snuttetuffsan

Inlägg publicerade under kategorin Pepp Pepp Pepp

Av Sofie Karlsson - 21 april 2014 21:00

Ja då var även denna påsk över!

Först så var vi hos svärmor och svärfar i fredags plus en "liten" cykel tur :) på 5 mil! Och mycket god mat och fika!
Sen for vi hem och somna och så iväg morgon därpå då ja "jobba" :) hihi. Som gick as bra!

Efter den underbara stunden for vi mer för påsfirande nere hos bror och hans familj <3
Påsk mat är ju gott men de räcker me de lilla sen vill ja inte ha mer! :P
Så mys och bus med barnen <3

Älskade små barn <3

Sen for vi hem till mor och far och tog kaffe i solen och även glas vin i solen <3 men blev Kalt tyvär senare :P så vi gick in och tog ägg macka :) hihi

Så blev de söndag :) och klockan ringde och vi tog och fixade frukost och satte oss ute i den fina solen och åt go frukost :)

Och verkligen ladda upp för cykel passet som skulle bli av :)

Så efter 10.00 hoppa vi på cyklarna och for iväg mot Byn Kisa och sedan mot horn och vidare till Gullringen för besöka min älskade mormor <3 och få super god mat och fika och en socker chock innan vi stack :)

Men sen var de dags att hoppa på cyklarna igen och då fick ja "bajs" ont i knät :/ inte bra men trampa på försiktigt hemåt men pappa fick komma och hämta mig utanför Kisa nästan hemma hos mamma o pappa men de gjorde jätte ont :/.
Men vi får hoppas de släpper!!

Så puss kram på er så laddar vi för en ny vecka med nya jobb dagar och nya tränings pass :)

Av Sofie Karlsson - 19 april 2014 21:34

Hej på er !

Då var de lördag och upp för käka frukost och de blev ingen bra frukost ;/ urs ljust bröd 2 st te kakor men men
Gott var de då men inte nu :P nu ligger ja och fiser som en gris :P hehe

Men en kopp kaffe och så bärde de av mot stan fick åka med killen för var så kalt och dimma!
Men väll inne köpte ja en Celsius och satte mig ner och tog de lungt men var så sjukt nervös !!!
Fattar inte varför man ska bli så nervig för!!!!
Men man säger ju att de ska vara bra att ha fjärilar i magen :P

Men tänkte att ja vill planera upp de hur ja vill att de ska vara hur och vart m,m
Och då kändes de lite skönare ;)
Så gick ner hämta grejer så allt kom på plats.
Så gick in med grejer och alla kom på plats som skulle vara med och fick även med en ny tjej de var kul.
Så gick in och berätta lite att ja ska
Vara istället för M när han inte kan m,m så ja ska köra själv idag m,m
Och satte igång med upp värmningen tur ja kan lite i alla fall men uppvärmningen gick bra tyckte ja endå!!
Sen satte vi igång och de gick kanon kände att ja var kanon :) stolt över mig själv!

Så när väl passet var slut så fråga jag alla vad dom tyckte om passet okände var skillnad på 4 vänder på varje station! Och fick svar de var skönt plus så fråga ja om jag hade sköt mig? Och fick ett stort svar JA!!!
De var så skönt att ja strekte på mig och måde så himla bra blev så glad!!! :) TACK så mycket och glad påsk på er <3
Asså shiit jag fattar inte förns nu när ja sitter och skriver att varför har jag tvivlat på mig själv?
Varför?

Man är så dum mot sig själv!!
Men ska försöka bli bättre på de men de ska ju heller inte gå till över drift att man blir för kattig för då tillslut är de ingen som gillar dig!! Ja jag skulle inte tycka om någon som blev så i alla fall! Men stöta sig själv i de man gör
Ska ja bli bättre på!!!

Så lite nervös som sagt ser ni på kortet men mitt snygga pannband fick ja bytta ut M tog av sig sin chefs keps och fu ska ha den!! Ja okey ;)
Så fixa frillan och tog på mig den :) hihi

Så såhär glad nöjd såg ja ut efteråt!!!

Så jag säger till er som jag själv skall lära mig att sluta aldrig tvivla på dig själv!!!

Så de säger ja puss god natt <3
Och tack M för allt stöd idag!!

Av Sofie Karlsson - 18 april 2014 22:15

Tja ja de blir att starta med gårdagen så klart japp jag jobba de var lugnt på jobbet och innan ledighet så tog ja ut enu mera ledigt :P sluta kl 13.00

Så ja stack till gymet körde mage och rygg!! Gick kanon och fråga även Hern om hur vi skulle lägga upp lördagen! :) inte nervös en men de kommer väl ska sätta mig ner och skriva ner hur jag vill lägga upp de och vad för något ;)
Så hoppas de hjälper mig på traven!
Ja hoppas ja har ork till det imorgon att cykla in ja hoppas de :) blir lite innan så ja nog hinner träna med ;)
Men tränings annars gick kanon igår!
Så när de passet på gymet var färdigt blev de hoppa på cykeln för att trampa hemåt ;) men jag rekommenderar inte att cykla hem med migrän :/ urs urs urs urs.
Så hem la mig i soffan somna och vakna med enu värre värk.
Så la mig i sängen och somna som en stock och vakna vid 23.00 och var helt slut och mega hungrig så älsklingen stekte hamburgare till oss sen poff somna ja igen och vakna tyvärr imorse med värk igen :-/

Men inte så farligt så käka frukost och sen begav vi oss för fira lite påsk med svärföräldrarna <3

Så där blev de middag kassler och potatis och massa sallad!!! Mumms
Sen svida vi om :) för ge oss ut på cyklarna <3

Så 5.5 mil fixa vi ihop idag <3

Nu ägg macka nere i magen och skall snart slänga mig i sängen för vara pigg och glad imorgon biti!!
Puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 16 april 2014 21:31

Hejsan!!!

Idag var en ny dag och en härlig dag ja var laddad idag för både jobb och träningen å passet!!

Men jobbet allt gick så bra så skönt!! Fick mycket gjort och även VAROT och gjort rent en kristallkrona :)

Skillnad va :) hihi as nöjd!!
de är så kul att se få se resultat i något i livet!!!

När klockan slog 16.00 så stack ja till gymet och ladda med en Celsius och snacka med den underbara personalen!!
Sen kom coachen och sa vad ja skulle fundera på så ja stack och värmde upp och tänkte på vad ja skulle ha för olika delar på passet!

Men de är mycket att fundera på för bli accepterad och trodd!!
Men verkligen en utmaning för mig så kallad "challenge" ; )
Men kanske ska skaffa mig en chefs keps??

Puss kram på er <3
Hoppas de känns bättre nästa gång!

Av Sofie Karlsson - 15 april 2014 20:33

What day!!!

Mini sovmorgon och den var välbehövd tyckte ja verkligen !!!
I alla fall efter gårdagens tränings pass!!!
Armarna jo tack de känns!! GÖTT!!
Och mina ben känns de i efter dom dubbla cykel passen ja även han med igår ;P hihi

Idag har jag jobbat uppe hos mina kollegor i Norrköping herre Gud va lustigt men va kul att ha dom nära kunna skrata med non :) hehe
fått mycket gjort även kan ja nu koppla in så ja kan ta emot samtal så de skall ja testa imorgon :)
Så stort tack till alla på Norrköpings kontoret en toppen dag <3
Så även idag blev de cykling på schemat så ja trampa hem ifrån Norrköpings kontoret :) men shit va långtid de tog genom stan :/ men ja hitta ut!!
Men trampa på å trampa på!!
Så ringde killen att han skulle komma ta väskan för den vägde nog 5 kg tror ja så de var tungt på ryggen!
Men trampa på och kom fram till killen och då hade jag 2 km kvar till 2 mil så han tog väskan och ja cykla vidare de sista för sen hoppa ja in i bilen för kändes sisådär i knät :/
Så lyssna på kroppen så kommer man längre!!! Eller hur ;)

Sen man vill ju så mycket mer samen jag har börja vänja mig vid tanken att detta kommer ta tid detta med min kropp just nu ja som sagt får vänja mig att få va knubbig en lång tid framöver !!!
Så mycket ja försökt nu den senaste tiden så får ja bara flytta med och gilla läget!!!

Satsa lite mer på jobbet och även den nya detaljen i livet skall smidas in så ja känner mig trygg och de är något ja velat länge i mitt liv men trodde ej ja skulle få men att ha människor runt omkring mig som tror på mig är en konstig känsla så då får man passa på att ta chanserna och se om de går ;) tack bästa coachen!!!

