snuttetuffsan

Alla inlägg under december 2014

Av Sofie Karlsson - 29 december 2014 21:47

Japp då är det bara att vänta och jag kommer längta ihjäl mig!!!
Ja vi åkte in till MIO idag för äntligen beställa våran nya soffa och våran nya säng åååå den känslan ja har i kroppen det är nästan barnsligt så det är sant! :)
Och när vi provade de där sängarna asså jaså det är så det skall kännas :O så jävla underbart! Bara längtar så ja spricker :)

MEN!!!

Det är ju för fasen nästan 8 veckors leveranstid :/ hur skall ja kunna vänta!!!! Åååå de kommer bli så bra och soffan är på ben :) hahah till er som fattar vad ja menar hehe

Så längtar längtar längtar!!

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 27 december 2014 14:35

Åååååååååååååå vill så gärna att det skall vara 1:e februari nu :)
Vill packa låda efter låda och det skall stå exakt vad som är i varje låda!
Och det skall slängas en massa saker gamla lakan, dukar, kuddfodral m,m
Åååå så kul de ska bli! :)
Ja ni tycker nog ja är lite störd ! Men denna gång ska set bli så kul!

Imorgon skall vi åka in kolla på nya möbler en soffa och äntligen en nu säng!
Så skönt de skall bli skall även åka förbi och kolla på tapeter till huset :)
Det kommer kännas nästan som sitt eget.

Ja så jag svävar runt lite på moln just nu har längtat så efter denna känsla få släppa stressen. :D
Kanske kan lägga fokus på annat nu :)

Puss kram och allt löser sig! <3

Av Sofie Karlsson - 26 december 2014 13:48

Ja då är snart denna jul helg över den med! All stress man gör innan för hinna med det ena och det andra så är det över på några timmar men dom timmarna är bara för fina juvliga underbara för man får dela dom med sin familj <3
Älskar julen det kommer aldrig någon kunna ändra på! <3

Fick den andra stora fina julklappen av min älskade sambo! <3
Ett smycke från rock by Sweden! :)
Älskar dom smyckena!!

Firar jul med svärmor och svärfar och tillsammans med Anders syskon med. Så när vi delat ut julklapparna så for vi ner till nästa jule mys <3

Så blev att invänta tomten :) så spännande och mina älskade brors barn längtade efter oss och gick även och tjatade om tomten! :)
För lille Nils skulle lämna över sina nappar till tomten! <3 gull ungen så han lämna över alla sina nappar så nu är det slut på de!

Vi fick även en vit jul när vi kom ner mot Kinda trakterna <3 då vräkte det ner med snö! :)
Underbart att allt kan bli som man önskat sig!

Så god jul på er alla och hoppas ni fått fina julklappar och fått njuta av ledigheten och av era vänner och familjer <3

Av Sofie Karlsson - 21 december 2014 21:02

Ja för ett tag sen såg jag och min käraste ett stjärnfall ihop <3
Och jag tror på sånt i alla fall för jag tänkte en tanke och dröm och nu idag så slog drömmen in <3
Att det äntligen Skall få bli vår tur!

Det kändes så himla bra att man nästan inte kan tro att de är sant!

Det är fjärde advent och det är en HAPPY day!!!

Stort tack till dig min vän som hjälpt till <3 du skall få något fint!!
Om några dagar får ni se läsa ;)

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 17 december 2014 21:10

Ja det kan man säga vilket satans bajs pass!!!

Jag kände idag att det var dags för ett coach pass!!
Så när klockan var slagen så stack jag bort och laddade med en HEAT och så började jag värma upp.

Sen var det bara att köra
Mark med brett grepp
Och smal bänk

Svettigt? Jo men de kan man säga!
Efter första rundan så sprutade!!!

Sen blev de-
Godmorning
Militär press
Super mega jobbigt!
Och det var ej slut där :) hehe

In i bland fria vikterna och köra!

Drag
Och step bräda med vikt.
Satans jobbigt!
Och just de jag skaka i hela kroppen redan efter första setet :P haha

Men slut där? Nae icke ut och köra idiot rodd :P
JA JÄVLAR VILKET PASS!!
Kändes kanon och har fått en liten positiv tråd tråd att hålla i igen!
Men känns lite som det är försent att nå mina mål! Ja egentligen jag har hela livet på mig men jag ville ha nått
Mina mål för 2 år sen helst i somras fråga mig inte varför men! Har tröttnat lite på det här med få bli smal kanske får Acceptera att jag alltid kommer var mullig!!
Men drömma kan man alltid göra.
Vi får se vad som händer nästa år!


