snuttetuffsan

Alla inlägg under november 2014

Av Sofie Karlsson - 30 november 2014 21:52

Hejsan svejsan!

Ja det är lite dåligt skrivet nu på ett tag men ibland kan de vara så :P

Men i alla fall nu två dagar så har jag tränat med världens bästa gäng!!
TEAM Lkpg strenght !!
Det har varit grymt jävla kul och mycket lärorikt!
Med teknik så kan man fan få upp allt och lite till.

Lördag morgon började vi med Knäböj!
Och värmde upp med bara stång och kände på hur vi skulle lägga stången och vart vi skall sätta händerna!
Sen började vi plocka på vikter och de blev vikt på vikt på vikt och jag är sån att jag ej vill räkna jag lyfter bara jag funkar bäst så!
Och de gjorde jag verkligen och mina skor är ej dom bästa luftar skorna!
Så efter ett lyft som sagt viste ej hur mycket fortfarande men jag slängde av mig skorna efter de lyftet för de blev så dåligt kände ja!

Men så var det min tur igen!
Tog på mig remmarna för handlederna andades tog tag i stången la fingrarna där jag skulle ha dom och klämde åt! Gick under klämde åt ryggen och lyfte bort stången tog ett rejält andetag så jag fick ett rejält buktrycl och pang så böjde jag som ingenting! Så sjukt vad ett par skor kan göra!!
Men viste fortfarande inte vad de var för vikt förns nästa lyft dom viska och trixa utan att jag hörde dom!
Och som tur var kan jag väl säga!
Nästa lyft smällde jag till mig själv i ansiktet för nu jävlar ja fatta ju själv klart att detta skulle vara tyngre och jo då de var de ska jag säga er!
Och jag fick upp den och skulle väl inte blivit godkänt men jag fick upp den!
125kg i knäböj då jag kört på 65-70kg annars själv :O vad hände där
Liksom!! Helt jävla sjukt!!
Och Kristina och Ronja var as duktiga med slog PB ! Sjukt stolt! Att vara ett team med dessa två brudar!

Sen blev de vila med lunch! Så åkte och tog buffé på ikano :)

Sen blev de bänk!
Och det är något jag vet jag är svag i!
Sen jävligt trött efter böjen med men vi körde teknik och ja ryggen sa sitt men då kom rullen fram så rulle upp svanken ryggen sen jävlar brygga vi på Kristina var en jävel på de där! Hon viste exakt hur man gjorde snyggt var de med!
Jag fick allt in det med tillslut och bänkade upp 50kg på inget och märkte grabbarna
Hade tänkt sig mer men 60kg var där jag landade för jag var så slut i armarna eller ja trött i kropp och huvud helt och hållet! Och jag blir så jävla arg när de inte går jag vet ju att ja kan men nej det bajsa till sig!
Men jag tog ju PB i alla fall :)
Kristina var riktigt stark i denna med super kul att köra med henne och Ronja men Ronja var tyvärr inte med detta pass då hon var tvungen att jobba!

Men en riktigt bra dag! As toppen!
Mycket lärorikt kan man säga!

Så viste inte riktigt om ja skulle varit med söndag så sa att ja inte kom
Men så ändra mig sent men när jag vakna imorse så tänkte jag NEJ!!! Jag vill sova!!!
Men med en rejäl jäva mens värk så åkte jag in och ladda till med celsius och med gärn gänget!!
TEAM LKPG STRENGHT!!

Idag fokus på mark!!
Och vilka mark vi skulle köra det fick man välja själv så jag sikta på sumo mark för de har känts bäst faktiskt!
För måste få upp mer pump i ryggen innan jag lyfter mer i vanlig mark!
Men i alla fall fick massa nya tips på lyftet där och jag lyfte och lyfte och lyfte! Gick så satans bra att jag lyfte 130kg :O sjukt jävla stolt!! Fan så jävla sjukt!! Helt sjukt!!
Och fortfarande stor tack till er som stötar mig fan skulle inte gå utan er!


Så skulle vi sluta men jag stod där och vänta och vänta kände och klämde och fan skulle vara fränt att känna på 5kg till bara för att får
Jag upp den så får jag upp den!
Och bilden ovanför visar att ja om man säger så här!

Är man snygg när man lyfter då är
Det fan inte tungt!
Och ja bilden talar som sagt för sig själv!

Stort tack Anton för denna helg! Riktigt kul att du kunde komma mer och hjälpa oss varit riktigt kul!
Vi är sånt härligt gäng det är så himla kul så varje gång jag lyfte i helgen så kom det en tår varje gång för jag skulle aldrig gjort detta utan er!
För det är ingen som trott på mig Innan och framför allt inte jag själv mot vad jag gör idag :)

Älskar er fina människor!
och stort tack till dig coachen som på något sätt fått mig att hitta mig själv igen!

Kärlek till er alla <3
Nu taggar vi lucia brudar!!

Av Sofie Karlsson - 27 november 2014 21:22

Ibland blir det verkligen som man tänkt sig! Och det är ju bara för underbart :)
Den känslan är ju alltid bäst, lyckligaste ögon blicket!!

Ja det kom över mig lite idag igen känns det som!


MEN SOM SAGT DET BLIR ALDRIG SOM MAN TÄNKT SIG!

Jag kommer ha svårt att tro!

Ja jag vet att jag varit väldigt nego inlägg men jag tror alla har såna dagar ibland.
Men för mig har de blivit för mycket den senaste tiden och det är väl lite tillbaka blick på året som bara gått upp upp upp upp upp upp upp!

Så flytta med gilla läget!

Av Sofie Karlsson - 24 november 2014 20:10

Tjena hoppsan!!

Ja den började så himla bra jag skickade iväg en offert, åkte kolla på offert m,m hade en toppen dag. Åkte och tog en kaffe på gymet när jag endå var ute och åkte!
Alltid lika trevligt och enu roligare när man får höra att sin tränings kompis har tagit PB och 3 st med :)
Även hon är uppe i 110kg mark!! Så himla kul!! Grattis vännen!
Men efter en stund vila så åkte ja mot jobbet igen och fick ett samtal och de var ju inte lika roligt men men de jag fick höra va då får du lösa de! Nae det säger du!!!!!
Där fucka min dag ur, men blev lycko rus 1 h ute hos en kund och då en gammal HS kund till mig! <3 så putsade fort som bara den för kunna prata med henne! :)
Sen blev de tillbaka för göra det sista på jobbet innan stängnings dags!
Så for ja till gymet så fortast möjligt så man kunde bli lite mer glad men är sådär att åka till gymet vet inte varför men något är de men får träna med världens bästa böna :)
! Men blev lite små jobbigt när jag blev kallad starke Adolf! Ja det är ju de stark ja det är ja lite Adolf? Nja det är ju de jag är ingen kille och det där är just de jag tycker är lite jobbigt känns som folk ser mig som en KILLE! Jag vill bra smal snygg läcker m,m men super stark!

Men sweet dreams liksom känns de
Som! Ja lite deppp måndag!
Imorgon nya tag!

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 23 november 2014 17:09

Ja lördag morgon ringde klockan 4.15 Sjukt tidigt men men sambon skulle jobba nere i mörlunda och så dumt att ta två bilar ner då vi endå skulle vara kvar i kisa för vara barn vakt så jag följde med så tidigt med!
Och monstret så klart ska ju med!

Så jag och monstret när vi väl kom mer så lämna sambon av mig hos mor och far så far va hemma då mor var och jobba.
Så jag börja diska och plocka iordning då jag vet mor uppskattar de <3
Far skulle åka iväg så tidigt med för att åka och titta på min store bror spm skall köra NOVEMBERKÅSAN :)
Men när klockan blev 7.00 så gick jag och mosntret och la oss på övervåningen! :) så sov till 9.30 ca så gick ner och satte på kaffe och gick ut med monstret och invänta mor!!
Och hon kom hem med frallor och julskinka :)

Så vi hade mys frukost framför tv:n!

Men vi gjorde inget på hela dagen jag tjurade halva dagen för jag fick reda på sent på förmidagen att de var
Tävling på ikano med LKPGstrenght så kunde inte komma då jag var i kisa och hade ingen bil.
Men stort grattis KRISTINA! Det är du värd starka kvinna!!! <3

Så jag slipade ner mina små knölar på händerna "kvinnligt" jo eller hur haha men lyfter man så lyfter man!

Så var det dags för att vara barnvakt åt Världens bästa barn! <3
Älskar dom små fisarna!!

