ? Solen har ju varit framme :) Gud så härligt!!
Vad energi man får! Man blir så glad och man känner sig allmänt toppen!!

Dagen börja med klockan ringde 8.15 bara att gå upp och ladda magen med gröt och ett glas vitaminer ;) och vi gick ut ich satte oss så de blev en premiär ute i solen med frukost. <3
Mys mys mys mys
Så när vi sitter där så kommer älskade Oscar :) som skulle ta en cykel tur med älskling <3
Så tog en kaffe och så slog klockan att de var dags att åka in mot staden!
Så hoppa i bilen och brummade in!

Så väl framme så möte ja Calle som jobbe idag så sa hej och så hjälpte han mig ta fram kedjorna och de jag skulle använda till passet :)
Så 9 st anmälda och en ny tjej fick ja med mig så de var kul :) och hon skulle boka ett challenge pass till sa hon :) så de var kul !! Klapp på axeln på mig själv!!

Och allt hade jag planerat innan eller dagen innan och testat klockan! :)
Så kändes dö skönt så berätta för alla att coachen var på superiet race idag och skulle själv typ plågas :) haha
Men och beröra va jag heter m,m
Och alla lyssna och de kändes kanon även att ja knappt kan göra så mycket på uppvärmingen pga av knät men de gick ganska bra endå!!

Så körde vi igång sen !

1 - marklyft
2 - stöt
3 - farmerswoak
4 - släde
5 - repet
6 - hamare

6 * 50 sek 2 par på varje station men idag fick en station vara ledig för de fattades 2 st!

Men shiiit så jävla nöjd jag är över mig själv!! Ååååååå så kul!!! :)
Sjukt jävla stolt ni ska bara veta så glad jag var Calle om någon såg de idag :) hihi detta kommer jag förhoppningsvis leva på länge :) <3

Hihi :)

Sen blev de åka handla åt grabbarna som var på cykel runda så blev grillad kyckling fralla och potatissallad! ;)
Själv tog ja kvarg och bär mmm så gott!! Mmm

Så vi hade en underbar lunch hemma jag och mitt älskade monster :) <3

Så Helt fantastisk dag och den började helt kanon <3
Tack alla som var med På passet ni var mega gryma längtar tills ja får komma tillbaka och få köra hel kropp på riktigt!! :)

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 16 maj 2014 20:17

Då var denna jobb vecka slut! Herregud så fort de går hinner knappt med!
Idag har de gått kanon :) riktigt kul att jobba med fina Zabina <3
Hon är så duktig och snäll tjeja!

Sen blev de åka förbi gymet snacka lite och hämta en klocka inför morgondagens pass.

Sen var klockan dags för bege sig mot Norrköping till citykliniken för 3 omgången av behandling för knät!

Och de har känts kanon ;) de hör dagarna eller kanon är väl att ta i men bättre en innan så han börja trycka och kläma och han hittade en ny punkt som även riktades direkt mot där jag fått ont förut!
Så de var ju skönt påsätt o vis men fan va ont de gjorde!!!

Så på med stöt och han brasa på rät rejält med!! Fasen va ont de gjorde :/ men de hjälper ju så då är de ju lugnt

Så måndag slutar ja med voltaren kuren :) gött! Sen onsdag skall vi ha telefon kontakt se hur de käns så får vi se om jag får börja cykla!!
Och cykla lugnt och försiktigt!!!! Verkligen men känner ju en press att 13/6 vill ja ha 100 mil men de vet ja ju de kommer aldrig gå!! Tyvär :-/
Men men vi får se först om ja kommer kunna cykla!!

Men mitt mål det är JAG SKALL TILLBAKA!!!

Puss kram <3

Skapa flashcards