snuttetuffsan

Alla inlägg under december 2014

Av Sofie Karlsson - 11 december 2014 18:34

Ja axeln har bråkat en hel del sen några helger sen då vi körde tränings helg!

Så igår när vi lyfte så fan böjen är en riktig pina :/
När jag släpper stången så svider de nästan ilar i axeln och ner.
Så var fråga coachen om hjälp om han kunde ha några ider och de har han ju! :)
Så åkte dit på lunchen och det jag mötes av var två kramar :)

Men en sak jag kunde tänkt på var ta en annan tröja eller andra kläder typ!!
För urs så naken jag kände mig :/
Gå i jeans och ett jobbigt tajt linne!!
Ja det var bajs jobbigt! Sen så skulle vi ju så klart gå in i fri vikt gymet och så klart skulle de vara full späckat där inne! :/ jag kunde ju inte direkt springa där ifrån.... Så tog ett andetag och drog in magen så mycket jag kunde och bara titta ner i golvet! :/

Ja och sen så klart skulle ja sitta ner och då korvar det ju sig enu värre!!
Ja tjej problem jag vet och bara dumheter men det är SJUKT jobbigt så tårarna kommer jag vill kunna släppa den kontrolen men de går inte :/ men jag satt ju kvar i alla fall, men det blev nog extra jobbigt när jag fick veta att Rebecca skulle ta kort på mig med under tiden ja terapi i högsta grad på en gång blev de idag!

Men får leva med de där valkarna så länge dom finns där! Helt enkelt!

Så skall ta några lyft imorgon för känna hur de känns inför tävlingen på lördag!

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 10 december 2014 21:46

Jo då nu är det nära inför mitt/mina första tävlings lyft : | ska bli riktigt spännande då man ej vet om man klarar de m,m

Idag var då sista passet inför lusselyftet på lördag!

Det är ett stort steg i mitt liv att ställa sig på ett podie att vara i centrum att vara den där lilla tjejen som lyfter mycket osv men jag är sjukt stolt över mig själv men det är sånt stort steg skall ni veta att jag gör en sån här sak!

Den enda känslan jag nu vill ha bort är att inte behöva skämmas över att jag lyfter tungt! Det är många gånger jag jag får be om ursäkt nästan för jag lyfter mer. Men det är fan slut på de nu!
Så man kan väl säga så här ha mig som en utmaning till din nästa vikt :P

Så lördag skall jag gå upp och köra järnet!!!

Bara jag och mina lyft :D

Och stort tack grabbar på lkpg strenght ni är sjukt gryma! TACK!

Av Sofie Karlsson - 7 december 2014 21:55

Oj vilken helg den har gått i ett nafs!!

Ja fredag då kom äntligen sambon hem <3 så blev massa mys med honom för sedan somna på soffan båda två :) haha fredags mys??
Sen upp lördag morgon för bestämt träff med tjejerna på gymet för träna inför lusselyftet!
Så innan tjejerna kom så snacka jag med Markus som jobba på gymet i helgen super snäll kille som är lätt att prata med! Så snacka mycket om träningen osv och helt plötsligt kom vi in på min träning och vikten osv och han frågade vad jag vägde och ja jag väger hela TJOCKA 84 kg igen men ja vet de är muskler men det är mycket annat skit tyvär med som jag ej vill ha där!
Men så börja vi prata om de och så frågade han om varför jag tyckte de var jobbigt! Och så drog ja ramsan som jag har i mitt huve och de är jobbigt när man ser alla andra på
Gymet är super snygga osv och jag nästan käms för jag är så stor tjej och lyfter bajs stora vikter ja mer en visa grabbar på gymet ja tycker se är jätte jobbigt!! Men jag tycker det är kul men om jag vore som sagt smal och kunna ha mina kamofärgade betterbodies byxorna och ett snyggt linne till så skulle jag inte tycka det är svårt över huvetaget!! Men ja spärrar i huvudet!!

Men tack Markus för du lyssna även att ja inte sa hälften av allt som är jobbigt!
Men passet !
Alla vikterna kändes helt ok känns inte bra i en axel efter jag körde förra helgen med killen från Stockholm för vi körde hela helgen och grejer man ej var van vid. Så
Ena axeln tycker inte om när jag att stången inför böjen men det är
Efter åt det känns värst!
Men det får gå, annars kändes bänken bra och även marken!
Men då marken kändes lekande lätt
Då man tog ett ordentligt lyft sist då på 135kg :P
Men ett kanon pass så högst två pass kvar inför tävlingen i styrka i alla fall! Kanske är så att ja siktar in mig på kondition dom andra dagarna får se har ej bestämt mig en!

Men sen hem snabbt duscha ladda om för åka och rida!! :)

Jag har verkligen inga tid muskler kvar längre :O shiiit va jobbigt det bar och SHIIIIT va fin han blivit jag red ju en höst för massa massa år sen ja två kanske sen sist så detta är samma häst! Men han är mycket
mycket finare nu då min kära vän Paulina har ridigt honom <3 du är så sjukt duktigt samt även din fina dotter som brås på dig!! <3
Som ja sa igår du har vunnit på
Lotto och jag kommer komma
Tillbaka det lovar jag dig!

