snuttetuffsan

Alla inlägg under december 2012

Av Sofie Karlsson - 31 december 2012 17:09

Ja ni vad tiden går fort :/
Redan ett nytt år framför oss vad ska hända detta år?? De är frågan det :)


Detta år som snart är slut så har det hänt massor eller?
Jag har blivit arbetsledare för hemstäd i Linköping :) sen har jag nog gjort den största resan i mitt liv att gått ner 38 kg men det är 3 år nu så jag har inte varit lika duktig som alla andra eller José har jag fast jag har inte gjort det på 6mån eller 1 år.. Jag har satt mina mål steg efter steg!!
Men fin slippandet är kvar de tar vi detta år ;) vi kan kalla det SLIM ÅRET :) Hihi men jag är en lycklig tjej idag smal och helt otroligt att man kallat sig själv för smal och det ska man väl göra när nyårs klänningen är i stl S :)
Och köpt mina dröm byxor i stl 28 och ett annat par i stl 27 man kan väl kalla sig själv för smal då :D
Sen detta år har vi flyttat enu en gång ;P men trivs ganska bra i det lilla rosa ;) men de blir bara bättre och bättre!!
Det har varit motgångar i mitt liv detta år med men det har jag mig själv att skylla jobbat för mycket och glömt bort mig själv :/ en sak ja ska bli bättre på i nya året!! Sen skada jag mig i låret med bär jag sprang milen så det är en grej jag måste tänkta på med behöver inte ge 130% på en jävla gång :P men sån är jag känns de OK så kör ja bare!!
Sen har jag kommit närmre mig själv inne i lilla Sofie kroppen och fått bort saker som inte skall vara där som bra för mig ont!!! Det skall jag inte göra mot mig själv en enda gång till!!


Så nu på väg ner till mamma o pappa för att fira nyår där <3 med även Mary och Micke :) ska bli supet trevligt!!


Så. 2013 mitt SLIM ÅR och vad kommer dit vara?
Vi ses nästa år mina älskade vänner
Och jag börjar nya året med ledigt och två dagars mys med min älskade mamma <3


Gott nytt
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 29 december 2012 21:49

Ja igår va de sista jobb dagen innan min ledighet :)
Och allt gick så bra så tiderna går as bra plus städet med :) fick även julklappar av kunderna :) så fick en julklapp som vi skulle gå in på internet och beställa måste gå in och titta :D dom är så himla gulliga <3
Så var det super halt i korsningarna :P haha och jag bara garvar och Clara med hahaha!!
Sen varma spisplator :P som man inte ska känna med handen på Sofie!! :P brände mig lite men kände över och då var de inte så varmt men så la jag handen på lite snabbt och de va varmt :P hahaha
Så igår vart jobba sent :/ och åka förbi systemet och handla mat innan hemfärd och bör man väl ätit mat så skulle ja ta ett glas vin men nae jag däcks som en klubbad säl i soffan!! As trött!! Men sov 1 h kanske men kunde för fan inte sova i natt :/ så då imorse när vi ätit frukost så somna jag i soffan igen :/ för inte fått Non sömn!!!
Men väl uppe igen så åkte jag till Sara och marcus och hämta ved och drack kaffe för Anders lå hemma och mår skit :/ lite feber och ont i halsen!! Så fick ja ta tag i veden och åka handla så ikväll vart de fläskfilé och potatisgratäng :) mums!!
Så inte många dagar kvar tills man ska ta tag i livet igen :)
Dom där jävla nyårs löftena! Men de är inte mitt utan min tränings period börjat igen och sakta och säkert fram ska de gå!! Och sen får vi se om ja tar gym kort eller inte :S är osäker en men vi får se..
Imorgon i alla fall ska jag in till stan äntligen få träffa älskade Sanna <3
Så ska vi gå på stan ta en fika handla lite grejer :) sen hem och fixa mina naglar!!
Men ni nu ska ja sova förhoppnings vis :)
Puss kram
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 27 december 2012 20:11

Japp sen har jag ledigt :D
Men mycket att göra innan ja får åka hem imorgon lönerna godkäna tider m,m !!!! Sen får vi Se vilken tid de slutar på :/
Idag har de gått bra Clara fixar både städa och hålla tiden :) super bra
Imorgon kör vi igen :)

Idag vart de mycket jobb trött ont i kroppen :/ :/ inte kul men de går över när man gifter sig :P
Och idag fick vi även en jul klapp av en ha kund :) chokladstenar !!
Häftigt så får se hur dom smakar..

Ne ni blir ett kort inlägg ska fasen gå och sova, så sjukt trött!!
Natt natt!!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 26 december 2012 21:08

Ja det är de rätta ordet :)

Ja nu har jag ÄNTLIGEN köpt min nya tv bänk!!! Wiiiieeee
Så den gamla bänken kom Anders min älskling på värsta ide'n :) oj oj oj :)
Då satte vi den gamla bänken bakom sängen eller vad man ska säga :)
Så ställde lite blomster där på och LJUSLYCKTOR så klart :) bild kommer :P

Så köpte vi en ny kaffe bryggare
Så man kan säga att tv bänken fick vi av mamma o pappa och halva kaffe bryggarn :D tack mamma o pappa <3
Köpte även lite ljus och en ny lyckta :P
Men måste ner till Ullared fy fasen Sara hade köpt två st vita stora tunga ljus stakar där ASSSSSSS FINA måste ner dit inom en snar framtid!!!
Men i alla fall köpte nytt skal med till mobilen så smart man är då köpte till iPhone 5 :/ tur ja hade kvittot kvar så bara att åka och bytta :P

Nae ni nu ska jag hoppa in i duschen och sen SOVA :) för imorgon vankas de jobb :) och imorgon är de dags att jobba med Clara :) så ska köra järnet med henne :P naevars kommer gå super bra!!
Så sov så gott ni som ska sova :P

Och 1 vecka kvar till min älskade mamma kommer <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 25 december 2012 18:05

Ja vad har ja gjort idag :) sov morgon tig jag och Bitzi skönt :) sen upp äta lite frulle och invänta älsklingen och se om vi skulle åka på bio!
Men det orka han inte sa han så vi strunta i det! Men jag har fixat med alla grejer hemma som vi fått och som vi köpt :) och så hat jag varit och dragit upp Annelie :P som stod i diket hihihi
Men tillslut så fick ja upp henne med golfen :)
Och ringde till älsklingen innan ja kon hem och han kommer inte hem en på ett tag så blir ensama jag och bitzi så vi ligger under filten och myser och tittar på Harry Potter :)
Och idag såg jag Ronja rövardotter och ni ska veta att inte en enda reklam snutt under hela filmen :) kors i taket!!

Så blir att mysa i soffan hela kvällen <3 med massa jul godis <3

Och stort tack för almarna klappar vi fått <3 och Anders fick sin födelsedags prisent av Jimmy med familj och Nellie hade valt den helt själv :) så sött
Så 3 små super söta fåglar :)
Jag ich anders fick var sin liten tavla som det stod dotter och till anders till en speciel person <3
Ni ska få massa bilder vi fått och som ja handlat själv :)

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 24 december 2012 22:05

Ja ni självaste JULAFTON :)
Va fel de blir vi fira ju jul i lördags så idag blev de konstigt :P
Så Anders kom hem innan lunch och då åkte vi hem till hans familj och fira jul :) mycket god mat och många Gina klappar !! Och mycket prat ned lilla Leo :) sött han är!!
Och svärmor och svärfar blev jätte glada för sina jul klappar..
Men nu är vi hemma igen för Anders ska få sova lite för blir jobb inatt för honom :/ så hoppas de blir lugnt för honom så vi kan ta det lugnt innan onsdag för då är de dags för MELLANDAGS REA!!! :)

Men nu jul mys med älskling och lilla bitzi <3 med MASSA tända ljus och en brasa !!
GOD JUL MINA KÄRA VÄNNER <3

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 22 december 2012 19:03

Japp då har man firat jul hemma i kisa :) många fina jul klappar!!
Och dom andra vart glada för sina jul klappar :)
Min mamma vart lite orolig när hon öppnade sin paket från mig :) ett prisent kort som de var tränings människor på :) och hon trodde de var något tränings läger hahaha de skulle varit fint typ militär camp :) hihi
Men var ju bara ett prisentkort på stadium :) för hennes nya snygga tränings kläder! Så hon är snyggast på kisa gymet.
Och pappa fick sina rak grejer och han sa de att de hör kostar inte 200 kr !! Nae sa jag :) men ja älskar att ge saker som folk vill ha och vet att dom blir glada för <3
Älsklingen och jag ska ha en tripp till stan när rean börjar och köpa oss jul klappar till varandra ;) ny tv bänk får de bli och duntäcken tror ja nog m,m !!
Så hoppas på älsklingen är ledig :)
Sen blir de jobb torsdag fredag med min nya arbetskamrat Clara :)
Jo för jag och Cissi jobba sista dagen ihop igår :/ kommer sakna henne på jobbet... Så nu blir de lära upp Clara och de kommer gå toppen hon är så duktig lätt lärd sen får hon få in sitt eget tempo och städ teknik men kommer lära henne allt ja kan :)
Så jobba två dagar till med jobb sen har jag ledigt 1 v i januari och då kommer mamma och sover över <3 längtar tills jag får mamma mys <3

Ne ni nu "julafton" mys med mamma pappa och älskling <3
Ha de bra alla !!
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 20 december 2012 20:13

Ja Gud enu en dag Bland den lilla stressen som finns bland folk :)
Fick med mig Lotta på stan :) Och hon hitta ju så klart en super fin mössa vi vill ha till jobbet :) super trevligt hade vi måste vi göra om Lotta!
Så hitta allt jag kom för :P nu är det bara nissarna Nils och Anders!!
De tar jag imorgon efter jobbet pust och stön!!
Och idag har jag haft en kanon dag på jobbet och många fina jul klappar!!!!
Man blir så glad och dom verkar vara glada för att ha oss :) <3

Ne ni ska nog gå och sova så god natt :)
// snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards