snuttetuffsan

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofie Karlsson - 31 januari 2015 15:25

Ja denna vecka har varit full späckad med grejer första dagen fullt ös på skidorna super kul verkligen!
Med bastu och en hel del dricka :)

Och så klart puffa en skumpa med bäste vännen i backen!

Onsdags morgon kom min älskade älskade sambo hit klockan 4.00 ringde han och kolla vart vi bodde och så kom han min älskade lilla fis Så glad men hade det lite på känn att han skulle dyka upp! :)

Sen onsdag morgon när vi gick upp till dom andra så blev dom så glada att lilla Anders kommit :)

Men så blev de inge skidor för oss brudar då vi gav oss ut till badet istället :) så vi plaskade i vattnet och bubbelpoolen och sedan möte upp grabbarna på afterskin! :)
Så satt där och hejade på vår Anton som sjöng på scenen :) haha
(Kände honom inte) haha

sen åkte vi tjejer hem och vi började med maten och så skulle grabbarna skida hemåt!
Men alla grabbarna kom upp men inte min älskade sambo! :/
Dom hade tappat bort honom!
Vart är han? Var min fråga!
Jag tog på mig jacka och gick ut för att leta efter honom! Och älskade Oscar följde med! Så vi ringde till reception för kolla om dom sett något!
Men dom satt igång eftersök på honom! Kändes inte så himla kul urs har aldrig känt mig så maktlös!

Efter 2 h så ringde dom tillbaka för att ringa till fjällbevakningen!
Kändes inte alls bra så jag kunde inte vara stark längre så skrek och grät och ville bara ha en cigarett för första gången sen jag slutade.
Viste inte vart jag skulle ta vägen!
Men fina Vänner som man har så fanns dom där som tröst tack Fina ni
Men jag var tvungen att utblick prata med mamma min Och då ser jag någon som går och där var han Gud vad glad jag blev Älskade älskade lilla vän !!!
Så han kom in och var väl behållen men väldigt kall!


Men dom andra dagarna har varit toppen Och fick ingen luft fast endå fick jag de men det gjorde så ont att andas så jag fick sån panik!
Så Elin åkte ner och sa till om hjälp så skoter räddarn kom och hon fick sig ett skratt pga av hon hjälpte till att hitta Anders!

Men det släppte när hon kom men hon kände på mina revben och det var inget som jag kände då!
Men efter jag åkt iväg fy fan och nu skall vi inte prata om :/

Ont i nacke
Ont i högersidan revben
Ont i vänster sida revben

Så ja denna vecka blev något alldeles!

Men en mys dinner med världens bästa vänner
Och ikväll blir det mys med film och käk Imorgon hemfärd och måndag också ledig!





Så så en kanon vecka och jag tror vi hittat sommar hiten :) hehe 

Viagta, biff og bernaies :) 

puss kram. Och hångel!! 

Av Sofie Karlsson - 26 januari 2015 23:38

Ja första kvällen gick ju som planerat vi hade trevligt vi shota vi drack ci skratta ja vi hade så kul som man kan ha!!! ;) hihi

Lite bilder från bilresan upp.
Och kvällens bravader! :)

En helt underbar kväll :)
Mycket trevligt och det var en mycket lyckad första kväll då en har spytt :P haha en somna på soffan och en vakade över soff sovarn!
Det åts natt macka m,m och lilla ja gick och la mig och fick sova med lampan tänd bredvid mig och fick ta till min fars knep en fot i golvet!
Ja fy satan vad det snurra :P
Men vad kul vi hade! <3

Och det blev så klart en toppen dag i backarna! Tyvärr mycket blåst och snö men fort ner så är de lugnt :)
Många fina vurpor har vi sett idag med så VP får bära den fina västen imorgon!


Men nu skall ja släcka mina små blå och vakna något piggare imorgon biti för ge mig ut i backen till 9.00 :)

Så puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 21 januari 2015 20:40

ERROR!!!

Ja klockan hade slagit 16.15 och de var dags för länge sen igentligen!
Alla gått och åkt hem så satte jag mig i bilen för att starta min vita fina och åka hem :)
TÄNKTE JAG JA!!