Idag blev de sov morgon och älskling hade varit uppe och fixat med frukost då det var hans tur! Och kommer och pussar på mig och säger att frukosten är färdig <3 det bara värmer i kroppen! Sen somna jag om på soffan för kände att min kropp behövde detta efter förra helgens träning samt jobb vecka och bara en sov morgon aj ja aj så trött kroppen är då ska jag säga er!
Så de var skönt att sova extra! :)
Men vi åkte sen och tvättade bilen inne i stan fick åla och leta bland alla tvättar :P
Men fick plats tillslut sen blev de raka vägen hem och fixa matlådor inför veckan och sen kvällsmat!

Så nu är söndagen slut och det är dags för en ny jobb vecka!
Och denna vecka har jag mycket att göra! :| mycket det hör med BNI då jag ska ha en PowerPoint presentation färdig helst innan torsdag men tisdag måsten den vara färdig :) hihi

Så puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 5 december 2014 22:22

Shiiit så skönt det har varit!
Riktigt välbehövligt när jobb veckan varit lite smått stressigt samt varit ensam hemma då sambon jobbar borta så sover jag på nålar ifall någon skulle komma och ta mig! :P

Som sagt blå på benen efter helgens pass som var riktgt hårt och kul!

Så måndag morgon vakna jag med lite hals ont så ja bestämde mig att nej vilo vecka och träning lördag sen kanske ett eller två pass innan tävlingen!
Sen får vi se pm jag lägger ner träningen på ett tag ja vet verkligen inte vi får se vad som blir tävlingen först så får vi se sen!

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 4 december 2014 20:29

Japp mailet har kommit! :) hihi

I helgen blir näst sista passet inför de fucking day off D :) haha

Tävlingen är så sjukt nära nu tyckte det var länge sedan vi snackade om de men pang näst nästa helg så har vi start skottet det man bara måste träna på är alla regler!! :P
Men det blir träning utav detta i helgen!

LIFT!!!

DOWN!!!

RACK!!

SQUAT!!

Ja som sagt de kommer bli kanon detta!


Sen idag har jag varit och fixat frillan!! :) så sjukt nöjd!

Av Sofie Karlsson - 3 december 2014 20:53

Ja det kanske är så bara nu för man mår lite sådär svidande hals trött seg m,m så kanske bara är allmänt men känns som om det varit så här ett tag nu!

Maskinen är slut jag får inte in någon växel just nu det har varit så här i många ha månader!
Tyvärr så har man legat i auto läge bara kört för att men har endå haft så himla kul på vägen men det är som man gått upp ut sängen slängt på sig masken för vardagen och åkt å jobbat, tränat sen hem och ta av sig masken och gå och lägga sig!
Och jag vill så gärna mer mer mer mer se resultat men ja ja ja jag vet det tar tid men jag vet så hårt jag tränat och ätit så gott ja kunnat måttligt osv!
Men så kommer ha inte längre vågen fuckar ur mitt liv totalt jag har inte ställt mig på vågen nu på jätte länge och kommer inte ställa mig heller på den pga av jag vet mycket väl att ja ej gått ner något! Och gått upp 20 kg från mitt mål snöre jag hade för 1,5 - 2 år sen dom är långt bort :/

Men om ja känner mig själv så kommer jag ju självklart inte ge upp! Men när man bara går upp upp upp upp och ser bara fläsk på kroppen och slängt mer en halva garderoben pga av jag ej får på mig kläderna! :/ så svider det i kroppen!

Men om jag sätter ett år så kommer nog beach drömmen vara år 2020 kom ihåg att jag skrev de!

Så nästa gång jag kommer väga mig nu är lucia lyftet och de känns väl sådär men men första gången och skall inte ta det så allvarligt!
Önskade bara att min bror kunde varit med mig då <3

Men puss kram på er så ska jag försöka laga kopplingen så ja får i nästa växel!!

Av Sofie Karlsson - 1 december 2014 22:06

Ja det är dags för lägga på fokus nu ett tag! Ja försöka i alla fall..

Så morgonen började med ägg och rostbiff mmm :)
Sen annars gick jobb dagen kanon.
Men idag valde jag att ha en vilo dag kanske väljer vilo dag imorgon med. vi får se det var de idag i alla fall!

Men kom inte hem när jag skulle för skulle ta ut ledigt pga av jobbat i helgen men det är ju som vanligt!
Men i alla fall väl hemma så städa jag till det kände att de var dags och det var så skönt så tvätt tvättad, diskmaskin klar samt hallen köket wc är dammsuget!
Så när jag gjort de la jag mig på soffan helt slut i kroppen idag känner ja som sagt inte så lustigt efter 2
dagars hård träning!

Men körde hårt idag med mat m,m men så fall jag tillbaka ikväll fans kexchoklad hemma :/
Blir så besviken på mig själv men bara ladda om inför morgon dagen och ta nya tag och ge mig fan på detta!!! :) det ska gå det har gått
Jag vet att jag kan jag ska KLARA DE!!
Så försöka hitta fokus mot tävlingen!

Puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards