snuttetuffsan

Direktlänk till inlägg 1 april 2014

Tänk om livet

Av Sofie Karlsson - 1 april 2014 20:30

Ja hejsan.....

 

Idag varit en riktigt rolig arbetsdag de var länge sen jag kände de!

Först jobb på kontoret börja kl 6.00 för fick åka med killen in i morse för min bil är på verkstaden skal hämtas idag.

men allt mega kul idag allt flöt på och en ny kille hade jag med mig idag och han är as duktig verkligen guld stjärna till honom.

Så jag gick till stationen med kollegan och fick resekort så ja kunde åka hem :)

Så tog pendeln till Linghem för gå och hämte bilen och de gick bra så blir att åka och besikta bilen imorgon biti :P så håll tummarna för mig!!

sen väl hemma så åt jag en sen lunch kl 15.00 :/

så när jag ätit så slog ja på tv för kolla på Biggest Losser Sverige och "BAAMM"

Så kommer alla skänslor som finns jag klarar verkligen inte av att titta på Biggest Losser de går verkigen inte och det var just en kille som är med han med mössa på sig kommer ej ihåg vad han heter men han berätta precis så som ja känt och känner.

 

Från liten till stor har jag fått kämpa med mig själv, få jobb, få vänner, gå ner i vikt, ta hand om hemmet, laga BRA mat m,m ja som sagt de vara när man var stor de eller så kallad vuxen!

Liten så var de svårt i skolan för min dyselexi, mobbad för man var ful och glasögon orm man var tjock m,m ja som sagt den där egna självskänslan har inte funnits på många många år... Och så fort ja gå upp så komemr alla dessa skänslor tillbaka allt jag fått höra m,m ett enda kämpande hela tiden.. . Och som sagt jag har varit stor sen liten!! så de har ju varit ett kämpande som sagt!!

 

Denna tjej som finns på dessa bilderna saknar jag så in i bomben de är så sjukt jobbigt att titta tillbaka vil så gärna vara där NU!!!

 

   

 

Men som sagt min självskänsla m,m är inte på toppen och de är något ja kommer få kämpa med för alltid....

De känns som om man förstorar upp allt men de är så här ja känner allt är jobbigt och tänk er själva att kämpat i flera år och resultat blivit att gå ner 39 kilo :D skit kul stotl över mig själv asså shiit skit stolt. MEN så nu på ett år har de hänt något ja har gått upp 20 kilo och det är ju inte kul att berätta de jag skäms!!!!

Ja jag skäms verkligen för att ja känner detta som ett misslyckande!!

Försöker tänka bra jag försöker verkligen men det går inte allt kom bara över mig!!

 

Och idag var de jobbigt med för knäna spelar mig ett spratt just nu känns inte bra alls.

Sen Svidande skänsla i halsen :/ suck allt på en enda gång Men jag är så sjukt stolt över min älskling han stack iväg ikväll när han kom hem på cyckeln :) stolt jag blir skulle så jätte gärna följe med om jag mådde bra i hals och knä!

Men min älskade mor ringde och vi prata en stund och fick energi hoppas ja kommer ta mig igenom detta och att de vänder non gång.....

 

 

ÄLSKAR DIG MAMMA <3

Men tack för ni lyssna  <3  

 

   

DENNA BILD ÄR SJUKT JOBBIG ATT TITTA PÅ DE ÄR SOM SAGT JAG SOM SITTER I BLÅ LILLA KLÄNNING ;/ URS.. MEN SOM SAGT ALLDRIG MER..

    

 
 
Ingen bild

Camilla E

2 april 2014 11:33

Underbara, goa, fina Sofie! Du är värd att må bra, styrkekramar till dig <3

Sofie Karlsson

2 april 2014 19:00

Tack älskade camilla

 
Ingen bild

E

3 april 2014 12:44

Du är jätteduktig Sofie som kämpar på!
Kanske är det så att du för ett tag ska sluta tänka på utsidan, viktnedgång osv och lägga den tiden och energin på att må bra på insidan! Det är precis lika viktigt, om inte viktigare! Allt annat kommer gå så mycket lättare om du tycker om dig själv inifrån, det lovar jag! Du förtjänar som sagt att må bra :)

Sofie Karlsson

3 april 2014 12:57

Jo ja vet ju de men de är något ja måste släppa på :/ men de är inte lätt!
Men tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Karlsson - 8 april 2015 20:21


Jo men då var det dags för mig att åka på feber och svidande hals. Suck suck suck. Det värsta är nog att jag inte kan stanna hemma imorgon för jobbet kallar!!! :/ Men några dagar kvar så är det helg! Så får väl vila min kropp då! Puss kra...

Av Sofie Karlsson - 7 april 2015 21:46

ja herejisses vilken dag fullt ös på jobbet JA! Möte på möte på möte! Men flyttat bra himla bra! Efter jobbet ja det är ju tisdag så är det ju dags för gymet! Klockan 18.20 kommen sambon och hämtar monstret hos mig! Och han frågade ska du in...

Av Sofie Karlsson - 6 april 2015 15:21


Det finns många olika smärtor i vardagen jag har haft en hel del nu i dagarna först smärtan i rumpan jävlar vad det tog efter rump passet med bästa svägerskan i lördags :) sjukt kul måste verkligen bli fler tillfällen! Har liksom fortfarande ont :P...

Av Sofie Karlsson - 4 april 2015 20:39


Ja nu är det påsk och sex veckor har gått! Ja ni kanske undrar vad varför sex veckor och ja varför det gått sex veckor är för jag och min fina svägerska har varit utan godis/socker :) hihi Så sjukt duktiga vi har varit! Så idag börja vi med e...

Av Sofie Karlsson - 2 april 2015 22:48

Ja det känns som det ligger i kroppen ett personbästa i något skulle vara så skönt! :P Känns som det finns kraft i mig! Men har ju inte tränar på ap länge ju kan väl inte ha något i mig då? Träningen de känns som det glider mer och mer ifrån ...

Ovido - Quiz & Flashcards