Dom var super duktiga snälla och busiga <3
Men en sak är ju stört att vilken koll man har när man är barnvakt sover precis lagom att man är lyhörd minsta lilla gnäll, skrik snyft m,m så rycks man upp för kolla till dom!! <3
Ja det är så tydligt att en dag att alla ska bli mammor eller ja våra kroppar
Har den inställningen redan! <3
Så en underbar lördag och söndag morgon med massa mys!!

Men idag klockan 11.00 var jag inne på gymet! Tog en celicius och en bar så hoppa vi igång träningen!
Värmde upp laddade och tryckte upp 100kg mark :) körde med Rebecca samt Micke en stund var han med!
Men en riktigt bra pass förutom Rebeccas rygg :/ men hoppas de släpper fort!

Så denna helg har varit mycket men mysig och skön helg och nu ligger ja i soffan och njuter av allt detta och inser att klockan är bara barnet! :) och allt är gjort inför den kommande veckan!

Pussar och kramar

Av Sofie Karlsson - 21 november 2014 21:01

Ja för non dag sen hade jag en dålig dag som ni kanske läste och det får även den bäste med ha.
Man måste de för att kunna klättra några steg igen!

Men idag var en toppen dag jobbet helt okey lugnt och skönt men kom på nu ikväll att ja jag glömt att fixa en sak så får fixa de så det är klart söndag!
Men i alla fall jag åkte och träna möte upp Rebecca på gymet och hävde en celisius och en koffein tabellet :O haha ska de va så ska de va!!
Men idag ladda vi upp för -

SumoMark
Bänk

Knäböj
Chins

Och vi plocka först på sumo och värmde upp.
Så körde 50kg LÄTT
90 kg LÄTT
men va fan 10kg till
100kg lagom LÄTT
men då säger "grisen" :P att va fan 5kg till nja tänkte ja det klarar väl ja inte men sen tänkte jag på känslan som jag hade i kroppen i lyftet att de var ju inte så tungt att jag svimma :D haha så jag plocka på 10kg till och då sa "grisen" att ja mena 5kg totalt jaja samma här ska de va ska de va :) hihi

Så att enu ett personbästa :) hahahha så jävla kul!!!! Så det blev ett stort smile och mini dansen!!! :D
Så BANG!! 110kg och om jag ska vara ärlig så kunde jag fått upp 5kg kanske 10kg med!
Men det kör vi non annan gång :)

TACK ALLA NI SOM TROR PÅ MIG!
Och även alla ni på instagram!!!
Nåde 200följare igår :) tack <3


Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 20 november 2014 21:54

Tjena hejsan!!

Vilken dag först blev de en snabbis jobba stund i morse sen stack jag till gymet för hämta mina gym skor och 2 celsius :) hihi hävde en där för piggna till och en för senare bruk.
Så snacka med underbara Rebecca <3 du är fan bäst!!!
Sen brumma ja upp fort fan till Norrköping för möta resten av underbara ledningsgruppen på WorldClass för ha möte 1,5 h sen byta om för köra Crossfit :)
Och det är jobbigt men endå inte alla har såna förväntningar att de skall gå så himla bra det blir så jobbigt :/ man måste köra sten hårt typ. Men endå kul köra på press liksom :) hihi

Först blev de
500m Rod

Sen
10 armhävningar
10 situps (inga vanliga)
10 spindel .....
10 knäböj
10 håll i tårna och sittner och sträck upp vad dom nu heter men jaja
Två varv av detta!

Sen knäböj!
Han la en boll bakom så man skulle lära sig hur långt ner man skulle
Men jag körde som ja brukar.
Kände på hur de kändes med knä och rygg och de kändes TOPPEN!
Så andra varvet fråga ja om vikt platorna om dom späner fast dom ja men det finns men de blir ju tyngre sa han - mitt svar - JA JO JAG KÖR JU PÅ 70kg ANNARS!! Och det kändes så jävla skönt att säga de!!
Stå upp för mig själv! Jag kan och jag är fan strak!!
Och så berätta ja om MST - Modifierad strongman träning
Han blev impad tror ja Heléne sa de hela tiden han är impad av dig!! :)

Men knä böjen körde jag i alla fall andra setet på 40kg och tredje setet med. Sen fråga ja om höja och då fick ja byta stång till den större på 20kg dom hade liksom 10kg stång :P
Men då la jag på 20kg plattor så blev de då sista varvet 60kg och ja tyckte de var lätt då! :) KUL!

