snuttetuffsan

Inlägg publicerade under kategorin Vätternrundan 2013/2014

Av Sofie Karlsson - 17 juni 2013 21:45

Ja det är rätta ordet ;)

Kan liksom inte fatta att ja har klarat 30 mil på min egna ben :) helt sjukt!
Men all pepp ja fått och alla som trott på mig och alla som inte gjort har gjort mig så jävla stark och älskling du är den bästa som verkligen peppat mig hela vägen <3 och bror stort tack igen för all all all hjälp!! Hoppas vi kan få ett pass ihop igen snart :)

Så ska sätta igång med träningen igen ska nog börja denna vecka känns rätt i alla fall :) så nu focus på muklerna och löpningen :)
Och som sagt mina mål är inte klara på långa vägar!! De kommer liksom bara mer och mer ja vill nå..

Så blodomloppet klara ja av som en dans ja nästan i alla fall men var som sagt så himla otränad :P
Sen Vätternrundan som ja chockade många och även mig själv :D

Så vad ska man hitta på nu :)
Ska spåna lite till på vad ja ska hitta på men först börja träna :) så får vi ta de där ifrån men imorgon blir de köpa en plata Celcius och shoppa loss lite.
Jobba in så många timmar idag så kan gott få gå hem skapligt imorgon :)

Men nu sova kl ringer 4.30 :) dusch å sen Iväg till jobbet och möta Therese :)

Puss god natt <3

Av Sofie Karlsson - 16 juni 2013 12:40

Ja mer bara mer

Helt sjukt ja kom i mål helt galet!!
Och skulle aldrig fixat det utan er <3
All pepp och allas andras o peppande gör mig pepp :)
Hört några som inte trott ja klarar de så bara de gör mig enu mer pepp! Och ni är guld värda som peppat mig hela tiden och hela dagen igår <3

Ja starten shit alltså :P
Rulla fram i första fållan sedan in i andra och pang så gick skottet för att följa motorcyklarna ut genom staden :) så trampa på men FAN
Va det blåste here Gud och själv tänkte ja ju inte alls på vad ja skulle ha på mig :/ vart fel blev kortbyxor och Line T-tröja och vindjackan :/ och var så jävla kalt så frös som en gris..
Så i Ödeshög ringde ja Anders och Lillen att dom fick komma dit så ja fick mer kläder så blev mycket bättre men var inte på topp kan ja säga er sa till dom att ja skiter i det !! Ja de är bara att hoppa in i bilen sa Lillen. NAE DE SKA HON INTE SÄGER ANDERS!!!
Tack älskling för du tror på mig att du vet att ja ska klarat!! <3
Så då cykla ja in i depån tog honungs vatten varmt så hävde i mig de sen upp och hoppa igen trampa vidare :)
Sen gick de fort stanna ner i Jönköping och åt köttbullar och Mos och mjölk till gick på toa med.

Tanken var att inte stanna på så många depåer men mina fötter palla de inte :/ hade så jävla ont så fick stanna vid varje depå för att ta av skorn :/
Men dom sista milen fy fan säger ja bara grät igenom dom sista 7 milen tror ja de va för hade så ont hjälpte inte att ta av skorna längre värken satt fortfarande kvar..
Tänkte de kan ju fan inte hoppa av nu de är ju inte mer en 7 mil kvar nae för fan kom igen nu tänkte ja för mig själv och många som cykla förbi och hörde att ja hade ont och grät så sa dom kom igen de är inte långt kvar nu!!!

Så träffa ja på min mat kompis som ja träffa i Jönköping :) så hängde på henne i 2 mil sen kom fötterna emot mig börja bränna enu mera.
Sen visste man ju ungefär hur vägen var från stora hammarsundet så den jävla bron eller efter bron är det en rejäl back jävel kan man säga så då hade ja så ont så stanna och tog av mig skorna igen.. Så prata med en gubbe som satt och heja på alla vid väg kanten så han kom fram och fråga om cykeln var till salu :) nae verkligen inte men mina fötter kan du få köpa :P hehe

Så sa hejda till honom och trampa vidare och vidare vidare. Så kan alla jävla backar fy fan alltså dom sista ja trodde ja inte skulle palla men nae för fan kom igen nu då kom jävulen inom mig fram :) segt var de sista depå stoppet strunta ja i för hade så ont i fötterna och i slutet de hjälpte liksom inte att släppa på skorna så då strunta ja i den sista och trampa på och när sista skylten kom 1 mil kvar den milen var den längsta jag varit med om!!! Herregud.. Men fram kom ja och såg mål om gången och aldrig gråtit så mycket ringde Anders för att ville krama honom <3 men så kom ja inte fram men min kära svärfar kom fram så var bara att torka tårarna och prata med honom så längre fram sto dom så fick rosor av dom och även Anders kusin och min svärmors syster dom kom fram och sa grattis :) som hade också hållit koll på mig hela vägen :)

Så var så härligt att komma in i mål :)
Ja gjordes liksom :)
Så fick även medalj :) och då fick ja se johanna som gått i samma gymnasie klass stod och dela ut medaljer så sa de dig johanna vill ja medalj av :) och de fick ja!! <3

De blev inte många knop gjorde igår kan ja lova :P men de shit när ja kom i mål så pang så blev ja trött och ögonen höll på att få igen av sig självt :P.