Den startar inte :( NEEEEEJ!!
Underbart vilken jävla kväll!!
Satt 1h innan jag fick tack i någon och fick tag i vem jag skulle ringa fick ett nr och så kom bärgaren! :)
As bra grubbe och fick följa med till ENGSTRÖMS ! Körde fram mig till framsidan för hjälpa mig med hyr bil!
Väl där fans det ingen hyr bil då kunde grabbarna låna ut en så länge åt mig men då fick jag inte låna en bil av själva försäkringen dagen efter var tvungen hitta en bil samma dag!
Men fick tag tillslut en på Statoil :)
Så just nu stor det en Volvo hemma !
Får låna den i tre dagar tills ja min bil funkar igen! Hoppas min bil blir klar snart :/

Skit kväll!!



Men den andra saken var satan vilken TRÄNINGSVÄRK!!! Jävlar :) haha!
Hade träningsvärk igår så in i kunde fan knappt gå! Så jävla skönt!
Ursäkta för svordomarna :P
Men måste utrycka mig :)

Men kunde ju knappt gå och igår hade jag lovat dom att vara med på passet och det var jag men vilken jävla träningsvärk :P
Spyde??? Nja det var nära!
Men sjukt duktiga var dom igår!
Många peppande och alla var påt och Glada!

Sjukt stolt över mig vara chef dagtid eller ja 24h dygnet typ!
Men tisdag kvällarna helt underbart roliga! :)

Men jävlar asså vilken träningsvärk jag har idag det går inte att beskriva!

Men det är så skönt för jag har så himla svårt att få träningsvärk oavsett hur mycket jag kör!
Men nu 2 nya riktigt bra gris-pass :)

Så himla gött!

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 19 januari 2015 21:04

Ja min vapendragare var sjuk idag :/ så tänkte att nae då åker ja hem efter jobbet tänkte jag en kort sekund!!

MEN NEJ!!! Det blev kolla coachens schema för se om ja kunde köra med honom!!!
Och de kunde ja så klart :) YEEES!
Så väl jobbat klart blev de åka hem med mitt älskade monster och så in igen för byta om på gymet och sedan upp för avnjuta en HEAT med den fina personalen!!

Så var de att sätta igång poff så körde vi igång passet och de var dags att köra slut på benen! : | aaaaa

- Knäböj
- baksida lår
- framsida lår
- ben press

Sedan in i salen och köra utfall fram och tillbaka i salen : | jävlar vad de kändes!!

Ett redigt gris-pass ja jävlar så himla skönt!!!

JAG BEHÖVDE DE!!!

Och blev lite deep talk Efter åt och de var även skönt de med för någon sol lyssnar och förstår! Ingen som säger ja ja ja ja och inte lyssnar för fem öre!
Är skönt med någon som lyssnar och kan bolla ide'r med en och tror på en!
Tack för de coach nu har jag lite att drömma om en dröm att drömma om <3 hihi..


Nu dags för sängen då klockan ringer 4.30 upp och åka lämna monstret hos bästa jobbar kompisen sen iväg och städa till de :)
Sen möte och BNI imorgon! Och massage :) hihi

Puss kram <3

Av Sofie Karlsson - 15 januari 2015 20:18

Ja jag kommer nog inte skriva så mycket mer en att det har varit en jobbig dag många känslor och känslan att bli så kallad "OverKord"
In svengelska så är de blandade känslor.
Men mycket bra känslor med de får man inte glömma!

Tack för mig sista dagen imorgon sen helg!

// kram

Av Sofie Karlsson - 14 januari 2015 18:16

Ja idag var nog den dagen jag kände att hur långt kan de gå?

Förra veckan var mycket på jobbat snabba tre dagar efter ledigt men känns som man jobbat i flera veckor endå pga av alla andra varit lediga i mellan dagarna.
Men från i måndags så har ja jobbat sen 6.00 på mornarna och två kvällar nu måndag & tisdag och igår var ja helt slut :/ gick och la mig somna på stört och vakna helt slut igen!
Men upp klockan 4.30 igen imorgon biti.

Men idag så har ja jobbat så mycket och endå så lite men fullt ös, städat med bästa Madde på morgonen 6.00-8.00 sen handla mjölk till jobbet annars blir man halshuggen!
Sen tillbaka till jobbet äta frukost två ägg och en kopp kaffe.
Sen hoppa in för bogsera bil för någon borrat hål i en av våra bilars tank!
Sen datorn när jag kom tillbaka och jobba jobba jobba fullt ös verkligen!
Ibland vet ja knappt vad jag gör.
Ringde även en kund och var lite fundersam varför städarna var hos dom när dom skulle ha SS på fredag!

Och jag vet ju att hon har sagt till om de pratat med mig m,m men jag kan inte ta emot samtal när jag är borta från kontoret jag blir så ledsen och blir skrämd av mig själv när detta händer jag åkte inte ens till jobbet idag för jag pallar inte idag var nog droppen jag sa till mig själv att klockan 14.00 ska ja vara på gymet!
Det är bara så jag måste annars pallar ja inte!
Klockan ticka ticka ticka och ticka klockan blev 15.40 när jag kom hem utan att ha tränat!
Var tvungen att ringa till Rebecca och förklara Mig varför ja inte kom :/
Blir så ledsen vill träna ha rutiner men ja bara orkar inte just nu!
Sen hem i sitt kaos vill ha de ordning och reda men flytt kaos eller ja inte jätte mycket men rätt mycket kaos!!

Men orkar inte ta tag i något hemma knappt men elden måste igång och den putrar och tvätten måste tvättas annars får ja gå naken till jobbet. Och de vill nog ingen!

Så ja det är rätt mycket just nu och möten hit och ditt.
Men bara jag endå kunde få slippa bröstsmärtorna för de är det som jag inte gillar :/
Rutiner, regler m,m om ja endå kunde hitta tillbaka till de igen!


Av Sofie Karlsson - 13 januari 2015 21:23

Ja tänk om det vore helg typ dubbel helg?
Skulle göra vad som helst för att få vara ledig för det är så sjukt mycket som måste göras och som jag vill ha gjort så det är bra för mycket ibland!
Två uppstarter igår som ja skrev och skall fortätta att vara på en å samma hela veckan pga av tjejen skall komma in ide i lugn och ro!
Och för vi skall kunna noll ställa städningen.
Madde är super duktig hon gör de hon ska och ser saker så detta kommer gå kanon!

Har varit inne i stan och jobbat på mitt andra jobb ja det kanske låter lite roligt 120% på städarna sedan kvälls jobb på Actic en dag i veckan bara ju men endå det är ju något ja även tycker om träning!
Så dig är ju pass challenge som gäller och idag fick dom smacka på blod alla slängde sig på golvet när vi var klara! Tänkte att ta bort en grej för varannan vecka köra tabbata k slutet och dom kommer nog hata mig då :)
Men jag vet ju själv hur kul de är och hur skönt det är!

Men nu äntligen ligger ja i sängen för att koppla av läsa och se vad som hänt sedan släcka mina blå för denna kväll också och hoppas mina knän mår bättre imorgon! Men skall säga er det är fan inte lätt att sova för har ett överlyckligt monster här hemma som leker för fullt imorgon hjärtat skall mamma komma och mysa med dig <3

Puss kram

Av Sofie Karlsson - 12 januari 2015 20:54

Jo då de är grejer de!
Men man vill ju ta de typ om man vill att de ska släppa i näsan när
Man är förskyld för de gör de kan ja säga er.

Men nu ligger ja här i sängen med Tigerbalsam på mina knän :/
De var inte riktigt så ja hade planerat min dag!
Trodde det där hade släppt gällande mina knä smärtor inte alls kul blir så ledsen på detta när jag inte gjort något speciellt heller inte så att jag lyft skrot i flera dagar i streck jag har inte sprungit ett maraton!!!
Tänk om jag inte skulle hoppat upp på den där satans cykel jäveln förra året innan Vättern så skulle ja inte haft de här! Utan jag kanske skulle sprungit innan jag börja trampa!

Tjuter av ilska!

Börjar nästan att tro att har jag fått ont i knäna pga av jag gått upp i vikt igen? Kan de vara så? Kan 20kg vara en liten jävla börd i det hela?
Asså som sagt jag vet varken bu eller bää längre känns som vad jag en gör med min kropp just nu så går det åt pipsvängen!!!

Helt slut trött ätit 2ägg 2koky korv med bröd hemma förut innan jag jobba och en muffins
Ja den hår maten blir man varken smäl eller fet av men hela dagen gick åt pipsvängen så fort jag planerar något så blir det aldrig som jag har tänkt mig att de ska bli!
Så nu ligger ja är bajs arg och orka inte gå och duscha så jag duschar imorgon biti kl 4.30 SUCK!

Puss och natt!!
Hoppas er dagen varit så himla bra!

Skapa flashcards