Sen blev de den där jävla klockan!!! :)

Så många varv som möjligt på 8min

10 armhävningar
10 höftswing med kettelbels
10 Box hopp 50cm

7 varv kom ja :) YES kunde kört ett varv till men blev svårt att andas där emellan.

Men sjukt stolt över alla och extra stolt över mig själv att träna i linne inför mina kollegor ja det kanske låter jätte knäppt men valkar här och där man ser ut si och så men dom ska väl gilla mig för den ja är! Inte för mitt över flödiga fett valkar!
Sen efter detta blev de käk med dom som var med på passet 2 st stack pga av möte och kontor.

Men Crossfit KUL!! Men inte lika kul som MST!!! :)


Av Sofie Karlsson - 19 november 2014 20:07

Ja en förtvivlad liten Sofie är det idag!
När jag åker runt och jobbar så blir det bara fel! Köper macka för inte hinner äta lunch plus en godis för peppa till igen! Jobbar på så gott de går och klockan går och ingen plånbok på mig och poff så var de dags för sluta klockan är redan 16.00 och ej käkat non lunch!!!!! Bara en jävla onyttig mack jävel och godis bit!!! FUCK!!
Ja det är ju bättre en inget alls! Men jag vet ju mycket väl att jag blir ju inte smal av det där! Men jag bara orkar inte längre med allt jävla KÄNPANDE!
För tamefan allt! Och tamefan JÄMT!! Så jag vill inte längre! Eller vill ja de?
Ja jag vet inte de heller längre!
Och jag vet inte varför! Men när allt bara skall gå emot en när de går så in i helvetes bra så är de inte kul att ställa sig upp igen från ligga ner i gruset!!!

Men jag vet ju mycket väl att strunta i de funkar inte, det blir inte bättre, jag mår bara sämre, så KÄMPA vidare vidare vidare vidare vidare vidare!!!!

Det är så att man fäller en tår för varje dag som går för man orkar bara liksom inte längre! Och folk som ser upp till en m,m vill ja inte svika det är det värsta jag vet! Men alla är inte fel fria även JAG är inte felfri! Jag har tyvärr mina dagar jag med som alla andra!!! Men jag vill inte ha såna dagar!
Det jobbigaste jag vet som är varje vecka det är tisdag kvällarna! När jag håller pass och jag känner mig så stor så där JÄTTE STOR!!! Känner mig inte som instruktör.
Instruktör i mina ögon är small snygg sexig m,m men nja det finns icke något där att hämta hem där!

Jag fick ett meddelande för ett tag sen av coachen om att han tyckte de var så kul att se mig så glad m,m och det är super kul att höra! Men är det så? Är jag glad? Eller kör jag bara en fasad? Ja jävla bajs de kan bli ibland!
Körde pass igår efter ja jobbat på gymet och körde lite lyfte mark m,m och gick bra men 3 lyft så fick jag så himla JÄVLA ont i händerna!!! FAAAN! Så jag kan inte då de går inte och jag tycker jag är så himla dålig då att jag gnäller över lite ont i händerna men jag kan inte. Och sen har jag ju fått ett schema av coachen och tycker fan de är jobbigt pga av jag vill ju köra schemat men kul när man inte kan pga av händerna, Urs så jobbigt de är!! :/ :/ vill så gärna köra igenom detta schema!!!

Vill!
Kan!
Ska!
Orka!
Kämpa vidare!

Men de får vara jobbigt ibland!

Av Sofie Karlsson - 17 november 2014 20:15

Ja igår blev de lite så när jag var och tränade med brudarna igår!
Något hände när ja skulle köra mark igår antingen inte riktigt uppvärmd men något hände i alla fall när jag lyfte och sänkte ner stången!
Men i alla fall något i vänster svanken som blivit något galet i.
Så idag på dagens träning blev de rygg och axlar och så jävla tråkigt!! Men ett super bra sällskap har jag i alla fall!! :) då blir ju de lite roligare!

Men så jävla mycket roligare när man får lyfta tungt!!! :)
Imorgon passar de ju bra när det gäller ryggen för då är de massage på jobbet :) så skall köpa till 30 min så jag får 1h ska bli skönt och väldigt passande!
Så puss kram så får vi hoppas det blir bra de här!!

Skapa flashcards