Var tvungen att väga mig när ja kom hem för hade pratat med brorsan sa hur de gått och han tyckte ja var duktig så sa han att han hade gått ner 4 kg jävlar tänkte ja :) fränt endå!
Han cykla även på 9 h och 45 min tror ja men under 10 timmar :) så jävla bra!! Grymt jobbat brorsan!
Men blev pizza när vi kom hem och sen somna vi :) Anders var lika trött som ja lustig :P hehe nervös kanske!

Men ja vägde mig med och blev 3,5 kg :P fränt snacka om förbränningen är igång :) hehe

Men 17 h blev de för mig och de var de ja hade räknat med 16 -17 h
Och ja är nöjd ja kom ju i mål aldrig kört Vättern innan och kommer så pass på timmarna tycker ja va Bra :)

Så lilla blå och ja ska vila nu ett tag en vecka ska ja vila sen blir de börja på gymet om 1 vecka. Och så får vi se vad ja ska göra här näst?? Är ju frågan!

Men puss kram <3
Ska ja inte Soffan läge och inte göra ett shit sova kommer ja säkert göra :) hehe

Ser lite trött ut kan man ju säga med denna bild kolla liksom leendet = över trött :)
Påsarna under ögonen herregud :P

Av Sofie Karlsson - 14 juni 2013 21:21

Ja snart är de dags lite nervig kanske :S men tagit sista ciggen för lugna nerverna och sista och sista de får vi se!!

Men blåsigt är de :/ men de är bara pina igenom :)
De blir nog bättre!

Så om 3 kvart är de starten som gäller och om ni vill följa mig genom min färd så är mitt start nr 6123 och grupp 77

Tagga tagga tagga

Av Sofie Karlsson - 14 juni 2013 19:31

Jajje men fått massa energi kakor av brorsan och energi gel.
Så energi kakorna 1 gång i halvtimmen :) sen 1 gång i kvarten med energi dryck som ja ska smutta på.. Vitargo energi.

Men nu sitter ja i bilen på väg in till Motala :P så nerverna börjar krypa sig på :S
Fått stora kramar av svärmor och svärfar lycka till :)

Men de blir nog bra de här ;P

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 13 juni 2013 22:16

Ja hej hopp så är Vätternrundan framför mig :/ shit va fort de gått glömmer inte när ja skulle cykla hem första gången från stan älskling släppte av mig vid tallboda macken och ja trampa på men va de blåste och va tungt de var :P here Gud
Men har ja sagt att ja ska göra något så klart som fan ja ska fixat med :)
Så blev mer och mer cyklande men blev en dip ner i att inte cykla tråkigt orken försvann men då peppa brorsan mig att kom igen nu försök att cykla längre syrran :) så dagen efter då ja prata med honom så va fan hoppa ja upp på cykeln och trampa runt Roxen så pang så kom benen igång igen så helgen efter de cykla ja Roxen runt igen lördagen och sedan söndagen ner till kisa :) och då med nya cykeln som ja fick av min finaste Älskling <3
Lilla blå kom till familjen :)

Sen gick de fort med milen poff så var ja uppe i 64 mil tänkte räkna ut att klarar 100 mil innan Vättern men då kom dipen igen :/ suget borta när ja inte cykla med non för ja fått cykla med både brorsan som gav massor :)
Och cykla med bästa paret Clara och Jocke :)

Så som sagt ingen stress så de ja kom upp i blev nästan 90 mil :)
Dö bra könner ja i alla fall :)

Så imorgon då gäller de :D
Puss och god natt!!
Ses vi på Vättern??

Av Sofie Karlsson - 12 juni 2013 21:32

Asså shit nu snart är de på allvar liksom :P
Ja inte nervös en i alla fall men de lör nog komma men har inte pratat med bror idag heller :/ måste prata med honom imorgon annars lär ja bli ett nerv vrak :P

Har en liten detalj kvar läste på Vättern sidan pm reflexerna och lysset och lysset måste lysa 300 m framåt :/ stor inte mitt gör de ja köpte föra året så får åka in till biltema imorgon och fixa de sista efter jobbet..
Startbeviset är utskrivet så bara en underskrift som fattas Gud hjärtat börjar pumpa redan nu :S here Gud!

Men så kollade ja runt lite om ingen känsel i fiffi och om man säger så hör har ja cyklat fel i över 80 milen som ja cyklat ja vet ju inget om hur man ska sitta m,m och antagligen har ja suttit mer med fiffi en med sittbenen så blir att kolla på de imorgon :/ jävla shit
Så hoppas ja inte får men i framtiden!!

Men men de får man väl ta då!!!
Nu ska ja nog försöka sova så ja orkar med att städa imorgon men tur ja jobbar med bästa Therese <3 som kan stöta upp en :)

Så puss god natt!!

Av Sofie Karlsson - 10 juni 2013 17:09

Jo men vist inte många dagar kvar herre Gud va fort de går alltså!!
Inte nervös nu i alla fall men de lör nog komma :P

Har cykel lilla blå, hjälm, pump, slang,Vitargo energi, handskar, halsduk, cykel byxa, regn jacka, cykel skor, cykel tröja och T- tröja, vatten flaskor tror ja har allt ;) hehe
Men ska införskaffa ett par korta cykel byxor imorgon :)

Men som sagt inte många dagar kvar till start skottet :)
Spännande :P

/S

Ovido - Quiz & Flashcards