snuttetuffsan

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Säga ifrån !!!

Av Sofie Karlsson - 12 februari 2012 19:10

Ni kommer bli vana med att det kommer lite oväntade inlägg.

 Jag skriver vad hjärtat vill och vad jag vill dela med mig av!!


Mobbning är det värsta jag vet och jag menar det!!! tycka illa om non som är tjock, glasögon, ful m,m ni vet vad jag menar. allt detta jag nu skriver kommer verkligen ifrån mitt hjärta och vad jag inte sa ifrån om!!!


Under min tid som liten så tyckte jag skolan var piss hatade skolan verkligen. Mamma frågade mig många gånger hur det varit i skolan? och jag svarade jo det var bra och gick iväg och lekte, eller fortsatte och åt. Men föräldrar är inte dumma! Jag vart mobbad för jag hade glasögon, ni vet den lilla ramsan "glasögon orm glasögon orm" fick man höra många gånger till slut så orkade jag inte mera och kom hem till mamma och sa att jag inte vill ha glasögon man sa aldrig varför, men ville inte ha dom på mig. Men mamma sa: du passar ju så bra med glasögon! "snälla mamma <3" men vi kan köpa nya som inte är så synliga så jag fick ett par utan bågar okey tänkte jag men jag var fortfarande "glasögon ormen" Men jag var endå nöjd för jag hade ju nya :) 

Varför ska man mobba en person som har glasögon VARFÖR??? jag kan inte en idag förstå det : /


Sen var man ju tjock och ful men endå så kunde man springa snabbare en killarna i klassen :/ kan inte riktig förstå detta heller varför? man kan inte rå för om man är tjock, glasögon, blond,mörk m,m finns så mycket man kan ta upp men ni borde fatta vad jag menar!

Att vara mobbad är inte non kul grej att vara jag har varit mobbad i många år man som sagt var ful, tjock, hade fel kläder och man lukta häst eller lagård !! jag var nästan livrädd när ja gick till skolan om non skulle säga något.

Varför är det så? jag kan inte förstå det en idag! varför? är den frågan jag ställer mig nästan den frågan varje dag när jag tänker tillbaka i livet och hur många det är som mår dåligt i skolan idag!!!

Jag tyckte det var jobbigt att åka hem från skolan med skolbussen :/ alla hatade att åka upp till våran lilla gård för det var en sådan jobbig grusväg hoppig och stutsig. Alla satt i bussen och sa hur jobbigt det var bla bla bla men dom kunde inte säga något direkt till en face to face !! varför ska man prata om en person som om dom inte finns ? en dag så såg pappa att jag så himla ledsen så han stannade bussen igen och källde på dom som varit dumma.

Tjej mobbar tjej!! det är det värsta mobbingen som finns tror ja nog, tjejer kan vara så elaka och verkligen dra med andra för att mobba denna sötta lilla stackars tjej!

Jag vart mobbad av en tjej för jag spang fortare en hennes kompis asså fattar ni och då kom det igen att man var tjock och ful sen var man så jävla dum i huvudet för man har dyslexi!!! Varför säger man det till non eller som denna person skrev till mig på Lunarstorm på mail och skrev hur funtad man var för man har dyslexi!!

Samma här varför är tjejer så elaka mot varandra ??


Jag säger bara det var rädda om varanadra tänk på vad ni säger innan ni öppnar käften till non...

för det kan förstöra så mycket om man är så elak mot en person.

Skulle du kunna ha på dit samvete att den person du mobbat tagit livet av sig ? för du tryckt ner den person så pass mycket att hon/han hatar sig själv!!


Var rädd om din omgivning var snäll mot alla även dom du inte funkar ihop med eller om du nu tycker att denna person har fel hår färg eller har problem med finnar m,m snälla du väx upp! tänk om alla skulle vara som du hur skulle det då se ut?


ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA!!

 

 

all kärlek till er

/snuttetuffsan


 
 
Sara ~ Mamma till yrla och Noel

Sara ~ Mamma till yrla och Noel

12 februari 2012 21:27

ja du den som de visste. jag har slutat tänka tillbaka de gör för ont.
kram hjärtat

http://mammatillyrla.blogg.se

Sofie Karlsson

13 februari 2012 15:13

Jo det är ju det varför ska det vara så här!!! :( men när man tänker tillbaka tänker ja så himla stark jag blivit och idag är det liksom folk som ser upp till en istället..
Kramiz pullan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Karlsson - 8 april 2015 20:21


Jo men då var det dags för mig att åka på feber och svidande hals. Suck suck suck. Det värsta är nog att jag inte kan stanna hemma imorgon för jobbet kallar!!! :/ Men några dagar kvar så är det helg! Så får väl vila min kropp då! Puss kra...

Av Sofie Karlsson - 7 april 2015 21:46

ja herejisses vilken dag fullt ös på jobbet JA! Möte på möte på möte! Men flyttat bra himla bra! Efter jobbet ja det är ju tisdag så är det ju dags för gymet! Klockan 18.20 kommen sambon och hämtar monstret hos mig! Och han frågade ska du in...

Av Sofie Karlsson - 6 april 2015 15:21


Det finns många olika smärtor i vardagen jag har haft en hel del nu i dagarna först smärtan i rumpan jävlar vad det tog efter rump passet med bästa svägerskan i lördags :) sjukt kul måste verkligen bli fler tillfällen! Har liksom fortfarande ont :P...

Av Sofie Karlsson - 4 april 2015 20:39


Ja nu är det påsk och sex veckor har gått! Ja ni kanske undrar vad varför sex veckor och ja varför det gått sex veckor är för jag och min fina svägerska har varit utan godis/socker :) hihi Så sjukt duktiga vi har varit! Så idag börja vi med e...

Av Sofie Karlsson - 2 april 2015 22:48

Ja det känns som det ligger i kroppen ett personbästa i något skulle vara så skönt! :P Känns som det finns kraft i mig! Men har ju inte tränar på ap länge ju kan väl inte ha något i mig då? Träningen de känns som det glider mer och mer ifrån ...

Ovido - Quiz & Flashcards