Och Jerry här har du lite flex :P haha
Å tack för peppen!!

Och svetten kom CHECK!!
Så skönt men min svett luktar så satans vidrigt :/ fyyyy men men

Och tårarna kom CHECK!!
Ja bakom i huvudet kommer tårarna samtidigt som jag är så stolt jag står där jag lyfter jag klarar de!
Men idag så kom det över mig när jag fick se mig i spegeln idag så fick jag bara över mig att vad stor jag är och skit tjock i nya tränings byxorna :/
När jag gjorde godmorning höll ja på att SPY! För det var så hemskt när jag fick se mig i spegeln så jag vill inte titta magen bara hängde och nae fy!!
Men coachen sa vill du stå åt andra hållet? Ja tack och ja det säger nog en hel del att han känner nog mer en vad man själv tror!!
Så gråten inombords och kämpa vidare!


Så vad händer 2015?
Spännande att se!

Puss kram!!

Av Sofie Karlsson - 16 december 2014 22:10

Ja Gud ja det måste man få våga känna! Ni skall bara veta hur mycket jag har växt detta år, så sinnessjukt egentligen från vara egentligen en Nolla i folks ögon,

Folk som säger att man luktar illa!!

Folk som tycker att man är ful!!

Folk som tycker man är dum i huvet!

Folk som tycker man inte är värd något!

Folk som tycker man var tjock och kallade en det ena och det andra!


Ja denna bild visar lite så som det kändes just vid dessa tillfällen då detta har hålt på i många många många år!

Det är Inte förns nu jag har hittat mig själv "nästan" skall jag väl säga!

Men detta år har jag växt extremt mycket som människa och hittat mycket av mig själv som jag inte vågat ta fram förut! Vågar lite mer en vad jag brukar! Får nog till och med komplimanger utan att ja behöver det jag bara får de! Och ibland tänker man de att är det verkligen till mig ?

Men jag har gjort TVÅ stora saker nu på väldigt kort tid!
I lördags nu som ni läst har jag tävlat i styrkelyft och ståt på en scen framför många människor och särkilt folk som redan kan detta har jag stått då på en scen alldeles ensam! Bara jag och vikterna! Och då stå där Och visa för många att jag är stark :/ ja det är jobbigt och jag gjorde det och att ha familj och vänner där stärkte mig något enormt!! Och mitt team älskar er ni är så jävla bäst!! Och coachen!! Ja du är BÄST!

Sen var det idag jag gjorde det jobbigaste någonsin!! Shiiiit asså jag har verkligen överträffat mig själv så enormt ska ja säga er!
Jag har då först gjort en PowerPoint presentation på 11 slide tror ja det blev! Som handla om städarna och samt om mig i slutet för som skall få känna mig lite mer och vem ja kan vara!
Och idag var det dags för mig på vår
BNI grupp att ställa mig upp och prata! Och det gick så FÖRBANNAT BRA!!! Jag är så sjukt lycklig ni anar inte jag känner väl lite så att ingenting kan stoppa mig nu!!!
Jag har gjort mycket nu som jag har överträffat mig själv så ja kan verkligen bara släppa på allt och jag visade verkligen vem jag är idag och vem jag vill bli!!

Så älskar livet just nu känner ja!!!
Så jag kan väl säga er ni som aldrig trott på mig eller ni som sa att jag aldrig skulle bli något eller ni som tryckt ner mig så långt ner i skorna som möjligt ni kan dra åt skogen!
För det jag har kämpat för det har tagit lite över 15år att rätta till! Och jag klara de och ja skall väl säga så här jag är sjukt stolt över mig idag! Och kommer aldrig tvivla på mig själv igen! Ni kommer aldrig kunna stoppa mig igen!!

Av Sofie Karlsson - 14 december 2014 21:25

Japp då är det dags för en ny vecka nya utmaningar ett stort objekt skall utföras i veckan där jag skall framföra en PowerPoint presentation ja som sagt två saker på kort tid jag utmanar mig i! :)

Men har svårt att ladda om känner jag ligger med pågående migrän anfall och skall straxt släcka mina blå för denna helg!
Varit en toppen helg verkligen! Även fått mail om förfrågan om tävla i januari med klubben.
Vi får se skall tänka lite på de.

