snuttetuffsan

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofie Karlsson - 13 februari 2012 21:14

Varför ska man vara så snäll? Men har alltid varit det,

sen får man skit eller inte skit men en tystnad bara...


Ne nu pratar vi om annat om LCHF tycker jag!  Asså jag är så jävla nöjd med denna livstil :) aldrig trött längre dom på jobbet börjar nog snart undra vad jag går på för jag är så pigg på morgonen!!

Ni som har det svårt med vikten med diet efter diet efter diet........ Jag säger bara LCHF is the shit!!!

Men som sagt var du måste tro på dig själv för att något ska funka och för att du ska må bra, mår du och kroppen bra så funkar allt som har med vikt att göra. Och att du har vänner och familj som peppar dig !! och om du har en sambo så måste den med peppa dig och hjälpa dig dom dagarna det är jobbigt, och finns inte sambon så har du säkert en nära nära vän som finns dag som natt som stöttar dig till 110%..

Sen tyvär har jag hört av någon är att alla tyvär funkar inte på LCHF men jag tror nog att det är bara att kämpa går man inte ner så får man kämpa mera mera mera mera!!!!


Sen måste jag verkligen rekomendera en bok Katrin Zytomierska "dags att bli smal!" LCHF på mitt sätt heter boken.

Och min mamma hade nu köpt två böcker som verkade intressanta som ena boken var en läkare som skrivit en bok och hon trode verkligen på LCHF och bara för det vart hon sparkad från jobbet och då skrev hon boken om LCHF ska ta reda på om den boken är bra när jag själv lästen men verkade intressant.

Så nu ska både mamma pappa börja med LCHF skit kul tycker jag, gått och petat på pappas mage i helgen :) retat honom lite tihi snäll liten dotter han har mohahaha men han vet ju inerst inne att jag skämtar !!! men nu är det Turkiet Beach 2012 som ligger i mina mål och mamma o pappas med :)

Mamma ringer mycket kan ja äta det? och de? och de? och de? så sött hon är!!!


Jag skrev ju förut att jag skulle ta det lugnt :) hahahaha har kommit igång efter ett pass på gymet helt otroligt, och att man inte bara kan ligga i soffan och ta det lugnt, så nu är det fullt öss igen...

Tillbaka till gymet imorgon igen wiii


Älska dig själv för den du är!! lova mig det..

 

 

Carpe Diem

/Snuttetuffsan




Av Sofie Karlsson - 13 februari 2012 15:14

Klockan ringde imorse kl 4.30 då vare bare och stiga upp :) ner och fixa till håret,nyllet och kaffet! och sen så klart koka min 3 små ägg heja mig :)

Idag som alla andra måndagar så vart det kontorsstäd men inte som vilken måndag som hälst vart utan lilla Cissi :( men gick bra endå, hon är hemma och har ont i sin lilla rygg stackars henne hoppas hennes massör hittar något på henne så hon blir bra!! blir så tomt utan henne :(

Efter kontorsstädet vart det mera jobb, flyttstäd med Lasse och vi hade ett jätte jätte fint hus, lite slitet men fint endå så tog bara 5 timmar att fixa till det :) sen tog vi en kaffe på kontoret innan vi åkte hem!

Så vart en underbar måndag lugnt och skönt men då tänkte jag att gud så skönt gå ut och gå i det fina vädret ååå men icke när jag kom hem så vart det mulet så då sket ja i det och sitter i soffan och pratar med min älskling och myser med lilla vovven Bitzi   

Det är så skönt att veta att man behöver inte röra på sig idag för jag har städat och ståt i sen 5.30 så jag är värd att sitta i soffan och vila upp mig inför 2 tränings passet som blir imorgon :) då blir det kondition så klart och träna guppi magen :)


Jag har ju käkat tacos med mums !! och så klart på LCHF :)


Dagens mening : behandla andra så som du vill bli behandlad själv!!!



Love you all

//Snuttetuffsan



Av Sofie Karlsson - 12 februari 2012 19:10

Ni kommer bli vana med att det kommer lite oväntade inlägg.

 Jag skriver vad hjärtat vill och vad jag vill dela med mig av!!


Mobbning är det värsta jag vet och jag menar det!!! tycka illa om non som är tjock, glasögon, ful m,m ni vet vad jag menar. allt detta jag nu skriver kommer verkligen ifrån mitt hjärta och vad jag inte sa ifrån om!!!


Under min tid som liten så tyckte jag skolan var piss hatade skolan verkligen. Mamma frågade mig många gånger hur det varit i skolan? och jag svarade jo det var bra och gick iväg och lekte, eller fortsatte och åt. Men föräldrar är inte dumma! Jag vart mobbad för jag hade glasögon, ni vet den lilla ramsan "glasögon orm glasögon orm" fick man höra många gånger till slut så orkade jag inte mera och kom hem till mamma och sa att jag inte vill ha glasögon man sa aldrig varför, men ville inte ha dom på mig. Men mamma sa: du passar ju så bra med glasögon! "snälla mamma <3" men vi kan köpa nya som inte är så synliga så jag fick ett par utan bågar okey tänkte jag men jag var fortfarande "glasögon ormen" Men jag var endå nöjd för jag hade ju nya :) 

Varför ska man mobba en person som har glasögon VARFÖR??? jag kan inte en idag förstå det : /


Sen var man ju tjock och ful men endå så kunde man springa snabbare en killarna i klassen :/ kan inte riktig förstå detta heller varför? man kan inte rå för om man är tjock, glasögon, blond,mörk m,m finns så mycket man kan ta upp men ni borde fatta vad jag menar!

Att vara mobbad är inte non kul grej att vara jag har varit mobbad i många år man som sagt var ful, tjock, hade fel kläder och man lukta häst eller lagård !! jag var nästan livrädd när ja gick till skolan om non skulle säga något.

Varför är det så? jag kan inte förstå det en idag! varför? är den frågan jag ställer mig nästan den frågan varje dag när jag tänker tillbaka i livet och hur många det är som mår dåligt i skolan idag!!!

Jag tyckte det var jobbigt att åka hem från skolan med skolbussen :/ alla hatade att åka upp till våran lilla gård för det var en sådan jobbig grusväg hoppig och stutsig. Alla satt i bussen och sa hur jobbigt det var bla bla bla men dom kunde inte säga något direkt till en face to face !! varför ska man prata om en person som om dom inte finns ? en dag så såg pappa att jag så himla ledsen så han stannade bussen igen och källde på dom som varit dumma.

Tjej mobbar tjej!! det är det värsta mobbingen som finns tror ja nog, tjejer kan vara så elaka och verkligen dra med andra för att mobba denna sötta lilla stackars tjej!

Jag vart mobbad av en tjej för jag spang fortare en hennes kompis asså fattar ni och då kom det igen att man var tjock och ful sen var man så jävla dum i huvudet för man har dyslexi!!! Varför säger man det till non eller som denna person skrev till mig på Lunarstorm på mail och skrev hur funtad man var för man har dyslexi!!

Samma här varför är tjejer så elaka mot varandra ??


Jag säger bara det var rädda om varanadra tänk på vad ni säger innan ni öppnar käften till non...

för det kan förstöra så mycket om man är så elak mot en person.

Skulle du kunna ha på dit samvete att den person du mobbat tagit livet av sig ? för du tryckt ner den person så pass mycket att hon/han hatar sig själv!!


Var rädd om din omgivning var snäll mot alla även dom du inte funkar ihop med eller om du nu tycker att denna person har fel hår färg eller har problem med finnar m,m snälla du väx upp! tänk om alla skulle vara som du hur skulle det då se ut?


ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA!!

 

 

all kärlek till er

/snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 12 februari 2012 16:36

Ja då var man hemma efter ett pass på gymet med Sanna och Tess :) gick jätte bra kände inte av något i halsen så det var skönt så nu är det bare köre på igen :)

Har längtat att komma tillbaka ni som inte vet jag har varit sjuk så varit ifrån gymet i två veckor :/ blir alltid så när jag väll kommit igång så blir jag alltid sjuk men nu ska inte det få bli någon jävla undanflykt påt igen bare !!

Så nu är det två veckors planering inför gymet sen vägning igen hos kära Katrin :) Så ladda ladda ladda !!!


Söndags Pass!

40 min kondition på gångbandet och jag gick idag för jag har varit lite sjuk men gick as bra nästan,nästan 200 kalorier

Sen vart det träna min älskade guppiga mage :)

Magövningar: ligga på golvet sen står Sanna över mig vid mitt huvud och jag håller i hennes ben och kastar upp mina egna ben för sen så ska Sanna kasta ner benen snält eller hårt :) det känner du efter själv men du ska INTE NUDA GOLVET!

Sen körde jag lite mag och balans övningar på pilates bollen men lite svårt att förklara men finns mycket man kan göra på bollen. och så körde jag lite Core övningar som jag lärt mig på mitt förra gym.

Så idag var det roligt för Sanna sa men Sofie du ska nuda min mage kom igen då!!

Ja ja tänkte jag och tar i så in i skogen :) och Sanna fick sig en smäll på magen (inte meningen) men hon sa ta i!! :)



Ne ni nu har jag käkat två ägg och majo göttans :) så nu ska jag ta en kopp kaffe till och ringa till min älskade älskade älskade Mummi   


Dagens tänkande: Tänk alltid på dig själv först hur du mår? inte hur alla andra mår!! Fråga mig jag vet hur man kommer ditt och hur man mår :( !!



Love // Snuttetuffsan




Av Sofie Karlsson - 12 februari 2012 12:26

Det vart så stakt kaffe idag så det behövs nog bara två koppar idag ;)

tvätten är igång och disken skall diskas snart! älsklingen är i Hagfors och ska kolla på svenska rallyt och sen demontera ner stälningar så han kommer hem sent i kväll..


Klockan 14.00 blir det gymmet med Sanna och Tess :) skönt att komma igång igen, ska köra sten hårt i 2 veckors tid så ska jag åka till Katrin och väga mig så då ska jag ge resultat!!

Ne nu är det bäst att jobba lite så jag får in folk tills imorgon för min lilla Cissi ligger hemma och har ont i ryggen    :( snuttan <3


ni har inte glömnt va? Glöm inte bort dig själv !!!


Love // Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 11 februari 2012 23:51

Photoshop!!

Ja ni vad ska jag säga jag är tillfälligt klar med mitt utseende på bloggen :D

Så himla stolt över mig själv jag älskar att sitta och pyssla med grejer men jag har fan inte tålamod till det :/ tihi

men svär man lite och går ut och tar några bloss så går det till slut :)


Kalas!!

Idag vakna vi i kisa mamma ringer en gång jag vart iriterad för jag trode det var väcka klockan men icke mamma ringer en gång till och säger lite irriterat "om 40 min ska vi vara i kisa" :/ upp duscha,frukost,sminka sig och dricka kaffe och ta morgon ciggen med mamma :D sen var det dags att åka till Jimmy och hans lilla familj för Brorsan fyllde nu i veckan så vart fika och tårta fy sofie men så är det när man vill una sig något för jag har gått ner -30 kg nu så jag får una mig en dag i alla fall sen allvar imorgon då blir det gymet!

Sen una jag mig en massa massa mys av fasters små älsklingar Nelie och Nils <3

Så vart det att tvätta bilen för den var bamse skitig :/ jag tvättade ena sidan och Anders den andra sidan ;)


Nae ne nu ska jag ta och sova och upp imorgon och säga hej då till Anders som ska åka och jobba sen ska jag ta tag i och städa,diska,tvätta,gyma med Sanna och Tess ;) sen kan det nog bli så att det kan komma ett litet inlägg imorgon på hur träningen var!!


Och ni alla där ute TRO PÅ ER SJÄLVA!!!!


Ha de // Snuttetuffsan <3

Av Sofie Karlsson - 11 februari 2012 15:53

Jag läste min älskade väns blogg idag, det var så att hon sms mig idag och skrev att "jag skrev ett blogg inläg om dig idag" och jag tänkte det bara ett inläg om mig :/ lägg av, aldrig !

Jo då mycket riktigt så var det bara ett inlägg om mig BARA mig!!!

Jag läste allt detta och vart så himla glad att jag aldrig fått känna detta av non vän förut det var så fint skrivet att jag börja gråta :)

Ni ska få läsa detta själva orkar nämligen inte skriva allt :)


Om en vän!

Jag är så stolt över att kalla dig min vän!
Efter allt du kämpat och fortfarande har glöden, det är nu snart ett år sedan jag träffade dig min vän för första gången! Jag såg då en glad och sprallig tjej precis som jag, allting utvecklades till en trevlighet och gemenskap, vi knöt ett band mellan varandra som i början bara var en tunn garntråd, garntråden över gick till ett paketsnöre, när paketsnöre var där upptäcktes våra gemensamma intressen och vi började prata om personligheter och tillslut blev paketsnöret en bogseringslina, vi hängde ihop sågs flera dagar i veckan, fick aldrig nog av varandra. Vi skrattade och grät ihop, det var nu jag precis hade flyttat till älvan och vi kunde umgås mer än innan, vi tog bogseringslinan och utvecklade till ett tjockt träd!
Detta tjocka träd är inte lätt att fälla. Jag kommer alltid stå här bredvid dig, träd bredvid träd. Du kommer alltid kunna nå mina grenar för en kram eller stöd, du kommer alltid att kunna känna dig välkommen vad det än gäller.

Att ha sett dig kämpa nu och att vi båda ser resultat är helt underbart! Jag vill berätta för dig Sofie att jag är väldigt stolt över dig att du nått såhär långt gumman!

Jag kramar om dig med detta inlägg och kommer fortsätta hålla tummarna för dig!
/din vän Mikaela.


Fattar ni varför jag började gråta lite!!


Gå in gärna och kolla hennes blogg http://tegelstenenochjag.blogg.se/


Love // Snuttetuffsan


Av Sofie Karlsson - 10 februari 2012 19:47

Ja ni vad ska jag säga! 

Jag är super lycklig -30 kg står det just nu med min ned gång!




För ca 2 år sedan

Vägde jag mig och vågen bara skrek på mig 103KG fy fan tänkte jag för mig själv! Då var det non som jag hörde säga till mig som satt på min axel att nu jävlar får det vara nog Sofie Barbro Kajan Karlsson!! var det den vänstra med ängla vingar eller var det den högra med dom röda hornen?? det är frågan det... 


Men det var då min resa startade jag började med att gå ner 4 kg på en skid semester det var inte illa för att var en semester :D Jag kände på mig att 2010 skulle bli mitt år att börja med jag skaffade gym kort på Träningsverket i sörping med skott och jossan två härliga tjejer vi tränade och var as duktiga ! jag hade ett mål att jag skulle gå ner till 85 kg när planet lyfte till Turkiet med min familj vi skulle åka ner och ha det gött i en vecka för mamma inte ville vara hemma för hon fylla 50 år :D

Den dagen kom och Sofie Barbro Kajan Karlsson skulle ställa sig på vågen och jo då hon hade nått sitt mål 85 kg!! (NÖJD)

Det var inte ens jobbigt att visa mig i bekini framför mina store bröder men dom om non vet mycket väl att jag kämpat i så många år med min vikt så dom var nog bara stolta över sin lilla syster!


Tiden gick och gick jag kom till år 2011 och vågen stod på 81kg jätte glad fortfarande och super nöjd över mig själv!! det var dags för nästa skid semester och vi hade kul som vanligt och sen vart det vardag igen och jag började på "Herbalife" super bra måde kanon med det, men inte första gången jag testat detta men jag gick ner i vikt men inte så mycket som jag velat men jag tränade som ett as med, så kan ha varit därför. Och detta år hade jag inga direkta mål heller :(

SNABBSPOLNING.....................

Nu år 2012 så mår jag så sjukt bra jag satt en dag hos min älskade Emma och hon gjorde mina naglar vackra då börja jag fråga hur går det för dig med LCHF har du nott dit mål?

Emma- jo då det går bra snart så är jag där :D

Sofie- åå vad kul :D

Emma- ska inte du börja med LCHF? börja med något annat nu liksom! nytt år nytt liv:)?

Sofie- Ja va fan varför inte jo ja gör fan det!!!


Så det är på Emmas väg det är hon fick mig till LCHF träsket och jag älskar detta träsk underbart jag mår som man ska göra pigg och glad!!!

Och i år har jag mitt mål den 25 april lyfter planet igen till Turkiet då ska Sofie Barbro Kajan Karlsson väga 69kg och det kommer jag att göra tro mig!!


NI FÅR SKA FÅ SE!!!





Ovido - Quiz & Flashcards