Av Sofie Karlsson - 14 april 2014 21:29

Tjena hejsan!!

Ja shiiit asså vilken måndag <3
Lämnat in cykel och fått tillbaka den som tipp topp!!
Sen har ja ju själv klart jobbat ;)
Kollat på städjobb och fixat och donat!! Haft måndags möte med chefen m,m ....
Tagit med mig allt hem så ja skall kunna jobba upp ifrån Norrköping imorgon pga ledningsmöte men dom är så duktiga i Linköping dom sköter sig själva :)
Men när väl tiden var inne för att sluta så stack ja till gymet för träna med finaste R :) och M så vi visade M hur man värmer upp de var kul :P hihi
Men vi körde bickeps :) de gillar R!!
Sen ett rygg pass...
Känns lite men kommer kännas imorgon kan man väl säga!!
Men de var inte slut för jag fick även åka med R en bit så ja kunde hämta ut cykeln :) så den var klar så ja bytte skor utanför sen begav jag mig hemåt men stanna hos fina Lotta för hade ju glömt vatten flaskan och hörlurarna så jag fick låna de av fina Lotta :)
Tack <3 <3

Så sen trampa ja iväg! Gick kanon så länge man har musik i öronen så går de lätt endå!! Inte lika jobbigt för tankar som rullar förbi!
Låren jodå de kändes allt! Kan man säg efter gårdagens tramp i motvind!

Sen när ja kom hem var jag riktigt nöjd med mig själv kändes kanon :)
Så la mig i soffan en stund kolla tv!
Sen kom älsklingen hem och ja prata med mammi och så kom karln in i tc rummet och hade svidat om till cykel kläderna och ja vill ju med!! Så la på med mammi fort så trampa vi iväg :)
Motvind, brände lite i benen men se släppte och vi trampa på bra!
Höll snitt 22km/h men kom upp i 30km/h ibland!
Riktigt gött att trampa på med non riktigt kul!! MEN uppförsbackarna asså dom är ju fan inte kul!!! :/
Shiiit ja har inte kraft att bara trampa på de bränner sattan men älsklingen trampar på som aldrig för!! :) han skulle cykla med bror han i uppförsbackarna för han är en jävel med i backarna!

Men nu ska ja säga er ligger ja utslagen i sängen och skall snart slänga igen ögonen :)

Så puss kram på er <3

Av Sofie Karlsson - 13 april 2014 18:42

Tjena hejsan på er <3

Ja de blev kliva upp skapligt vaknar jätte bra om mornarna nu <3 så skönt att få känna sig utvilad.

Så upp käka frukost och sen begav vi oss ut för trampa lite cykel :)
Så himla kul att trampa iväg ihop vilken känsla slippa trampa ensam :)
Men han trampar som fan min man :P men så stolt att han har sån kämpar glöd!!
Men vi cykla bortåt Lill kyrka och svängde in där och där börja helvetet "MOTVIND" kan man lungt säga så vi hade motvind från lillkyrka och till Beatelund och de var tufft men den sista 1,5milen var med vind och då trampa vi på som aldrig för!! Så jävla härlig känsla underbart!!
Men sen blev ja sopp slut jävlar asså as trött verkligen så har slumrat till på soffan en stund nu på eftermiddagen :) efter pannkakorna vid lunch däcka ja :P de där med mjöl tunga grejer!!

Men motvind kan vara många saker och ja känner att allt ligger i en enda stor motvind just nu!!! Men ja hoppas hoppas verkligen nu att de släpper för ja vill verkligen de!! <3 tänk om ja bara kunde få 1,5 kg jag skojar inte ja skulle må så mycket mycket bättre så ja håller tummarna <3

Men puss kram på er så ska ja börja styra med Söndags maten fläsk filé med rotfrukter <3

Puss kram på er :)

Hejsan Sofie heter jag är 26 år och jag har levt ett överviktigt liv och tog tag i de livet och blev ett resultat av -39kg men så pang på 1 år så gick jag upp 20kg!!!

Så nu är jag på väg igen med ett kämpande av en vilja av stål!!

Andra sidor ja gillar :)

Arkivet

Se tillbaka på förra året