Idag har jag inte gjort så mycket eller jo ställde klockan för gå upp och fixa frukost då det var min tur denna söndag :) pannkakor fick de bli som han hade beställt!
Sen satte ja mig och gjorde en PowerPoint presentation tror den blev kanon endå skall göra en sista slide sen är ja nog klar!
Och sen då fick ja huvudvärk tror de var lite spänningar i huvudet pga av de! Sen själv klart efter helgens tävling.
Men ja har bara tagit det lugnt idag!

Imorgon då är det bara att ladda
Om inför enu en nu vecka som sagt
Hoppas huvudverken släppt tills dess.

Så puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 13 december 2014 22:08

Ja idag var de startskottet för då kanske få en blodadtand för kanske hitta mitt kall!

Ja klockan ringa skapligt men hoppa in i duschen och svida om så stack vi in mot stan först handla frulle på maxi så ägg och kyckling samt rostbiff!
Ladda :)
Sen möte jag upp teamet på stångebrohallarna där lusselyftet skulle hållas till!

Invägning kl:8.00 vägde in på 84kg kändes stabilt :P
Sen drog vi och käka frukost i Ronjas
Bil. Sen så så var de igång klä på sin tävlings linnena sjukt snygga är som som tur var får man ha kvar dom :) hihi ja vi kunde ju köra utan särskilda kläder man ska ha pga av att vi inte har licens!
Men klockan blev dags för värma upp och det kändes så himla jävla bra om man får uttrycka sig så!
Och så var det dags för
Första lyftet i böj :) sjukt taggad och inte nervös för fem öre!
Första lyftet blev första lyft på 110kg
As bra och fint!
Andra lyftet trodde jag inte jag skulle ta på 115kg pga av vikterna jag värmde upp på var bajs tunga och jag tror nog min coach spela mig ett spratt! Och la på mer en vad jag skulle ha!

Men andra lyftet på 115kg gick kanon men jag blev för ivrig så hängde av stången för fort :/ viste att de skulle hända fan liksom :P men men man lär sig av sina misstag! Men den vart ju inte godkänd då :/ så klart!
Sen tredje som skulle jag avsluta på 120kg och det fick as bra jag lyssna på domaren och nae den var ej godkänd pga av jupet var för dåligt! Men mina lagkamrater sa tvärt om men men är de 3 domare så är de ju så!
Men jag klara alla endå pga av att jag aldrig gjort något sånt här förut :P

Bänk körde jag första lyft på 40kg
Bänk är ja inte så stark i som dom andra grenarna!
Så första lyft 40kg
Andra 45 kg
Tredje 50kg
Och alla lyfter kändes så himla bra! Kanon verkligen ! :)

Sen nästan en paradgren kan man säga men marklyft i alla fall! :)
Första lyft 120kg!!
Andra 125kg
130kg sista lyft och jag var så laddad pga av att jag vet här kan inget gå fel :) hihi
Ja hela denna dag håller jag fortfarande på att smälta ska ja säga er! <3 sjukt grym dag och mina kära lag kamrater körde på och lyfte as bra dom med! Sjukt duktiga!!!

Så allt blev summerat och jag kom på en tredje plats och jag är sjukt stolt pga av jag har som sagt aldrig gjort detta förut!

Blodadtand?? Ja det kan man säga! :) hihi och ett sjukt roligt gäng :)

Stort tack team LKPGstrenght för idag och för all pepp ni är Gryma! Och tack igen coachen du är bäst tack för du peppar & får
Oss att tro på att vi kan!

Tack älskade familj och vänner för ni kom och tårarna spruta när jag fick se er idag TACK!! Särkilt med när jag tittar ut och ser mina trollungar på scenen så blev jag extra glad!

TACK ALLA <3

Presentation


Hejsan Sofie heter jag är 26 år och jag har levt ett överviktigt liv och tog tag i de livet och blev ett resultat av -39kg men så pang på 1 år så gick jag upp 20kg!!!

Så nu är jag på väg igen med ett kämpande av en vilja av stål!!



 
  

Andra sidor ja gillar :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkivet

Se tillbaka på förra året


Ovido - Quiz & Flashcards