snuttetuffsan

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sofie Karlsson - 11 augusti 2014 18:14

Idag följde ja med mammi till stan för kolla till hennes fötter :)
Så nu har hon fått special sulor :)
Och 2 nya skor.
Sen blev de GO fika på Linds i stan!

Du är världens bästa ska du veta mamma <3 du är den vän man vill ha!
Och vi har haft en toppen dag på stan med massa shopping :)
Blev vinter jacka en som ja hitta förra året men då fanns de inte min strl men nu hade dom fått in nya och ja älskar den :)

Stor mysig luva ;)
Och sen en tunika slash klänning ;) som jag fick av min älskade mor <3
Sen ett par byxor men nja har ett par innan men med mönster på.
Dom svarta var sådär :/
Blir nog att lämna tillbaka dom.
Men annars super nöjd :)

Ingen super bra spegel men ni ser ju lite i alla fall.
Men nu blir de taco mys och film, Lotta på Liseberg och Beck :) haha

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 9 augusti 2014 22:45

Hejsan svejsan!!

Då är denna lördag eftermiddag kväll slut :/ dom älskade älskade underbaraste brors Barn har somnat!
Precis varit och lagt dom <3
Nellie var jag och läste saga för och Nils fick vänta :)

När jag kom tillbaka så hade den älskade ungen somnat <3

Ja man drömmer sig bort till dom kvällarna man själv sitter där
Varje kväll och myser <3
Med sitt egna lilla knyte <3
Den dagen är efter längtat <3


Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 9 augusti 2014 12:18

Hejsan på er ja idag vakna jag nere kisa och kunde tyvärr inte vara med på MST passet idag! Men så är de ibland kör på nästa vecka så de rycker om de :) haha

Så vi ligger och tar de lugnt ja och monstret känns lite tungt i kroppen efter morgon dagens läppar runda slash Pw..
Men om några timmar så skall ja åka ner till kisa till min brorsbarn och leka och stoja med dom <3 saknat dom hoppas på massa mys!!
Kommer nog vara helt slut :P

Puss kram :)

Av Sofie Karlsson - 8 augusti 2014 23:04

Ja när jag gick av mitt tre-dagars pass i torsdags morse så längta jag efter lång ledigt eller ja kroppen ville de för gick som en krasslig 90:åring :) haha...

Men Så åkte jag ner till älskade Mor & far idag efter en hel dag hemma och chopping så klart med :)

Så drog ner till toppen där lugnet finns och ut på en löppar tur som bara skulle blivit 3 km men Pofff så blev de 6km :) så jag och coachen monstret :)

Dö skönt!!!

Och fick en super fin belöning när jag kom runt :)

Som sagt vilo dag !!! Haha

Puss kram :)

Av Sofie Karlsson - 8 augusti 2014 13:33

När jag tittar på Musik videon Molly Sanden just släppt - FREAK

Så blir jag så himla känslosam har gråten i halsen & tankarna snurrar runt nästan lite otäkt men endå en sän himla bra låt

 

Ja när dom puttar bort flickan så blir jag så arg och ledsen tänk vad elaka tjejer kan vara mot varanndra bara för en är elak så måste alla hänga på för rädda sitt eget skin, eller hur ? vist är de så ?

Jag känner mycket väk igen mig om det här med att inte få vara med i en grupp, eller ingen frågar mig m,m

Men det har verkligen gjort mig till den jag är idag STARK på dom flesta planen, men är heller inte elak emot någon, låter alla få vara med alla har rätt till de...

 

Har ett exempel när ja suttit med mina vänner och kollat på TV  tax nu så sittar dom och garvar åt personer som har massa finnar, eller så så tjock att dom kallar dom feta kosor m,m asså jag kan verkligen inte förstå att man kan sitta och trycka ner en människa för deras utseende!!! Det gör mig så ARG.......

Skulle dom sitta och vara lika katiga om personen var i samma rum nae skulle inte tro de men då kommer urfrysnings metoden eller snackar skit om den personen när den lämnar rummet..


Men såna hära exempel ja dom är verkliga och jag kan ju känna så här då att JAG har haft problem med min övervikt sen LITEN och fått höra det ena och det andra. Och man måste ha visa kläder m,m bla bla bla

Men då har tanken slagit mig att vad har mina vänner sagt om mig backom min RYGG?????

För dom har aldrig någonsin sagt något om min viktnedgång!!!

Men jag har så svårt att förstå hur sånna människor tänker men en dag så kanske ja säger något men det är ju just de

 

jag håller KÄFT för att inte stöta mig med någon... men blir så ledsen när man får höra hur folk KLANKAR ner på andra!!! sätt dig själv i spegeln?

 

 

 

ALLA ÄR LIKA

 

MYCKET

 

VÄRDA

 


 

 

PUSS & KRAM

Av Sofie Karlsson - 7 augusti 2014 21:30

Ja idag efter mitt pass i stan så blev det att åka hem och fixa sig

 

och göra iordning ett littet mellnmål =) så man orkar hålla

 

humöret uppe =)    

Så åkte jag mot Sörping för handla grejer till vår lunch dejt =)

 

Sen puttra jag ner till Ringarums krokarna för äntligen få träffa

 

min älskade vän <3 Petra... det var inte igår kan man verkligen

 

säga.. Inte pratat på flera år eller ja på facebook, men inte träffats

 

Live så att säga! Men så himla skönt det är med såna vänner som

 

man inte behöver ringa varje dag eller umgås med varje vecka

 

man vet liksom när,vart man har varanndra om det skulle vara

 

något.

 

Så tack älskade vän för idag du är för underbar och en underbar

 

mamma <3 underbar vän <3 och en underbar ryttare <3

 

Hoppas vi ses snart igen och nu vet du vart ja bor med hehe

 

 

Puss kram

Hoppas du ser texten =D

Av Sofie Karlsson - 7 augusti 2014 18:01

Jo igår Onsdag kväll så körde jag MST

 

 

Passet igen och det är så fucking jävla GRYMT KUL!!!!

Men igår var vi bara 3 st så ja och två grabbar. Det blev ett tufft pass ska ja säga er..

Så då körde vi så att jag börja på en station och körde 50 sek och sedan hoppa till nästa station 50 sek & sen VILA!!! i 50 sek och detta i 3 varv!! svetades jo då det kom allt =)

Det var riktigt grymt kul blev så peppad av alla grabbar super tack =)

 

Och ja jag hade med mig MONSTRET Då matte kör MONSTER PASS =) hihi

Och det blev ett riktigt tungt marklyft också om ja inte mins fel så 70-80 kg tror ja.

Efter passet blev de att åka ner till min älskade mammi

Och vakna ju där imorse kl ringde 6.00 bara gå upp och sätta på plattan till äggen sen gå ut en runde med Monstret Så hon fick moron kissa..

Så Ägga och Rostbiff till frulle blev de =)

 

Och själv klart en CELSIUS <3

 

Så jag och Monstret skynda oss upp mot stan och landade på platsen i tid så de var skönt =) trodde ja skulle bli sen.

Och samm idag vi var 3 st och körde samma upplägg...

Och BAJS så jävla jobbigt jag skrev ju att jag svettades gårdagens pass men detta idag alltså var sanslöst!!

Det bara spruta om mig och T-tröjan brukar inte bli blöt igenom vid halsen :P så att de kom ut en masssa skit idag..

 

 

 

Denna hatar jag urs urs urs och själv klart är det sista grenen och stöt press. =P fy fan...

Men denna börjar jag endå komma överens med de går ju lättare och lättare men AJ MINA BEN!!!


 

Jag är precis ful med BLÅMÄRKEN på både ben och armar och idag kom ett nytt mellan bröna!!

Skuggad Bringa :P haha

Men ja Jerry han är ju för rolig :D haha kunde nästan inte hålla ig för asgarv. Men jag tror han menade de!!

typ något med att visa nu att kvinnor kan... Kvinnoförebild :P hahaha

 

Ja dom är för roliga och att dom tror på en och ser att man har den där jävka viljan..

Men detta var sista MST för mig denna vecka så kört TISDAG,ONSDAG & TORSDAG =) HIHI

Så himla skönt att hittat tillbaka på något vis... =) Så får se vad jag skall hitta på resten av veckan med träning =) ska vila imorgon har jag en skänsla av i alla fall för har så förbannat ont i mina muskler :P haha

 

PUSS & KRAM

Av Sofie Karlsson - 5 augusti 2014 22:39

Ja då var det tisdag kväll =) det går sakta men säkert de tycker ja om så de inte bara SWICHAR till :P

 

Idag ja var har jag gjort jo jag har varit inne och JOBBAT... Jo man ska ju inte hoppa in sådär men nu blev de så för att rädda mitt eget skin när ja kommer tillbaka. För mina bästa tjejor slutar nu nästa vecka

 

Så hem rasta vovve plcoka och dona hemma ja ni vet det VARDAGLIGA :P

Jag känner att jag är på rätt spår pysslandet hemma får mig att komma till ro och jag börjar känna igen mig själv igen.      

 

Det där lilla extra i ögenon som varit borta länge ja alldeles för länge sen.. Det är så underbart när man ser de själv

 

med sina egna BLÅ ÖGON <3...... Vilken känsla va? ja den är bara för underbar

 

   

 

Och sen känna sig lite snygg med är väl för underbart =)

 

Ja sen börja klockan ticka på lite så kl 16.00 tog ja en SMOTHIE & 2 ÄGG MACKOR =)

 

m,m så gött.. Och sen så klart en CELCIUS innan ja skulle dra in mot MST passet =)

Och idag ja det var så sjukt grymt KUL alla kämpa på som fan. Det var riktigt kul idag...

Det man fick höra när man kom så sa dom "HÄR KOMMER HON! VA SÄGER JA?? JA LEGENDEN :P HAHA

Dom är ju för roliga!!

 

Och idag asså det gick så jävla bra endå men Riktigt nöjd och kom fram till den sista stationen och det var 

 

STÖT som ja kallar de och tog den jag hade förra veckan =) och ja jag kände att det var lätt och så klart fick ju även coahen syn på det med :P haha Det där är väl lite för LÄTT va? Ja jag bara flina åt han och han säger då testa denna nästa omgång och peka på den som alla andra tog ja då GRABBARNA..

 

Och va vägde den ? stången var 20 kg tror ja och MEGA tjock. men vikterna kolla ja aldrig men runt 40 - 50 kg..

Ja den stälde jag mig vid tog tag om den och sen kasta jag upp den över börstet och sen stöte upp den som ingenting :P hihi ja lite kul är det allt men inte så kvinligt kanske :P

 

 

Men så här kändes de efteråt.. Men asså jag är inte slutkörd i kroppen det är ju de som är konstigt :/

Vill ju känna som om jag inte skulle kunna köra bil hem men endå undertiden så är de jobbigt..

Men det är väl  bara att ta in enu mera :)

 

Men nu blir de sängen för att ladda upp inför morgon dagen =)

 

 

PUSS & KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards