snuttetuffsan

Alla inlägg under juli 2012

Av Sofie Karlsson - 22 juli 2012 20:49

Jajje men Gud så skönt :) ska fasen från och med nu gå upp tidigt varje söndag hela söndagen blir så himla lång :) lövit <3 så väl hemma från stallet på morgonen så fix hemma och varit och handlat på maxi så vart det hem gång och fortsätta fixa och kolla på nya boxen skilda världar :P
Så skulle mamma o pappa kommit men dom orkade inte för kört hela dagen från Ludvika så hoppas dom kan komma non annan dag...
Annelie var förbi en sväng på en kopp kaffe och hon tvingade i oss hennes super goda hem bakta kakor :P sött ho är !!
Så lagat mat köttfärs rullar :) MUMS

Och bröstet är mycket mycket bättre
Så hoppas de inte sviker mig imorgon för då ska det motioneras :) hoppas hoppas hoppas!!
Men först ska jag jobba :) med Cissi <3

Pepp pepp // Snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 22 juli 2012 13:23

Japp kl 7.15 ringde klockan :) underbart va hihi
Kl 8.00 skulle jag vara borta hos Annelie för flyttning av goliat till nya stallet :) som min gamla klasskamrat Nina har sina hästar så de var lite roligt att de är det stallet :)
Men goliat gick in så fint så, så himla snäll han är :) och väl frame i stallet så tog vi ut honom och han gnägga lite sen var det OK för honom :) lugnet själv haha sen in i stallet och kolla lite så kom ägaren och släppte in tre hästar som skulle hålla sällskap med goliat så när han skulle hälsa på en häst så slog han i mulen i dörren så klart på hans lilla sår han har där ;( stackarn men Annelie gjorde rent de och han står så snällt och Annelie står och tvättar av såret utan att sätta fast honom :) så himla snällt ardenner halvblod och 5 år är han plutten :) eller plutt och plutt men i våra ögon är han en plutt <3
Pysslat i trädgården när jag kom hem och älsklingen med så klart <3 nu maxi för inhandlande av mat inför veckan som kommer :)

Puss och fissssss på er <3
// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 21 juli 2012 22:09

Ja lördag kväll imorgon söndag :/ helgen redan borta går så fort!!!
Men ikväll så har Anders klippt gräsmattan jag har räffsat och plockat lite här och var :)
Vart även grillning ikväll bara jag och älsklingen <3 var så himla mysigt och när vi gick och pysslade i trädgården :)

Sen idag har det känns jätte bra i bröstkorgen :) så himla skönt men händer det en gång till då sätter ja mig på akuten!! Men det tar vi då :)
Men så himla skönt då är jag
Så jävla taggad inför veckan som kommer då ska det ut och röra på fläsket för nu ska skiten bort :)
Non som är med mig?
Nu ska vi peppa varandra eller hur?
Heja Heja Heja OSS!!!

Så nu ska jag fortsätta svulla klart innan klockan ringer måndag morgon :P
Ha de fint älskar er alla <3

/snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 21 juli 2012 13:41

Ja de kan man säga upp tidigt imorse :) för bror skulle komma och hämta bil nyckeln till den andra brodern :) för hans tjej glömde den i min bil i fredags :P såg jag när ja kom hem :) hihi men han kom och så åkte han igen! Så då la ja mig på soffan och sov igen :) hihi så trött va jag idag! Så nu är vi på väg till svärmor och svärfar och hämta gräsklipparen :) och dricka kaffe sen hem i pyssla och handla lite gott till ikväll :) och dyra jävla disktabletter och se om den där så kallade diskmaskinen kan diska disken rent!!
Hyresvärden kom igår och mätte golvet och kollade på trädgård efter mor i far hade varit här och det var så fint så :) och hoppas golvet kan komma in nästa vecka :) skulle vara så skönt om det blir klart!!

Ha nu en riktigt skön lördag på er <3

// snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 20 juli 2012 20:07

Ja herregud så himla fort det går !! Nästan så jag blir galen :) men skönt men endå inte men men sånt är livet!!
Denna vecka har varit så där haft ont i min vänstra bröstkorg eller vad det nu är ;( vet inte om ja ska vara rädd eller inte!! Börjar bli lite orolig :( vet inte vad jag ska göra tänk om det bara är en sträckning eller vad kan det vara? Ska man åka till akuten åker ja dit känns det som om det inte kommer vara något farligt :( åååå de är så svårt för vill inte ha ont :( sen kom ja på att i lördags på partyt så tappade min älskade Anders mig i backen och huvudet i bordet plus några minuter efter tappad Berit mig i backen med kan de vara därför de inte släpper eller? Men idag har jag inte haft ont för har tagit värktabbleter och de hjälpte men ska ju inte behöva ta värktablett efter värktablett !!!!!
Vill ju så himla gärna börja ut och springa igen men det törs ja inte med denna värk!! Men hoppas hoppas att det släpper nästa vecka å annars får ja väl ringa vårdcentralen igen ;(

Annars har denna vecka varit OK :)
Och idag alla ni som inte vet så har jag köpt nya glasögon :)
Och skulle ta på avbetalning jävla strul fick inte ta 4000 kr okey lustigt tänkte ja men men 3000 kr fick ja ta på avbetalning och sen ringde jag min älskade store bror och fick låna av honom och älskade Anna stort stort TACK!!! Ni är bäst ni är guld värda!!!
Så Jajje men jag kommer kunna se er normalt igen :P idag när ja åkte hem så såg jag till och med bilen framför mig kunde läsa reg skylten :) hihi och när jag tittar ovanför glajerna så ser ja dåligt med mina gamla glajer så såg jag klart istället :) så himla skönt att kunna slippa huvudvärken nu och jävligt nöjd med dom :) ni ska få kort men ni får ta mig som ja ser ut :P hihi

Just nu ligger ja i soffan varit med bästa Annelie på en tripp till hennes "lilla" polle :) hihi han är så snäll hon har gjort en super fint jobb med honom får se om ja "törs" hoppa upp på honom :) haha men det finns hästar om ja vill rida i alla fall :) så känns as kul när folk vill att man ska hoppa upp eller vill ha hjälp :)
Men sen är ja lite JA lite sugen på att skaffa häst men de är ju de de kostar pengar !!!! Men hur mycket??? Har ju en Mycket mycket snäll mor och far som betalde för min älskade häst jag hade förut <3 WOZZ!!!
Så vi får se :) men lite sugen är ja allt :)
Ne ni nu ska jag lägga mig till rätta och titta på ZORRO
TREVLIG HELG!!!

//snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 19 juli 2012 17:51

Jajje men hej hopp var det idag ;) tihi så himla glad positiv styrkan är i mig idag känner ja :) och det är tack vare min älskade älskade jobbar kompis Cissis hjälp <3 äntligen fått träffa henne inte sätt varandra på 3 veckor ;/ haft semester om varandra! Så nu är det normalt en stun tills hon ska ha semester i augusti och sen jag då med sen långt fram är de normalt :) det blir fel i vardagen när man inte jobbar ihop faktiskt :P... Idag då har de ju gått bra som vanligt :) hihi sen as bra jobbat HS1 HS2 för reklam ut delningen :) nu ska vi sätta fart!! Sen satt jag och bokade in nya jobb dom kommande veckorna och fy fan det kon upp 3 st jobb den 31 juli och vi hade redan ett inlaggt vart kall Svetig kan ja säga er för vi har tre stycken som är borta på semester så har Inge så mycket personal då :/ men det var precis på kvadraten att jag hade personal till de :P så mailade JUDITH & JUDITH om Att det var stopp på den dagen :)

Ja och mina smärtor är så där var jobbigt att städa men gick bra men väntar tills bästa vecka så får vi se ON det blivit bättre eller inte om inte så ringer ja vårdcentralen igen!!!!!
Men i med värktabbleter så kör vi :)

En dag kvar att jobba sen är det redan helg :) så skönt känner ja!!
Hoppas blir en lång helg :P på söndag ska jag hjälpa min älskade vän att flytta hennes "lilla" häst :P haha så är lite sugen att skaffa en egen häst :) men nja vet inte kostar ju lite har ju min bil att betala av med först kanske när man betalat klart den ?!?!? Vi får se vi får se !!
Men Nae ni istället för ligga här i soffan kanske man ska göra något :P nae nu ljuger ja jag ska ligga kvar i soffan :) hihi ha de gött för de ska jag ha !!!

Och vem du nu är?? Som skrev kommenterade mitt inlägg häromdagen och skrev "du vet vem"
Men vem är du då?? Svara!!!
//snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 18 juli 2012 19:04

Ja fy så fort veckan går ;(
Men skönt för då kommer Kajsa snart tillbaka :) men kul på jobbet jo det är de allt utmanande jobb och idag har jag nog aldrig varit så nervös på jobbet som idag :/ haft min första ensama jobb intervjun :) det gick nog ganska bra i alla fall :)
Så imorse vaknade jag med en sån där jävla smärta i bröst och rygg när ja andas ;( ta värk tabletter så får vi se imorgon hur ja mår men är det inte bättre så ringer ja nog vårdcentralen! För idag har jag dammsugit och igår med! Så tänker om de är därför jag haft ondare idag ?!?! Så får se hur det går imorgon när de är hemstäd hela dagen! Så om det nu är lungorna eller musklerna så går träningen åt skogen denna vecka !! Men neråt går de i alla fall :P

Har du några kilon som ska bort? Följ med mig på resan :) så ska vi fixa detta ihop!

<3//snuttetuffsan

Av Sofie Karlsson - 16 juli 2012 16:08

Ja heregud!!! Fårlåt aldeles för länge sen jag skrev fy på mig!!

Men nu får det bli bättring på de..

Det har hänt mycket i min lilla värd kan man säga!! Jag har precis flyttat till lilla rosa huset utanför lilla Gistad :)

trivs ganska bra saknar ju förstårs mitt älskade lilla röda huset vid 34 :/ men vad gör man inte för sin älskade ekonomi :) haha billigare hyra i alla fall!! och altan me med en liten rinnande "fors" hihi Bäck är det ju :) haha

super mysigt att lyssna på när man sitter och tar en kopp kaffe eller ligger och solar :)

Så har det vart den årliga logfesten och den gick som planerat iår :) hahahaha kl 3.00 gick jag och la mig i år :) haha

Hade skit kul träffa massa vänner så himla kul.. och alla fina underbara ord och komentarer :) kan inte sluta tänka på dom :P älskar er alla som vågar säga något och ni som är stolta över mig

Hade en kille som jag var kär i när jag var liten vi pratade lite nu på logfesten och han sa att han var kär i mig när vi var små :) hihi och jag sa att jag var kär i honom med :P

Så frågade han men Sofie har du kvar fot länken kvar som jag gav dig när du hade disco hemma??

Ja så klart jag har sa jag till honom :) VAAA har du?? hahaha var lite kul så sa han det ska du veta Sofie att det är de finnaste jag någonsin har jätt en tjej :) sött pöjk de där <3

Så var det en annan kille han pratar bara med mig när han är berusad :) gulligt va?

så han sa gud så JÄVLA snygg du blivit Sofie :) Tack säger ja ju så klart :P

Det är väl för fan inget att tacka för!!! du har ju gjort allt själv!! säger han då :P sött så himla gulig kille..

det är så himla kul när killar säger något för dom ser verkligen att man lägger ner mycket möda för att se ut som man gör idag och det har tagit snart 3 år nu OCH??? skiter jag i huvud saken är att jag står där jag står idag och att jag mår bra eller är inte det huvud saken??

Men som sagt fortsätting följer kan man säga ca 5-6 kg kvar och dom ska ja ta för nu börjar vardagen igen skönt så man kan börja om med alla rutiner :)

Så i lördags var det Party återträff hemma hos lilla Nina som bor över skogen här i gistad :)

så vart att åka dit och träffa alla kära vänner!!! skit kul att se alla nästan alla kom men det var roligt i alla fall...

Och jag fick en frisk promenad hem ca 2-3km kanske :/ ont i fötterna ja gå aldrig barfota så långt men idag är de bra :)

Så idag var ju första arbetsdagen efter mina hela 2 veckor av semster underbara :)

men i alla fall måndag och det är jobb var kul men inte min grej att sitta på kontoret hela dagen bli ju så jävla rastlös!! men allt har nästan gått bra inte fått tag i folk och så får man reda på när man kommer hem att den är bortagen ?!?!?!?!?! hallå varför har ingen sagt något?? men men kan ju inte få veta allt sen ringer man och så har dom ändrat planeringen bakom min rygg blir lite sur men det är ju as bra att dom hittar på andra planer att dom kan själva skit bra men vad gör jag där då?? kan ju vara hemma och göra annat då kan ja känna då men men jag åker till jobbet så kan jag förstöra mer i planeringen istället elle?? jag verkar ju vara bra på det så alla ska lägga sig i och trycka ner en!!! men de var ju bra sagt av dom hur dom tänkt men varför ringde dom inte och sa det?? morrrrr!!!! men nya tag imorgon!!!

Så ringde jag till vårdcentralen idag för har haft så himla ont i vänstra sidan av bröstkorgen :/ när jag tar störe andetag så gör det jävligt ont och i ryggen med :/ så trycker jag på bröstet under nyckelbenet så gör det med bajs ont!! men åkte in vid 14.00 så fick jag komma in och klä av mig och ta pulsen m,m och det var normalt och rökningen var mindre bra sa hon när hon frågade om ja rökte :P men som sagt klart det inte är bra men sånt är livet mitt!! men vad tror ni hon sa då ta värktabletter i några dagar så blir det nog bättre!! men hallå ska man verkligen ha ont bara sådär?? kan ja undra då men men värktableter i så löser sig allt!!!

Så då är det ju inget fel så det är ju bara ut och promenera nu då :) så hejsvejs på er <3


VILL DU VAR MED PÅ MINA SISTA 6 KG :)


PEPP PEPP

//snuttetuffsan

Ovido - Quiz & Flashcards